Gå til innhold

Hvem betaler rettssaken til Breivik?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo enig i det. Men siden dette blir visst i media så finnes det kanskje noen andre tullinger som synes det her er en god ide. Jeg mener det ett hån for rettssystemet at han bruker opp tiden dems. 

Anonymkode: 781da...11c

Han bruker tid han har krav på. Han søkte om prøveløslatelse, fikk avslag, og da har han krav på å få saken prøvet for retten. At det blir vist i media er ikke hans eller rettens feil, det er medias feil. Til og med Manshaus unngikk å bli inspirert av Breivik selv om de står for mye av det samme. Folk blir flaue på vegne av ham. Til og med alle han selv mente var hans gode meningsfeller avviste han under den første rettssaken. Han har ingen rett og slett. Til og med nynazister avviser han. 

Anonymkode: 3fe0f...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på å fortjene og å ha visse rettigheter.

Rettigheter for alle er rettigheter for alle.

Han har det bedre enn han fortjener å ha det, ingen tvil om den saken. Han fortjener ikke å så meget som ha mulighet til å komme ut. Men det er en rettighet som gjelder alle i form av å være menneske. Er han et menneske? Ja, han er et monster. Men har han et menneskes DNA? Er han et eget individ? I så fall er dette en rettighet han har i form av å være menneske.

Men mediene kunne spart seg for å være hans talerør. Det eneste interessante er at han var i retten, retten oppfattet han som fortsatt farlig, derfor har han ikke nubbsjanse for å komme ut.

Mer enn det trenger vi ikke vite.

Media er de som gjør feil her, ikke rettssystemet.

Anonymkode: ff974...aa0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han bruker tid han har krav på. Han søkte om prøveløslatelse, fikk avslag, og da har han krav på å få saken prøvet for retten. At det blir vist i media er ikke hans eller rettens feil, det er medias feil.

NETTOPP!

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er forskjell på å fortjene og å ha visse rettigheter.

Rettigheter for alle er rettigheter for alle.

Han har det bedre enn han fortjener å ha det, ingen tvil om den saken. Han fortjener ikke å så meget som ha mulighet til å komme ut. Men det er en rettighet som gjelder alle i form av å være menneske. Er han et menneske? Ja, han er et monster. Men har han et menneskes DNA? Er han et eget individ? I så fall er dette en rettighet han har i form av å være menneske.

Men mediene kunne spart seg for å være hans talerør. Det eneste interessante er at han var i retten, retten oppfattet han som fortsatt farlig, derfor har han ikke nubbsjanse for å komme ut.

Mer enn det trenger vi ikke vite.

Media er de som gjør feil her, ikke rettssystemet.

Enig. Media burde ha boikottet hele fyren. Selv om man har krav på å få prøveløslatelsen vurdert, så har man ikke krav på å få sendt rettssaken på TV i beste sendetid, med kommentarer, ekspertuttalelser og diverse som underholdning for bermen. 

Anonymkode: 55041...878

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

At han vil gjøre seg selv til latter og bevise at han ikke lenger er skikket til å være ute i samfunnet, og det skriftlig, tenker jeg er bra for oss, dumt for han. Han er desillusjonert om han tror det skal påvirke han «likemenn» og få høyere status der. Det må jo være bra at han driter seg ut?

Regningen på at han driter seg ut er gigantisk. Ikke for å snakke om alle politifolkene som må trå til for å beskytte psykopaten. Politi som henlegger voldtekter og overgrep, i mangel på kapasitet. Jeg blir så forbanna!

Anonymkode: 64895...17f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Regningen på at han driter seg ut er gigantisk. Ikke for å snakke om alle politifolkene som må trå til for å beskytte psykopaten. Politi som henlegger voldtekter og overgrep, i mangel på kapasitet. Jeg blir så forbanna!

Anonymkode: 64895...17f

Du tenker at de politifolkene som står i denne rettssalen er de samme som skulle etterforsket voldtekter og overgrep? 
Hvor stor er regningen hans?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor flere har trekker inn tannlege. Vi betaler jo hele faenskapet selv? Når det gjelder lege, så finnes det noen av oss som ikke flyr til lege i tide og utide. Sist gang jeg var hos legen, var på grunn av bivirkningen av vaksinen - altså noe som er forårsaket av statens handlinger, som staten også bør stå inne for. Før det var jeg hos lege i 2015. Jeg sier ikke at jeg ikke koster samfunnet noe, selvfølgelig har jeg barn som går på skole, jeg har selv tatt utdanning og så videre. Men å si at ALLE benytter seg av samtlige tjenester blir feil.

Anonymkode: 55041...878

Det er ingen som har påstått at noen benytter samtlige tjenester, men bare ved å vokse opp, ta utdannelse og få barn har de fleste av oss kostet staten mer enn vi bidrar med. Det dummeste argumentet jeg hører er de som klager over hva deres skattepenger går til. Da fremstår man automatisk som en som ikke skjønner samfunnet hn lever i. 

Anonymkode: 56f53...e58

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker også at saken burde vært henlagt i det øyeblikket han dummer seg ut med nazi hilsen og plakater. 

Anonymkode: 781da...11c

Vet du i det hele tatt hva det betyr at en sak blir "henlagt"? Det betyr at det ikke reises straffesak fordi det ikke foreligger et straffbart forhold, eller fordi skyld ikke kan bevises med tilstrekkelig grad av sikkerhet til å at påtalemyndigheten kan ta ut tiltale. Det er en stund siden det stadiet i saken her, og det var neppe aktuelt å henlegge den... Jeg regner med at du mener at begjæringen om prøveløslatelse burde vært avvist, og ikke realitetsbehandlet. Da er det heldigvis sånn at reglene er like for alle. Hvis man oppfyller de formelle kravene til å få begjæringen realitetsbehandlet, kan den ikke avvises med den begrunnelse at man oppfører seg som en idiot. Derimot vil retten ved realitetsavgjørelsen av saken kunne legge vekt på hans opptreden i retten når de vurderes om vilkårene for fortsatt forvaring er oppfylt. I den sammenheng er det jo et sentralt spørsmål om han fortsatt er farlig, noe hans opptreden i retten ikke akkurat bidrar til å avkrefte.

Anonymkode: 13fcf...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...