Gå til innhold

Nå er jeg så sliten. Den eneste på jobb som ikke har vært syk...

Anbefalte innlegg

Jeg har heldigvis, bank i bordet,  jernhelse, og er aldri syk. 

Jeg har ikke hatt en syke dag i disse covidårene. Ikke hatt noen forkjølelsessyptomer eller noe annet. 

Men nå er jeg så sliten, da jeg har vært på jobb hver dag og veldig mange av de med for få folk. 

Jeg jobber i barnehagen,  så det er mye forskjellig smitte. Mine kolleger blir dessverre smittet av noe kast i kule, og må jo da holde seg hjemme.  Stort sett får vi ikke vikarer heller, fordi de vi har kan ikke gå imellom avdelinger. Og med 7 avd. er det ikke ofte det er noen ledige, som ikke har vært på en annen avd. 

Vi har jo også til tider færre barn, men de kommer seg fort tilbakeigjen. Så med en-to syke voksne nesten hver uke, kjenner jeg at det tar på. 

Måtte bare få det ut, her jeg ligger og gruer meg til nok en uke med for få ansatte.  Å, som jeg gleder meg til dette er over.  

Anonymkode: 472e0...c8a

Fortsetter under...

Kan du kontakte den som har ansvar for bhg. i kommunen og ta opp at dere trenger flere vikarer, at det er uholdbart og skader de ansattes helse at de stadig er så underbemannet.

Og kanskje du bare må være borte også, for at noen skal ta tak i det?

Ikke la det gå så langt at du selv blir langvarig syk, for det vil absolutt ingen hverken takke deg for eller belønne deg for. Prisen for det må du selv betale, og den kan bli høy.

Ta vare på deg selv - ta det opp høyere og mer formelt i systemet.

Anonymkode: 9d6c3...870

Du er en superhelt, tusen, tusen takk for at du stiller opp hver dag! 

Er enig med hun over, du MÅ ta vare på deg selv. I tillegg må vi foreldre engasjere oss i dette. Vi må si i fra høyt og tydelig at vi ikke aksepterer den bemanningen som er i barnehagen i dag. Det må settes inn ressurser til økt bemanning hver eneste dag, slik at systemet ikke er så sårbart. Det må vi si i fra om til styrer, barnehageeier, statsforvalter og regjering. 

Anonymkode: f3bbd...028

Vi er to. Jeg har jobbet slik i snart 8 år, i ett yrke man ikke bare kan sette inn vikar. For å bli selvgående, altså til hjelp i stedet for besvær, tar det nesten to år. Siden høsten 2013 har jeg jobbet med fravær mellom 20-35 % av årsverkene. 

Det er ikke spesielt heldig, jeg sliter med søvn og mye spenninger i kroppen, gjør du? Føles helt umulig å slenge inn en egenmelding når du vet alt bare blir kaos hvis du gjør det 😓Jeg har gitt denne våren siste sjanse og vil se meg om etter ny jobb hvis det ikke bedrer seg  innen den tid. 

Anonymkode: 49b68...5be

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi er to. Jeg har jobbet slik i snart 8 år, i ett yrke man ikke bare kan sette inn vikar. For å bli selvgående, altså til hjelp i stedet for besvær, tar det nesten to år. Siden høsten 2013 har jeg jobbet med fravær mellom 20-35 % av årsverkene. 

Det er ikke spesielt heldig, jeg sliter med søvn og mye spenninger i kroppen, gjør du? Føles helt umulig å slenge inn en egenmelding når du vet alt bare blir kaos hvis du gjør det 😓Jeg har gitt denne våren siste sjanse og vil se meg om etter ny jobb hvis det ikke bedrer seg  innen den tid. 

Anonymkode: 49b68...5be

Jeg sover veldig dårlig ja. Ligger å tenker på alt som skulle vært gjort og alle barna jeg ikke fikk sett godt nok denne dagen.  

Har tenkt på å bytte jobb, men så trives jeg egentlig innmari godt med jobben. Det er jo ikke fullt så ille i normale tider.  

Håper det blir bedre tider for deg også. 

Anonymkode: 472e0...c8a

• Opprett ny...