Gå til innhold

Ditt forhold til promping... 😄

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Joda, jeg er så dum, kjære det. Kjempesynd på stakkars meg. 

Anonymkode: a092c...246

Tydeligvis, godt du vet det selv. 

Anonymkode: 5c6b3...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ler av promp. 

promper foran de hjemme og venninnene. 

Anonymkode: 6f619...277

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tydeligvis, godt du vet det selv. 

Anonymkode: 5c6b3...76c

Så fint. Da har alle sammen det bra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Joda, jeg er så dum, kjære det. Kjempesynd på stakkars meg. 

Men det er jo virkelig trist for deg. Ting må være utfordrende. 

Anonymkode: bfea3...bad

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men det er jo virkelig trist for deg. Ting må være utfordrende. 

Overhodet ikke. Alt er bare fint 🥰

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Overhodet ikke. Alt er bare fint 🥰

Men svar meg da på spørsmålet om hva hun som slipper luft under sex skal gjøre? Mannen syns tydligvis det er greit, men du sier at hun (og da mannen) må avstå fra sex. Fordi du ikke vet hva kjærlighet er?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men svar meg da på spørsmålet om hva hun som slipper luft under sex skal gjøre? Mannen syns tydligvis det er greit, men du sier at hun (og da mannen) må avstå fra sex. Fordi du ikke vet hva kjærlighet er?

Nei, jeg vet ikke hva det er. Så dum, uvitende og teit er jeg. Og livet er herlig 😀

Skrevet

Herregud damer, det er bare promp. Hvis jeg kjenner at det er en promp som kan lukte går jeg gjerne på do, er det en luktfri en kan jeg slippe den blant mann og barn. Mannen min og promper foran meg/oss. Vi gjør det ikke blant andre selvsagt, men hos oss selv så tåler vi det. Det er bare promp.

Anonymkode: f3b68...4e4

Skrevet

Har ingen problemer med at andre promper og har et avslappet forhold til det i eget hjem. Det påvirker meg og mitt liv svært lite😊 
Jeg promper når jeg er alene hjemme eller på do, i dusjen og på soverommet (er singel). Liker ikke å prompe forann barna. De syns det er flaut og det tar jeg hensyn til. Promper egentlig ikke mye så det er ikke et problem for meg. 

Anonymkode: 8911a...2ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

For en kverulering. For hun som svarer, meg, og de fleste andre mennesker, har promp ingenting i sex-settingen å gjøre. Like lite som det har noe i noen setting sammen med andre mennesker å gjøre. Skulle det skje at jeg eller mannen prompet under sex hadde med all sannsynlighet all lyst vært borte, for begge to, og vi hadde avsluttet sexen. Men nå har det aldri skjedd, vi har kontroll på lukkemuskelen begge to, og promping skjer på badet eller når vi er alene.

Er man sammen med en person som har utlagt tarm, alvorlig IBS eller andre tilstander som gjør at promp er en ukontrollerbar og uunngåelig del av hverdagen, også når man har sex, så lever man selvsagt fint med det og tilpasser seg. Man mister ikke lysten på den man elsker hvis det er helsemessige årsaker til at kroppen og dens funksjoner endrer seg.

Men jeg mister lysten på å tilbringe tid med folk som har så total mangel på folkeskikk og omtanke for andre mennesker at de tenker at det et greit å utsette dem for egen tarmgass fordi man ikke gidder å forlate rommet. Alle funksjonsfriske mennesker over barnehagealder har, eller kan trene opp, evne til å holde på tarmgass til man er et sted hvor det ikke merkes av andre at man promper.

Anonymkode: 17247...f15

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men jeg mister lysten på å tilbringe tid med folk som har så total mangel på folkeskikk og omtanke for andre mennesker at de tenker at det et greit å utsette dem for egen tarmgass fordi man ikke gidder å forlate rommet. Alle funksjonsfriske mennesker over barnehagealder har, eller kan trene opp, evne til å holde på tarmgass til man er et sted hvor det ikke merkes av andre at man promper.

Enig. Uhell kan skje, verden er ikke perfekt. Men jeg utsetter ikke folk for ubehag med vilje.

Anonymkode: a860b...74b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg vet ikke hva det er. Så dum, uvitende og teit er jeg. Og livet er herlig 😀

Så du kaster bare ut dumme utsagn og prøver å fleipe de bort etterpå. Det forstår seg. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

For en kverulering. For hun som svarer, meg, og de fleste andre mennesker, har promp ingenting i sex-settingen å gjøre. Like lite som det har noe i noen setting sammen med andre mennesker å gjøre. Skulle det skje at jeg eller mannen prompet under sex hadde med all sannsynlighet all lyst vært borte, for begge to, og vi hadde avsluttet sexen. Men nå har det aldri skjedd, vi har kontroll på lukkemuskelen begge to, og promping skjer på badet eller når vi er alene.

Er man sammen med en person som har utlagt tarm, alvorlig IBS eller andre tilstander som gjør at promp er en ukontrollerbar og uunngåelig del av hverdagen, også når man har sex, så lever man selvsagt fint med det og tilpasser seg. Man mister ikke lysten på den man elsker hvis det er helsemessige årsaker til at kroppen og dens funksjoner endrer seg.

Hun som ble sitert på at hun fikk avstå fra sex sa at hun ikke kunne for det. Det er det ingenting usexy med. 

Skrevet

Poenget for meg er at promping er noe alle gjør, hver eneste dag. Jeg gidder ikke gjemme meg bort, eller skamme meg over det. Det er ingen av oss i familien som PRØVER å få til en fis, fordi vi syns det er så skrekkelig morsomt -men vi ler heller litt, enn å bli sure og shame hverandre, hvis noen skulle komme til å slippe en promp. Vi SKJØNNER at vi skal prøve å unngå å fise når vi er blant andre. Og vi fiser ikke PÅ hverandre liksom. Det er ikke på det stadiet. Det er ikke et problem. Stort sett er vi ganske fisefrie, men vi har alle dager når vi har spist noe, er påvirket av syklusen, eller av andre grunner plages med luft i magen, og det godtar vi glatt. Såpass raus syns jeg man skal være med hverandre. 

PS: «Fisen tok heisen» - den syns jeg var ganske morsom 👍 Skal prøve den neste gang… 😅

Anonymkode: 5769a...1ce

Skrevet

Her promper vi når vi må. Sier så unnskyld. Vi promper ikke ved matbordet eller om vi sitter rett ved noen. Men går ikke på do for å prumpe. 

Anonymkode: ab41a...c2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jo, man kan holde på gassen mens man har sex eller avstå fra sex. Man får ikke rommet til å stille bæsj under sex, seriøst altså. 

Enda godt hun er gift med en som tåler det da, ikke deg 😅

Anonymkode: 99017...d35

Skrevet

Jeg var gift i ti år med en mann hvor jeg ikke bæsjet eller prompet en eneste gang foran han! Med bæsje mener jeg at jeg sa aldri nå skal jeg bæsje eller slikt. Skrudde på dusjen så han ikke skulle forstå at jeg bæsjet. Det var helt sykt. Forstod ikke hvor sykt det faktisk var før jeg møtte nåværende mannen min. Han sa at han ville jeg skulle fise foran han. At han ikke kjente meg ordentlig før han fikk oppleve det. Nå etter ti år sammen med han er jeg 100% meg selv. Har aldri følt meg så nære en person som jeg føler for han. Skammer meg ikke lenger over egen kropp. Og ja det var skam. Forstår ikke hvorfor dere damer skal påføre andre damer slikt skam over en helt naturlig ting. Vi ler ikke det blir bare ikke bemerket. For hvorfor skulle det?? Når skal en være seg selv hvis det ikke skal gå i ditt eget hjem en gang? 

Anonymkode: 3dc24...55e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg var gift i ti år med en mann hvor jeg ikke bæsjet eller prompet en eneste gang foran han! Med bæsje mener jeg at jeg sa aldri nå skal jeg bæsje eller slikt. Skrudde på dusjen så han ikke skulle forstå at jeg bæsjet. Det var helt sykt. Forstod ikke hvor sykt det faktisk var før jeg møtte nåværende mannen min. Han sa at han ville jeg skulle fise foran han. At han ikke kjente meg ordentlig før han fikk oppleve det. Nå etter ti år sammen med han er jeg 100% meg selv. Har aldri følt meg så nære en person som jeg føler for han. Skammer meg ikke lenger over egen kropp. Og ja det var skam. Forstår ikke hvorfor dere damer skal påføre andre damer slikt skam over en helt naturlig ting. Vi ler ikke det blir bare ikke bemerket. For hvorfor skulle det?? Når skal en være seg selv hvis det ikke skal gå i ditt eget hjem en gang? 

Veldig spesielt at du føler du må fise foran familien din for å «være deg selv». Jeg, og mange med meg, føler meg både avslappet, fri og uten skam, helt «meg selv». Uten å utsette andre for min tarmgass, og uten å bli utsatt for andres tarmgass.
Jeg bæsjer ikke med familien samlet rundt meg på badet heller. Akkurat da vil jeg ha badet for meg selv. Uten at det påvirker min følelse av å være meg selv🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Veldig spesielt at du føler du må fise foran familien din for å «være deg selv». Jeg, og mange med meg, føler meg både avslappet, fri og uten skam, helt «meg selv». Uten å utsette andre for min tarmgass, og uten å bli utsatt for andres tarmgass.
Jeg bæsjer ikke med familien samlet rundt meg på badet heller. Akkurat da vil jeg ha badet for meg selv. Uten at det påvirker min følelse av å være meg selv🙄

Ja, på hvilken måte er det å prompe foran andre en nødvendighet for å være "seg selv"? 

Anonymkode: 4a2cb...a0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg skammer meg ikke over egen kropp selv om jeg unngår å fise mens mannen hører på, altså. Man kan være nære og kjære uten å dele fordøyelsessystemets prosesser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skammer meg ikke over egen kropp selv om jeg unngår å fise mens mannen hører på, altså. Man kan være nære og kjære uten å dele fordøyelsessystemets prosesser. 

Jepp. På samme måte som jeg ikke skifter bind eller bæsjer med mannen eller barna til stede. Enkelte ting bør være forbeholdt en selv, selv om de er naturlige. 

Skrevet

Jeg fiser her hjemme. Men med andre prøver jeg å unngå det. 

Anonymkode: 866cf...a07

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Herlighet, det går da an å finne en middelvei! Jeg sier at jeg skal på do, men jeg vil ikke ha noen i samme rommet og jeg fiser ikke foran noen i familien. Han kjenner deg ikke før du fiser foran han? Det er jo bare sært. Godt at du ikke skammer deg lenger da, det er jo veldig bra. Men man trenger ikke fise foran kjæresten for å ha et trygt og åpent forhold. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Herlighet, det går da an å finne en middelvei! Jeg sier at jeg skal på do, men jeg vil ikke ha noen i samme rommet og jeg fiser ikke foran noen i familien. Han kjenner deg ikke før du fiser foran han? Det er jo bare sært. Godt at du ikke skammer deg lenger da, det er jo veldig bra. Men man trenger ikke fise foran kjæresten for å ha et trygt og åpent forhold. 

Jeg synes også det var sært å BE kjæresten om å fise foran ham for å bli kjent. Vi er ikke hunder for å sniffe hverandres romper...

Skrevet

Ha ha nei han ba meg ikke om å fise foran han. Han ville bare at jeg skulle være naturlig og meg selv. Jeg elsker det! Fiser generelt veldig lite og det er ikke sånn at jeg fiser i nesen på han. Men om vi er i samme rom går jeg jo ikke ut for å fise. Det gjør ingen av oss hvorfor skulle vi. Kan ikke forstå dere damer altså 😅 det er ikke slik at jeg stinker tarmgass hele dagen. Tvert i mot fiser jeg faktisk ekstremt sjeldent.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ha ha nei han ba meg ikke om å fise foran han. Han ville bare at jeg skulle være naturlig og meg selv. Jeg elsker det! Fiser generelt veldig lite og det er ikke sånn at jeg fiser i nesen på han. Men om vi er i samme rom går jeg jo ikke ut for å fise. Det gjør ingen av oss hvorfor skulle vi. Kan ikke forstå dere damer altså 😅 det er ikke slik at jeg stinker tarmgass hele dagen. Tvert i mot fiser jeg faktisk ekstremt sjeldent.

Nei. Det du skrev var: "Han sa at han ville jeg skulle fise foran han. At han ikke kjente meg ordentlig før han fikk oppleve det". Og det handler ikke bare om oss damer. Mannen og jeg har samme syn på saken. Selvfølgelig kan det skje uhell, men hvis man kjenner at det kommer, så går man vekk til en viss avstand. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...