Gå til innhold

Du som har tatt vaksinen.

Du som har tatt vaksinen  

29 stemmer

1. 1. Hva er hovedårsaken til at du tok den/de?

• For å beskytte meg selv mot alvorlig sykdom
      8
    • For at ting fortere kan bli normalt igjen/færre restriksjoner
      5
    • For å beskytte andre/avhjelpe helsevesenet/bidra til å holde samfunnet åpent for barn osv
      16

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Inspirert av anonym som nekter å tro at noen vaksinerer seg ut av primært solidaritet, eller i hvert fall veldig få, lurer jeg på hva som faktisk er mest vanlig. 

Anonymkode: 210f1...5c9

Klart jeg nekter å tro det når helt relevante spørsmål til den påståtte solidariteten ikke blir besvart. Det hjelper ikke å lage ny tråd da ingen her heller vil kunne svare på hvorfor solidariteten kun gjelder vaksinen. Det er kanskje bedre å være redelig å si ærlig at det er en bonus at andre kan bli beskyttet. 

Anonymkode: dcbd9...1b5

27 minutes ago, Anonym bruker said:

Inspirert av anonym som nekter å tro at noen vaksinerer seg ut av primært solidaritet, eller i hvert fall veldig få, lurer jeg på hva som faktisk er mest vanlig. 

det siste helt klart :)

Anonymkode: 5f3af...8a0

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har vaksinert meg fordi jeg jobber i helsevesenet med en gruppe som kan være utsatt og jeg har en i husstanden med opptil flere underliggende sykdommer. For min egen del tror jeg at jeg mest sannsynlig hadde tålt covid smitte greit, men jeg kan ikke leve med å være den som bringer smitte til andre som kanskje ikke overlever det. 

Anonymkode: 38e61...8ad

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Klart jeg nekter å tro det når helt relevante spørsmål til den påståtte solidariteten ikke blir besvart. Det hjelper ikke å lage ny tråd da ingen her heller vil kunne svare på hvorfor solidariteten kun gjelder vaksinen. Det er kanskje bedre å være redelig å si ærlig at det er en bonus at andre kan bli beskyttet. 

Anonymkode: dcbd9...1b5

Hvor står det kun? Men nå var spørsmålet rettet mot akkurat hvorfor noen har tatt vaksinen, og som du ser så er det flere som tar den for andre enn seg selv.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilke tråd har denne diskusjonen?

Anonymkode: c4816...0a8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke tråd har denne diskusjonen?

Anonymkode: c4816...0a8

Regner med at det er denne.

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425649-er-naiv-det-motsatte-av-solidarisk/#comments

Anonymkode: b2bfd...bd2

Det er vel ingen i den tråden som nekter å tro at noen gjør det i solidaritet, men at mange som påberoper seg solidaritet egentlig gjør det av egoisme. Som å kunne reise med god samvittighet, følge anbefalinger, men kun det, ikke noe mer. Det er ikke anbefalt å reise utenlands, da, men antakelig forstår du hva jeg mener. 

Anonymkode: 771d4...887

Annonse

Altså i all hovedsak for å beskytte meg og mine… At jeg er «solidarisk» er pynten på kaka for meg.

Etter å ha gjennomgått delta infeksjon er jeg ikke i tvil om at jeg har blitt enda mer vaksine tilhenger.  Jeg ble VELDIG mye sykere enn jeg regnet med. Var sykemeldt i over 3 mnd og sliter fortsatt med ting. Det å prøve å puste gjennom noe som føles som et sugerør med filter var virkelig ikke noe for meg😅 er 35 år uten underliggende sykdommer… Det skremte meg veldig. 

Så her skal booster å alt taes.

Anonymkode: c3d10...ce2

Jeg tok den for min egen del, og av den grunn tar jeg da ikke dose tre nå. 

I retro ser jeg også at det var riktig vurdering, for lettelser og solidaritet forsvant vel litt underveis i prosessen? Vi fullvaksinerte smitter også, jeg har bekjente og nære som har blitt smittet med både to og tre doser, jeg har en fullvaksinert sønn som blir snekker over teams. 

Anonymkode: 6c8d6...102

Jeg tok den for min egen del, og av den grunn tar jeg da ikke dose tre nå. 

I retro ser jeg også at det var riktig vurdering, for lettelser og solidaritet forsvant vel litt underveis i prosessen? Vi fullvaksinerte smitter også, jeg har bekjente og nære som har blitt smittet med både to og tre doser, jeg har en fullvaksinert sønn som blir snekker over teams. 

Anonymkode: 6c8d6...102

Det blir morsomt å se når alle fagfolkene som er utdannet over Teams skal ut i jobb uten noe særlig praktiske kunnskaper om yrket sitt. Det kan bli mye knall og fall diverse plasser :) Egentlig er dette tragisk. På videregående har det vært minst smitte, og enkelte yrker kan ikke læres digitalt. På samme måte som snekkere ikke jobber hjemmefra, burde din ungdom få gå på skole.

Anonymkode: 7c5fc...71b

• Opprett ny...