Gå til innhold

Må norske barn ha coronapass for å dra til syden i sommer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis barna dine er over 12 er det på nåværende tidspunkt mange begrensninger i mange land. Dersom barn over 12år tar dose 2 vil de akkurat nå ha grønt coronapass . Når det er sagt er det som flere sier her noe man må følge med på  for reglene endres på kort varsel. Ved bestillinger på ferie i utlandet er det lurt å ha gode avbestillingsvilkår .

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Yngste vår har en dose..henne koronapass er grønt?

Anonymkode: 137e3...4ae

Ja, det er det her også. Foreløpig . Poenget er at siden det er ulike regler i ulike land så vil man oppleve at en dose ikke kvalifiserer som fullvaksinert i andre land enn Norge .

Kanskje man bør vente med å reise noe særlig til verden er noenlunde i vater igjen? Jeg vil ikke utsette barna for unødvendig smitte for at vi skal komme oss på ferie. 

Anonymkode: dba16...a76

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje man bør vente med å reise noe særlig til verden er noenlunde i vater igjen? Jeg vil ikke utsette barna for unødvendig smitte for at vi skal komme oss på ferie. 

Det var da ikke det hi spurte om!

Anonymkode: 839fb...cf4

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker noenlunde det samme, dog at jeg ikke vil utsette barna for en unødvendig vaksine. Smitte er jeg ikke så redd for.

Anonymkode: 23642...351

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da regner jeg med at du ikke reiser innad i Norge heller, ikke sant? For til sommeren kommer turister, og nordmenn vil også feriere i sitt eget land og forflytte seg innenlands. Så masse grobunn for smitte i Norge. 

Anonymkode: 0e485...45f

Det bestemmer "syden".

Altså kan hvert enkelt land lage sine egne regler, så smittesituasjonen i landet dere vil reise til avgjør.

Helt umulig å vite nå hva de bestemmer seg for i de forskjellige landene til sommeren.

Anonymkode: 5acb4...a34

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da regner jeg med at du ikke reiser innad i Norge heller, ikke sant? For til sommeren kommer turister, og nordmenn vil også feriere i sitt eget land og forflytte seg innenlands. Så masse grobunn for smitte i Norge. 

Anonymkode: 0e485...45f

Litt annet å sitte i hjemlandet enn å være stuck i Hellas på karantenehotell fordi du tester positivt før hjemreise. 

Anonymkode: aafb2...be2

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tenker noenlunde det samme, dog at jeg ikke vil utsette barna for en unødvendig vaksine. Smitte er jeg ikke så redd for.

🙋‍♀️ Samme her. 

Anonymkode: fc198...0f8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt annet å sitte i hjemlandet enn å være stuck i Hellas på karantenehotell fordi du tester positivt før hjemreise. 

Anonymkode: aafb2...be2

Og slikt må man selvsagt ta høyde for. Det går under å planlegge for alt som kan skje når man reiser. Akkurat derfor bør man ta høyde for nok tid til karantene etter ferien . 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette.

Anonymkode: b3283...4c9

• Opprett ny...