Gå til innhold

Konsekvenser av manglende smittevernsutstyr

Anbefalte innlegg

Covid  1 -meg 0

10 dager karantene ,3 barn med i dragsuget og mann som da ikke kan komme hjem likevel. Alt dette kun fordi de på død og liv skal holde skolene åpne. Har ikke hatt et liv utenom jobb på det jeg kan huske. Så takk til mangel på smittevern og for at jeg nok en uke ble kastet ut i et massivt smitteutbrudd for å holde hjulene i gang . Av og til er det en utakknemlig oppgave å være lærer,heldigvis blir en verdsatt mer av elevene enn av myndighetene!

Anonymkode: 08936...0bb

Fortsetter under...

Forstår frustrasjonen din, og håper dere kommer dere fint gjennom disse dagene.

Mener du at dere burde jobbet med maske hele tiden?

Måten de nå har laget masse merkelige unntak når det gjelder karanteneregler, det henger ikke på greip. Og det er synd, for da ødelegges også folks tillit og moral for å holde helt til pandemien faktisk er slutt. Det hadde vært mye bedre om de kommuniserte helt tydelig og klart at nå slipper de opp for fri smitte sånn og sånn, da vet man i hvert fall hva man har å forholde seg til.

Anonymkode: 6fef0...fc6

mamma til adhd gutt<3 skrev (43 minutter siden):

Skjønner at du er frustrert , men tenker du virkelig at det er bedre med stengte skoler? Og er det i så fall best for lærer eller elevene? 

Jeg er veldig glad for åpne skoler, men: i min datters klasse var det 10 positive hurtigtester i går. Det vet jeg fordi foreldrene har delt det på klassechatten. Det kan selvsagt vært flere positive, som ikke ønsker å dele det. Fra skolen har vi ikke hørt et knyst. Når disse ti har positiv pcr ringer smitteteamet til skolen, og vi får beskjed. De som møter på skolen i dag får med seg tester hjem. 

Dette systemet er jo oppskriften på massive smitteutbrudd. Hadde det ikke vært for klassechatten ville langt fra alle disse 10 vært oppdaget. Vi må bare håpe at alle har testet før skolen i dag. 

Anonymkode: 700a2...402

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er veldig glad for åpne skoler, men: i min datters klasse var det 10 positive hurtigtester i går. Det vet jeg fordi foreldrene har delt det på klassechatten. Det kan selvsagt vært flere positive, som ikke ønsker å dele det. Fra skolen har vi ikke hørt et knyst. Når disse ti har positiv pcr ringer smitteteamet til skolen, og vi får beskjed. De som møter på skolen i dag får med seg tester hjem. 

Dette systemet er jo oppskriften på massive smitteutbrudd. Hadde det ikke vært for klassechatten ville langt fra alle disse 10 vært oppdaget. Vi må bare håpe at alle har testet før skolen i dag. 

Helt enig i at systemet burde vært bedre. Selv tenker jeg at det hadde fungert bedre å teste ungene fast 2 ganger i uken på skolen . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Helt enig i at systemet burde vært bedre. Selv tenker jeg at det hadde fungert bedre å teste ungene fast 2 ganger i uken på skolen . 

Jeg tenker at de burde gå tilbake til å ta ut klassen som nærkontakt umiddelbart ved positiv test, ELLER oppheve karantenereglene for husstandsmedlemmer hvis vi nå har bestemt oss for at alle skal få det. Testing fanger opp lite smitte, men koster enorme summer og ressurser. 

Det er jo en politisk enighet om at nå skal smitten slippes løs under kontroll. Enig i at slik de har holdt på tidligere ikke har fungert på å stoppe smitten. Nå er det altså annerledes. Smitten er sluppet løs med noen bremseklosser som antall, munnbind, og kontrollert alkoholservering. Ellers skal det altså rulle og gå. 

Anonymkode: 17100...cff

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at de burde gå tilbake til å ta ut klassen som nærkontakt umiddelbart ved positiv test, ELLER oppheve karantenereglene for husstandsmedlemmer hvis vi nå har bestemt oss for at alle skal få det. Testing fanger opp lite smitte, men koster enorme summer og ressurser. 

Enig med deg, akkurat nå driver vi med med en merkelig brannslukking hvor reglene som følger nesten er mer belastende. Det er to retninger nå, enten stole på at vaksinen gjør jobben sin i møte med en relativt mild mutant ellers må alt stenges helt ned. Vi kommer til å ha så mye fravær fremover og det skyldes ikke bare de få dagene man er smittet og smittsom, men all karantene og ikke minst foreldre som stadig må være hjemme med barn i karantene. 

Anonymkode: 7df2d...80e

De fem milliardene Jonas har brukt på hjemmetester til skolene, kunne vært brukt på så mye bedre isteden for. Skolemat, f.eks. Bøker, utstyr, pedagoger. Korona skal vi igjennom alle sammen, så hvorfor teste? Slipp det løs. De som er i risikogrupper og de eldre, er vaksinert mange ganger nå. Dette går helt fint.

Anonymkode: 83d10...bbb

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

De fem milliardene Jonas har brukt på hjemmetester til skolene, kunne vært brukt på så mye bedre isteden for. Skolemat, f.eks. Bøker, utstyr, pedagoger. Korona skal vi igjennom alle sammen, så hvorfor teste? Slipp det løs. De som er i risikogrupper og de eldre, er vaksinert mange ganger nå. Dette går helt fint.

Anonymkode: 83d10...bbb

Fremdeles teflon i hue? Fremdeles ikke fått med deg at ikke alle kan få korona samtidig? Imponerende.

Anonymkode: dc239...166

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Covid  1 -meg 0

10 dager karantene ,3 barn med i dragsuget og mann som da ikke kan komme hjem likevel. Alt dette kun fordi de på død og liv skal holde skolene åpne. Har ikke hatt et liv utenom jobb på det jeg kan huske. Så takk til mangel på smittevern og for at jeg nok en uke ble kastet ut i et massivt smitteutbrudd for å holde hjulene i gang . Av og til er det en utakknemlig oppgave å være lærer,heldigvis blir en verdsatt mer av elevene enn av myndighetene!

Anonymkode: 08936...0bb

Du er klar over at det er slik, at den så bruker munnbind , beskytter andre, derfor må alle ( hele skolen) bruke munnbind for at alt skal være helt ok.

Alternativt er å bruke desse som ser ut som støvmasker, de brukes til å beskytte deg selv.

Har og en jobb , det vi er pålagt å bruke munnbind hele dagen, men der er VOKSNE innom UTEN munnbind og hoster og harker deg i ansiktet.

Så du er ikke alene om å ha det slik du har det, men DU kan bruke andre munnbind til å beskytte bare deg.

Slik er det i denne verden når folk ikke bryr seg om at ting går ut over andre

Anonymkode: 03105...8bb

Annonse

All respekt til lærere og jobben dere har gjort, spesielt de siste årene. Nå vet ikke jeg hvilket trinn du er lærer på. Er det på vgs, og muligens ungdomstrinnet, kan kanskje munnbind for alle i klasserommet være mulig, men hvordan ser du for deg at smittevernutstyr skal brukes på barnetrinnet? Regner med rengjøring av hender og avstand så langt det er mulig allerede er på plass?

Anonymkode: 7e093...8ab

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Fremdeles teflon i hue? Fremdeles ikke fått med deg at ikke alle kan få korona samtidig? Imponerende.

Når 78 prosent av befolkningen er fullvaksinert, så er det jo ikke slik at ALLE skal få korona samtidig? Eller mener du at vaksiner ikke virker og at alt er bare utspill fra Big Pharma?

Anonymkode: e6ee4...b56

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan kan du være i karantene på grunn av jobben nå? Det har man jo sluttet med. Karanteneplikt gjelder kun ved husstandsmedlemmer som er smittet. 

Anonymkode: 13ac4...ecf

Hun har blitt smitta på jobb, av elever, antar jeg.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De fem milliarder kunne vært brukt på renhold til sykehusene også, slik at sykepleiere kan ta seg av pasienter i stedet og kapasiteten bedres. Vet det står en del ledige her innen reiseliv/hotell om dagen som sikkert ville hatt en jobb å gå til, færre på nav og bedre hverdag på sykehuset. Bare ett forslag. 

Anonymkode: 7df2d...80e

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Forstår frustrasjonen din, og håper dere kommer dere fint gjennom disse dagene.

Mener du at dere burde jobbet med maske hele tiden?

Måten de nå har laget masse merkelige unntak når det gjelder karanteneregler, det henger ikke på greip. Og det er synd, for da ødelegges også folks tillit og moral for å holde helt til pandemien faktisk er slutt. Det hadde vært mye bedre om de kommuniserte helt tydelig og klart at nå slipper de opp for fri smitte sånn og sånn, da vet man i hvert fall hva man har å forholde seg til.

Anonymkode: 6fef0...fc6

Maske?

Man kan ha færre i hver kohort, kun hå på skole halve tida el lign. 

Anonymkode: 1fc46...532

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Maske?

Man kan ha færre i hver kohort, kun hå på skole halve tida el lign. 

Anonymkode: 1fc46...532

Og hvor skal man ta tilleggspersonell fra hvis man skal dele i mindre kohorter? Skole halve tiden? Tror du alle foreldrene er hjemmeværende og kan undervise barna sine selv halve tiden? Barn har krav på grunnskoleopplæring. 

Anonymkode: e6ee4...b56

• Opprett ny...