Musemor med tre søte små Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Kanskje litt rar overskrift, men la meg forklare. Dersom for eksempel storesøster som har hatt vannkopper besøker ei venninne med vannkopper. Har 10 minutter å gå mellom dem. Kan hun da i teorien klare å ta med smitte hjem og smitte lillebror?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 Ja, hvis hun tar på en væskende aktiv vannkopp og stikker de fingrene i munnen på broren sin etterpå, så. Ellers tror jeg nok du kan slappe av. Hun bør vaske seg godt. Anonymkode: 67146...dc6
Musemor med tre søte små Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, hvis hun tar på en væskende aktiv vannkopp og stikker de fingrene i munnen på broren sin etterpå, så. Ellers tror jeg nok du kan slappe av. Hun bør vaske seg godt. Anonymkode: 67146...dc6 Lillebror er allerede smittet, vi oppdaget vannkopper på han i dag morges. Er bare nysgjerrig på hvor det kom fra. Frøkna var på besøk hos hun venninnen med vannkopper for et par uker siden så det stemmer meg inkubasjonstiden. Storesøster er 10 år så har nok ikke stikket fingeren i munnen på lillebror, og han er 6 år så er ferdig med å spise på alt mulig.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Vannkopper smittet også ved dråpesmitte, så det kan han jo ha fått mange andre steder enn fra venninnen Anonymkode: cc675...5e3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men da vi hadde vannkopper i hus for noen år siden, kom det ut av det blå. Vi hadde vært på innendørs lekeland ca 7 dager før. Ellers ingen i bhg eller omgangskretsen som hadde det. Anonymkode: 5fbb5...78c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Så vidt jeg vet kan vannkopper smitte gjennom huden, så han behøver ikke akkurat å ha puttet noe i munnen. Jeg aner ikke hvor lenge viruset overlever på huden til immune, men han må jo nesten ha fått det på den måten dersom han ikke har vært i kontakt med noen andre smittede direkte. Anonymkode: 80ba5...7ed
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #7 Skrevet 17. januar 2022 Vannkopper og omgangssyke, da er folk ivrige på å finne smittekilden... Forøvrig ble min smittet nøyaktig to uker etter nærkontakt. Så fikk broren det 2 uker etter og yngste 2 uker etter der igjen. Så joda ,2 uker stemmer greit det Anonymkode: c9e1c...335
Musemor med tre søte små Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2022 (endret) Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så vidt jeg vet kan vannkopper smitte gjennom huden, så han behøver ikke akkurat å ha puttet noe i munnen. Jeg aner ikke hvor lenge viruset overlever på huden til immune, men han må jo nesten ha fått det på den måten dersom han ikke har vært i kontakt med noen andre smittede direkte. Anonymkode: 80ba5...7ed Er litt det vi også tenker. Han er heldigvis ikke så veldig syk, og er egentlig greit å bli ferdig med det før han blir eldre. Jo eldre man blir, jo sykere blir man Endret 17. januar 2022 av Musemor med tre søte små
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Musemor med tre søte små skrev (4 timer siden): Lillebror er allerede smittet, vi oppdaget vannkopper på han i dag morges. Er bare nysgjerrig på hvor det kom fra. Frøkna var på besøk hos hun venninnen med vannkopper for et par uker siden så det stemmer meg inkubasjonstiden. Storesøster er 10 år så har nok ikke stikket fingeren i munnen på lillebror, og han er 6 år så er ferdig med å spise på alt mulig. Hun kan selv ha asymptomatiske vannkopper. Broren min hadde kun én eller to blemmer, og de satt på et lite synlig sted. Så mamma oppdaget at han hadde det ved en tilfeldighet. Han var ikke varm eller slapp heller. Anonymkode: c8e80...073
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #10 Skrevet 17. januar 2022 Jeg aner ikke hvor min sønn fikk vannkopper dras. Ingen var smittet i barnehagen og vi hadde ikke møtt andre barn eller vært inne steder med mange andre de siste par ukene før han fikk utbrudd, så noen ganger er det umulig å vite hvor det kommer fra og egentlig har det ingen betydning heller... Anonymkode: fefaa...815
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #11 Skrevet 17. januar 2022 Er ikke godt å si. Min venninnes barn fikk vannkopper godt inn i nedstengning. Barnet var kun hjemme og hadde ikke truffet andre på ukevis. Foreldre må jo da ha tatt det med seg fra butikken eller noe😅 Anonymkode: 2a648...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå