Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er hjemme med sykt barn. Barnet mitt har følgende symptomer på dag 2:

- Sår hals 

- Tett i halsen/vanskelig å puste 

- Vondt i hode

- Kvalm

- Tap/nedsatt lukte -og smakssans (kjente f.eks ikke smak og lukt av tannkrem)

- Hoste, høres ut som falsk krupp nesten, men er ikke d.

- Lett feber

- I går hadde han rødt utslett på hendene (borte i dag)

Tatt hurtigtest i dag og den er negativ for corona. MEN! Faren min og hans kones familie ble smittet med korona nettopp. De var 10 stykker i huset og min far var den siste som ble syk, og det var bare han som fikk positiv test på selvtestene. De andre fikk først utslag på PCR testen. Har hørt mange lignende tilfeller..

Spørsmålet mitt er:

Bør jeg ringe corona-tlf i morgen og spør om han bør testes på nytt eller bør jeg la vær.. kan dette være corona🙈  greia er jo om han har corona og jeg f.eks sender han tidlig på skolen så han smitter andre 😱

Anonymkode: 70ed9...063

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du venter en dag og tar ny test 

Anonymkode: e24fc...bce

Ja, da bør jeg sikkert ringe corona-tlf i morgen igjen sånn at jeg får test 👍🏻

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, da bør jeg sikkert ringe corona-tlf i morgen igjen sånn at jeg får test 👍🏻

Hvis du skal ta PCR, så ja, da må du sikkert ringe eller bestille på nett. Hvis du ønsker å få en hurtigtest, så finner du ut hvor de deler ut, og henter der. Tror ikke noen kommuner praktiserer at man må ringe korona-telefonen for å få hurtigtest

Anonymkode: 4beb5...7c8

Anbefaler at du også tester i halsen. Alle våre tester var negative. Dag 3 med feber og andre symptomer prøvde jeg å ta testen i halsen før nesa. Da ble de positiv. Pcr også positiv.

Anonymkode: cbb5e...420

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler at du også tester i halsen. Alle våre tester var negative. Dag 3 med feber og andre symptomer prøvde jeg å ta testen i halsen før nesa. Da ble de positiv. Pcr også positiv.

Anonymkode: cbb5e...420

Ok, da prøver jeg det om ikke han føler seg betraktelig bedre i morgen. Sov 3 timer i natt fordi han kavet og var tett, og hadde vondt, feber og kvalm.

Han følte seg ikke bedre når han la seg i kveld.. så er spent på natta❤️

Annonse

• Opprett ny...