Gå til innhold

Råd søkes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 12 år, som for 6 mnd siden kom og sa at hun plutselig vil være gutt. Jeg tror innerst inne at hun vil vokse av seg dette, da hun har vært skikkelig jentejente hele livet, og siden det kom så plutselig. I desse 6 mnd har hun fremdeles sagt at hun føler seg som en gutt, men hun sminker seg, går med smykker osv. Uansett. Hun sier hun sliter psykisk fordi hun er ukomfortabel i egen kropp ( jeg tror dette har med vekt å gjøre ), og at hun ikke orker noe fordi hun er ukomfortabel hele tiden. Skal sies at hun har en Asperger diagnose, nylig fått diagnosen. Hun har fortalt sin psykolog at hun føler seg som en gutt, psykologen støtter henne fullt ut i det, og ber henne om å tenke på hvilket guttenavn hun vil ha.

Jeg har støttet henne veldig i dette, jeg sier de rette tingene for å være støttende, selvom jeg har mine meninger om dette. Nå idag kom hun å spurte om jeg kunne kjøpe en attache-ment ting til henne. Jeg spurte hvorfor, hun sa da at det er for å knytte seg mer til sin mannlige side og at hun vil føle seg mer komfortabel med sin egen kropp da. Jeg spurte hva denne tingen var for noe, hun sa ( veldig flau ) at det er en mannlig kroppsdel, som man kan feste på seg selv. For å si det enkelt, jenta mi spurte om jeg kunne kjøpe en gummipenis til henne, slik at hun kan late som at hun har penis. 

Hva ville dere gjort?? Råd generelt søkes her!

Anonymkode: e94e0...b2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde selvfølgelig gjort det jeg kunne for at ungen skulle føle seg bra. Om det skulle være en fase så er det ingen skade skjedd uansett, og er det ikke en fase så har du gjort det rette ved å være støttende. Snakk om dette, prøv å få henne til å fortelle litt mer så du kan forstå litt bedre.

Anonymkode: 2a075...9bb

Skrevet

Så modig hen har vært! Tenk å stramme seg opp og be om noe sånt, det må ha kostet mye overvinnelse. 

Dette er i alle fall ikke tidspunktet for at mora skal utvise mindre mot enn barnet. Gjør nå det hen ber deg om. Vær den mora hen trenger.

Anonymkode: 23320...d2e

Skrevet

Nei, det er virkelig ikke noe å bygge opp under. Det er en trend blant unger som har blitt tillært at dette er noe de bør føle og dette er ordene de skal bruke for det. Det er ikke noen sannhet i det, annet enn psykisk ubalanse. DEN har ikke med "kjønn" å gjøre.

Anonymkode: 9e862...f16

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det er virkelig ikke noe å bygge opp under. Det er en trend blant unger som har blitt tillært at dette er noe de bør føle og dette er ordene de skal bruke for det. Det er ikke noen sannhet i det, annet enn psykisk ubalanse. DEN har ikke med "kjønn" å gjøre.

Anonymkode: 9e862...f16

Hvor eksakt lærer man at man «bør» føle seg som det motsatte kjønn? 
Jeg vil vel heller si at samfunnet er så fullt av kjønnstabuer og trange båser at en jente ikke kan klippe håret engang uten å kalles «guttejente», og hvis en gutt liker pastellfarger på klærne, blir faren flau! 

Skrevet

Hvis hun er HFA så er det mulig at det å sminke seg og kle seg er noe hun har lært, uten at dette er veldig knyttet til kjønn eller identitet hos henne. Jeg tenker at du bør snakke med henne og være ærlig. Snakk med henne om hvordan det evt vil føles å ha en gummipenis i buksa når hun ser ut som jente ellers. Hva er det hun ønsker, hva er feil. Unger som sliter med dette og har foreldre som er vrange får en unødvendig tøff vei å gå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jente 12 år, som for 6 mnd siden kom og sa at hun plutselig vil være gutt. Jeg tror innerst inne at hun vil vokse av seg dette, da hun har vært skikkelig jentejente hele livet, og siden det kom så plutselig. I desse 6 mnd har hun fremdeles sagt at hun føler seg som en gutt, men hun sminker seg, går med smykker osv. Uansett. Hun sier hun sliter psykisk fordi hun er ukomfortabel i egen kropp ( jeg tror dette har med vekt å gjøre ), og at hun ikke orker noe fordi hun er ukomfortabel hele tiden. Skal sies at hun har en Asperger diagnose, nylig fått diagnosen. Hun har fortalt sin psykolog at hun føler seg som en gutt, psykologen støtter henne fullt ut i det, og ber henne om å tenke på hvilket guttenavn hun vil ha.

Jeg har støttet henne veldig i dette, jeg sier de rette tingene for å være støttende, selvom jeg har mine meninger om dette. Nå idag kom hun å spurte om jeg kunne kjøpe en attache-ment ting til henne. Jeg spurte hvorfor, hun sa da at det er for å knytte seg mer til sin mannlige side og at hun vil føle seg mer komfortabel med sin egen kropp da. Jeg spurte hva denne tingen var for noe, hun sa ( veldig flau ) at det er en mannlig kroppsdel, som man kan feste på seg selv. For å si det enkelt, jenta mi spurte om jeg kunne kjøpe en gummipenis til henne, slik at hun kan late som at hun har penis. 

Hva ville dere gjort?? Råd generelt søkes her!

Anonymkode: e94e0...b2f

Man føler seg ikke noe mer mann av å ha gummipenis. Jeg hadde aldri kjøpt sexleketøy til mitt barn på 12. Denne penisen vil videre synes gjennom buksa hennes, noe som hennes klassekamerater må få slippe å se. 

Anonymkode: 29650...7be

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Man føler seg ikke noe mer mann av å ha gummipenis. Jeg hadde aldri kjøpt sexleketøy til mitt barn på 12. Denne penisen vil videre synes gjennom buksa hennes, noe som hennes klassekamerater må få slippe å se. 

Anonymkode: 29650...7be

Jøss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...