Gå til innhold

Hvem betaler rettssaken til Breivik?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

VI, OSS betaler også saker der foreldre krangler om barn når de ikke klarer å bli enige om fordeling. De er det mange fler av. Og mange av disse har fri rettshjelp, og med det har de enda mer VI, OSS betaler. Verste saken jeg var borti var en foreldre som dro den andre for retten fordi de ikke ble enige om hvem som skulle betale bussbilletten på 13 kroner hver vei, altså 26 kroner! Og hvem betalte for det? VI, OSS

Anonymkode: 3fe0f...0d8

Jeg skulle heller betalt på det hver dag resten av livet enn en krone til han tullingen der.

Anonymkode: 6335c...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ABB fikk mer enn 21 år jeg, at de ganget det opp imot antall drepte. Uhørt at en slik massemorder skal ha mulighet til å be om prøveløslatelse. Skulle vært en selvfølge å ha ham innesperret til han dør. 

Anonymkode: ce947...a09

Skrevet

Jeg liker å bo i en rettsstat. Baksiden av det er hvor mye ressurser vi bruker på slike som 22. juli-terroristen og Mulla Krekar (som vi heldigvis ble kvitt til slutt), men alternativet ville jeg ikke hatt. 

Anonymkode: 0d491...326

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle heller betalt på det hver dag resten av livet enn en krone til han tullingen der.

Da får du sende brev til staten og øremerke skattepengene dine da.

Er du klar over hvor mye du koster samfunnet hvert år? Jeg vil tro at din egen innbetalte skatt ikke dekker det en gang. Det er nok ikke dine skattepenger dom betaler dette, men de som betaler mye skatt. De rike, store firma osv. du dekker ikke opp deg selv en gang. 

Skrevet

Trodde ABB fikk mer enn 21 år jeg, at de ganget det opp imot antall drepte. Uhørt at en slik massemorder skal ha mulighet til å be om prøveløslatelse. Skulle vært en selvfølge å ha ham innesperret til han dør. 

Hvor mange år tenkte du han skulle få? 21x77? Det er jo bortkastet å gi han så mange år. Det sier seg selv at han ikke blir så gammel.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mange år tenkte du han skulle få? 21x77? Det er jo bortkastet å gi han så mange år. Det sier seg selv at han ikke blir så gammel.

Han burde fått det ja. 21 år x 77

Da hadde vi sluppet å høre mer til han.

Anonymkode: a2193...743

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nok til å holde ham i fengsel livet ut hadde jo vært best da. Han der blir aldri rehabilitert nok til å ikke være farlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Trodde du sånn helt seriøst at det var lov i Norge ?

Anonymkode: a0648...cd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Han burde fått det ja. 21 år x 77

Da hadde vi sluppet å høre mer til han.

Anonymkode: a2193...743

21 års forvaring (ikke fengsel) er potensielt resten av livet

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nok til å holde ham i fengsel livet ut hadde jo vært best da. Han der blir aldri rehabilitert nok til å ikke være farlig. 

Jeg kjenner jeg er glad for at de som lager lovene er kompetente nok til å forstå at man ikke kan ha særregler for noen. 

Skrevet

Det er litt skummelt at det faktisk er voksne folk som skjønner så lite av viktigheten av en rettsstat. 

Anonymkode: 56f53...e58

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Da får du sende brev til staten og øremerke skattepengene dine da.

Er du klar over hvor mye du koster samfunnet hvert år? Jeg vil tro at din egen innbetalte skatt ikke dekker det en gang. Det er nok ikke dine skattepenger dom betaler dette, men de som betaler mye skatt. De rike, store firma osv. du dekker ikke opp deg selv en gang. 

Nei lurer på hva jeg koster samfunnet. Vet du? Jeg går verken til lege eller tannlege. Jeg er ikke på sykehus eller får annen behandling. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei lurer på hva jeg koster samfunnet. Vet du? Jeg går verken til lege eller tannlege. Jeg er ikke på sykehus eller får annen behandling. 

Du har ikke barn i barnehage eller skole? De går ikke til tannlege? Lege? Får vaksiner? Møter på helsestasjonen, vaksiner til barna? Lå du på sykehuset da du fikk barn? Har du vært syk og hjemme fra jobb noen gang? Gått på videregående? Universitet? Høyskole? Har du mottatt stipend?

Hvis svarene på alt dette er nei, så har du ikke kostet staten noe.

Skrevet

Selv om du ikke benytter deg av disse tjenestene nå så koster du som alle andre samfunnet. Plutselig kan du ha behov for de tjenestene samfunnet tilbyr. Helt på siden; går du ikke til tannlege , gynekolog og har du aldri vært sykemeldt ?

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Selv om du ikke benytter deg av disse tjenestene nå så koster du som alle andre samfunnet. Plutselig kan du ha behov for de tjenestene samfunnet tilbyr. Helt på siden; går du ikke til tannlege , gynekolog og har du aldri vært sykemeldt ?

Helt på siden - tannlege - hvor mye er det støttet av staten siden man betaler skjorta av seg? Sist jeg var var vel ti år siden og da betalte jeg femti tusen til privat tannlege. Jeg har til dags dato aldri vært sykmeldt nei, og lege er jeg ikke hos siden jeg er frisk. Så nei - jeg koster ikke staten særlig mye. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Helt på siden - tannlege - hvor mye er det støttet av staten siden man betaler skjorta av seg? Sist jeg var var vel ti år siden og da betalte jeg femti tusen til privat tannlege. Jeg har til dags dato aldri vært sykmeldt nei, og lege er jeg ikke hos siden jeg er frisk. Så nei - jeg koster ikke staten særlig mye. 

De andre spørsmålene da? De du hoppet over? Tjenestene du får av staten forsvinner ikke av at du hopper over dem

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han har drept over 70 ungdommer i kaldt blod og du er her og snakker om rettigheter? Ungdommer som for livet prøvde å svømme fra en drapsmann som skjøt dem i vannet? Han gjør nazihilsen i retten og flire og syns dette er morsomt? Han vil prøveløslates? Hva er det for en holdning? Han fortjener ikke å bli behandlet likt og det sjokkerer meg at du kan forsvare dette. Du lirer av deg mye her inne og jeg mistenker at du til tider liker å gå mot strømmen bare for å gjøre det fordi jeg kan" holdning er lite kledelig og her bommet du grovt.

Strengt tatt er det DU som bommer grovt 

Anonymkode: a0648...cd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor flere har trekker inn tannlege. Vi betaler jo hele faenskapet selv? Når det gjelder lege, så finnes det noen av oss som ikke flyr til lege i tide og utide. Sist gang jeg var hos legen, var på grunn av bivirkningen av vaksinen - altså noe som er forårsaket av statens handlinger, som staten også bør stå inne for. Før det var jeg hos lege i 2015. Jeg sier ikke at jeg ikke koster samfunnet noe, selvfølgelig har jeg barn som går på skole, jeg har selv tatt utdanning og så videre. Men å si at ALLE benytter seg av samtlige tjenester blir feil.

Anonymkode: 55041...878

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor flere har trekker inn tannlege. Vi betaler jo hele faenskapet selv? Når det gjelder lege, så finnes det noen av oss som ikke flyr til lege i tide og utide. Sist gang jeg var hos legen, var på grunn av bivirkningen av vaksinen - altså noe som er forårsaket av statens handlinger, som staten også bør stå inne for. Før det var jeg hos lege i 2015. Jeg sier ikke at jeg ikke koster samfunnet noe, selvfølgelig har jeg barn som går på skole, jeg har selv tatt utdanning og så videre. Men å si at ALLE benytter seg av samtlige tjenester blir feil.

Det er ingen som har sagt at noen benytter seg av samtlige tjenester. Men at man benytter seg av noen av dem, uten at man egentlig tenker over at beløpet til sammen, ikke dekkes av skatten til en vanlig arbeidstaker

Skrevet

Skoletannlege.

Anonymkode: cd0a7...632

Skrevet

Bare måten han kommer inn, med plakater og ekstremist hilsen. 
Noen gå ganger hadde dødsstraff vært helt greit. 

Anonymkode: 64895...17f

Skrevet

Dette oppsopet av ett menneske burde vært puttet i en hull og aldri sluppet ut. At han skal få tid i tv og media er en skam. Og at vi skattebetalerne skal betale for at han skal få liv til å holde på med det her. Flaut over å være norsk når sånt skjer. 

Anonymkode: 781da...11c

Skrevet

Jeg tenker også at saken burde vært henlagt i det øyeblikket han dummer seg ut med nazi hilsen og plakater. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Hvor tragisk det enn er at han får taletid så beviser det at loven er lik for alle og at alle har like rettigheter. Det er fint synes jeg. Om det burde bli sendt på tv er jeg ikke så sikker på. 

Jeg er prinsipielt enig med deg i at loven skal være lik for alle, men kjenner det vrir seg i magen over at vi da behandler saken hans mens det fremdeles står igjen ubehandlede saker fra den tid NAV mistolket regelverket og dømte flere urettmessig. Pga kapasitet. 

Anonymkode: 73167...33b

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker også at saken burde vært henlagt i det øyeblikket han dummer seg ut med nazi hilsen og plakater. 

At han vil gjøre seg selv til latter og bevise at han ikke lenger er skikket til å være ute i samfunnet, og det skriftlig, tenker jeg er bra for oss, dumt for han. Han er desillusjonert om han tror det skal påvirke han «likemenn» og få høyere status der. Det må jo være bra at han driter seg ut?

Skrevet

At han vil gjøre seg selv til latter og bevise at han ikke lenger er skikket til å være ute i samfunnet, og det skriftlig, tenker jeg er bra for oss, dumt for han. Han er desillusjonert om han tror det skal påvirke han «likemenn» og få høyere status der. Det må jo være bra at han driter seg ut?

Jo enig i det. Men siden dette blir visst i media så finnes det kanskje noen andre tullinger som synes det her er en god ide. Jeg mener det ett hån for rettssystemet at han bruker opp tiden dems. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...