Gå til innhold

Pyroliose av ovn- kan man avbryte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ny ovn med pyrolysefunksjon. Ovnen var ikke så skitten, men tenkte å teste det ut. Men det suser så høyt og utgir en masse varme, så jeg syns det er litt skummelt, faktisk. Kan jeg avbryte før programmet er ferdig? 

Anonymkode: 5d2f8...ea3

Neimen ikke sikker. Har hatt slik ovn i mange år. Tok min i dag jeg og. Det lukter brent, så har på viften. Trenger ikke sette på varme på kjøkkenet når den brennes ren. Forsøk å flytte bryteren til null om du er bekymret, men tror ikke du trenger være redd altså.

Står det ikke noe om det i bruksanvisningen?

Tror ikke du trenger være redd altså, det blir styggvarmt så at viften som hindrer at skapet rundt tar fyr bråker skjønner jeg godt.

Men ha vinduet på gløtt og avtrekksviften på, for det er ikke så bra å puste inn den luften som kommer fra ovnen. Har blitt delt flittig i det siste artikkelen om de fire undulatene som døde, er visst spesielt farlig for fugler og reptiler, men bra er det ikke for noen...

https://www.vi.no/forbruker/kjaeledyr-drept-av-pyrolyse/75102699

Anonymkode: ecc94...900

Kan ikke stoppes på min ovn. Eller, kanskje ved å ta ut kontakten? 
Bråker en del min også, men verken lukt eller bekymringsfull varme er merkbart utenfor ovnen. Pleier å sette den på når jeg skal være i en annen etasje en stund😉
Har hatt pyrolyse i 10-11 år. Ingen fare å bruke. 

Anonymkode: 8317b...0ec

Til dere som har erfaring ved bruk av pyrolyse. Når jeg steker pizza, detter det ned en god del ost i bunnen av stekeovn. Greier pyrolysefunksjonen å ta dette? Eller må du skrape vekk forbrent ost før pyrolyse? 

Anonymkode: 08b77...2b4

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Til dere som har erfaring ved bruk av pyrolyse. Når jeg steker pizza, detter det ned en god del ost i bunnen av stekeovn. Greier pyrolysefunksjonen å ta dette? Eller må du skrape vekk forbrent ost før pyrolyse? 

Anonymkode: 08b77...2b4

Den tar alt. 

Anonymkode: 97544...16e

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Den tar alt. 

Anonymkode: 97544...16e

Den tar alt. Men jeg bruker et halvt minutt med en stekespade i plast, og tar bort det som løsner/klumper. Tenker det er derfor jeg ikke opplever lukt og røykutvikling? 

Anonymkode: 8317b...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...