Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ikke redd på egne vegne, men litt redd på mannens vegne, han har flere underliggende sykdommer som ikke går så godt i hop med alvorlige symptomer.

Anonymkode: b5fde...271

Da tåler han vel kanskje ikke en influensa så godt heller?

Anonymkode: 42742...348

Uvaksinert. Jeg tenker at det er naivt å ikke i det minste ha noe bekymring rundt det å bli smittet, når man vet hvor syke noen kan bli.

Nå ser det ut som om omikron er av en helt annen kategori enn tidligere varianter av viruset, så er ikke veldig bekymret lenger, i hvert fall ikke redd.

Tror egentlig jeg har hatt covid-19, men har ikke vært hos lege og fått det sjekket, og da jeg mener jeg fikk det var jeg ikke i gruppe som fikk bli testet.

Anonymkode: c562b...4af

Venter på dose tre og ja, jeg er bekymret for å bli smittet. 

Om man verken har vaksinen eller er bekymret for en sykdom som har stengt ned hele verden så mangler man et par kroner på en femmer, for å si det mildt. 

Anonymkode: 9e1ed...16c

Annonse

Bare jeg holder meg unna frem til søndag så er det greit. Jeg har gått å vært engstelig og passet på nå i to år og er lei. Ønsker meg covid så jeg blir ferdig med det. Ingen av oss har sykdommer som gjør at det blir vanskelig å få det, så det går strålende. Har kun tatt to vaksiner og lar det være med det. 

Anonymkode: 7abe2...dbd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Venter på dose tre og ja, jeg er bekymret for å bli smittet. 

Om man verken har vaksinen eller er bekymret for en sykdom som har stengt ned hele verden så mangler man et par kroner på en femmer, for å si det mildt. 

Anonymkode: 9e1ed...16c

De sier jo at omikron er mild så hvorfor skal en da bekymre seg? 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Da tåler han vel kanskje ikke en influensa så godt heller?

Vel, han er blant de som får tilbud om influensavaksine hvert år til tross for at han er ung. Så, ja, en kraftig influensa kan også være en fare.

Men covid-19 med alle sine mutasjoner krever flere unge menneskeliv enn hva den vanlige sesonginfluensaen gjør. Så får vi bare krysse fingre for at den muterer nok ganger til at den kan håndteres på lik linje med influensa i fremtiden.

Anonymkode: b5fde...271

• Opprett ny...