Gå til innhold

Har dere/skal dere ta den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Når er det nok?

Anonymkode: 91665...09f

Det har ikke du eller jeg kompetanse til å svare på. Men hvis vi kan åpne mer fordi folk frivillig er mer beskyttet mot alvorlig sykdom, så er vel det bra?

Anonymkode: cdd54...ebf

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Mange ble smittet av delta og innlagt, så beskyttet ja, men ikke beskyttet nok

"Mange" innlagte friske, unge mennesker er en overdrivelse og fri fantasi.

Anonymkode: cd2f0...521

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det har ikke du eller jeg kompetanse til å svare på. Men hvis vi kan åpne mer fordi folk frivillig er mer beskyttet mot alvorlig sykdom, så er vel det bra?

Problemet er at det åpnes ikke uansett. Det kommer nye unnskyldninger hele tiden for å ikke åpne. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så hvorfor kan vi ikke åpne nå de fleste er jo fullvaksinert og de sier omikron er mye mildere? 

Dette henger ikke sammen.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så hvorfor kan vi ikke åpne nå de fleste er jo fullvaksinert og de sier omikron er mye mildere? 

Og når alle er vaksinert med dose 3, vil vi utsette åpningen fordi det har kommet ny vaksine som beskytter ENDA BEDRE mot Omikron, og da må alle ta den før samfunnet åpnes. Så kommer dose to av den nye vaksinen, og så videre.

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Fordi man ikke vet om det kommer andre varianter verre enn omikron om man åpner? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man ikke vet om det kommer andre varianter verre enn omikron om man åpner? 

Da må vi holde samfunnet stengt for alltid. De kan alltid komme nye varianter, nye virus og nye pandemier. Så hvis vi skal holde stengt FOR SIKKERHETS SKYLD, bør vi isolere oss på livstid alle sammen.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig. Og friske, unge mennesker er beskyttet mot Delta ved de to første dosene. 

Nettopp. Friske, unge mennesker er relativt nylig vaksinert også, de stod ikke akkurat først i køen i programmet. Fleste fikk dose to på høsten. 

Delta er på vei ut, takket være omikron som nå har passert mer enn 80 % av tilfellene i flere fylker. Den gode nyheten er at delta som regel er årsaken til innleggelse, ikke omikron, og omikron beskytter mot delta. Bedre kan det ikke bli under en pandemi spør du meg. Skjønner meg ikke på dommedagsprofetiene rundt omkring, dette er jo knakende gode nyheter. Til og med Spurkland er optimist. 

Anonymkode: 4f5b0...dc1

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da må vi holde samfunnet stengt for alltid. De kan alltid komme nye varianter, nye virus og nye pandemier. Så hvis vi skal holde stengt FOR SIKKERHETS SKYLD, bør vi isolere oss på livstid alle sammen.

Det er ikke stengt. Stengt var det i mars 2020. Og ikke da en gang var det helt stengt. Hvis folk vil beskytte seg fordi de mener det er rett, hvorfor skal de ikke få lov til det?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke stengt. Stengt var det i mars 2020. Og ikke da en gang var det helt stengt. Hvis folk vil beskytte seg fordi de mener det er rett, hvorfor skal de ikke få lov til det?

Hvis de frivillig ønsker det - vær så god. Men ikke pålegg meg evig hjemmekontor, manglende mulighet til å se familien og stengte treninger fordi noen ønsker tiltak for sikkerhets skyld i tilfelle nye mutasjoner og pandemier.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de frivillig ønsker det - vær så god. Men ikke pålegg meg evig hjemmekontor, manglende mulighet til å se familien og stengte treninger fordi noen ønsker tiltak for sikkerhets skyld i tilfelle nye mutasjoner og pandemier.

Du kan bytte jobb, besøke familien og barn kan delta på treninger med begrensning. Og så er det sånn at folk fortsatt blir innlagt og dør, og om staten tillater at det blir fler og verre, så får de nok høre det også

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du tror de fortsatt vil åpne om du injiserer deg med vaksine etter vaksine etter vaksine? 

Anonymkode: 62ac1...f79

Annonse

Du kan bytte jobb, besøke familien og barn kan delta på treninger med begrensning. Og så er det sånn at folk fortsatt blir innlagt og dør, og om staten tillater at det blir fler og verre, så får de nok høre det også

Jeg sier at MINE treninger er stengt. Og nei, jeg kan ikke besøke familien på grunn av restriksjonene, dessverre. Folk vil forresten alltid bli innlagt og dø - det er en del av livet. Det har alltid vært slik, og det vil alltid være slik at noen blir syke og dø, også av helt vanlige ting som forkjølelse, influensa, omgangssyke og lignende. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du tror de fortsatt vil åpne om du injiserer deg med vaksine etter vaksine etter vaksine? 

Det er jo hele problemet - ta vaksinen, så åpner vi. Ta dose to, SÅ åpner vi da. Dette er veien ut av pandemien. Nei, forresten, det er dose tre som er veien ut av pandemien. Og ikke glem at Pfizer skal komme med en ny vaksine i mars, da vil sikkert DEN vaksinen være veien ut av pandemien og tiltak for å åpne samfunnet. Og siden det da vil gå noen måneder siden dose 3, vil man måtte vaksineres med dose 4 for å åpne. Så skal vi holde stengt for sikkerhets skyld et par år. 

Jeg har stoppet på to doser. Disse dosene ga meg ikke noen fordeler, kun sykdom etter dose to. Jeg sitter fortsatt på hjemmekontor, jeg kan ikke reise, ha organisert trening, gå på butikken uten munnbind eller arrangere bryllup med hele familien. Så noen flere doser for å fortsette å sitte på hjemmekontor og avstå fra besøk til mine kjære blir det ikke. 

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Du tror de vil holde landet delvis nedstengt i 100 år?

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg sier at MINE treninger er stengt. Og nei, jeg kan ikke besøke familien på grunn av restriksjonene, dessverre. Folk vil forresten alltid bli innlagt og dø - det er en del av livet. Det har alltid vært slik, og det vil alltid være slik at noen blir syke og dø, også av helt vanlige ting som forkjølelse, influensa, omgangssyke og lignende. 

DU kan trene på andre måter. Du dør ikke av det. Men folk dør av korona. Det er ingen restriksjoner som hindrer deg i å besøke familien. Å dø er en del av livet, men å dø for tidlig kan unngås

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

DU kan trene på andre måter. Du dør ikke av det. Men folk dør av korona. Det er ingen restriksjoner som hindrer deg i å besøke familien. Å dø er en del av livet, men å dø for tidlig kan unngås

Da må vi stenge for alltid. Influensa tok flere liv her på 1 år enn korona tok på 2 år..

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Da må vi stenge for alltid. Influensa tok flere liv her på 1 år enn korona tok på 2 år..

Hvor mange liv tror du korona hadde tatt uten restriksjonene? 

Jo, restriksjoner hindrer meg i å besøke familien min. Og jeg kan gjerne trene kampsporten min alene og gå fight med meg selv, men hvor mye jeg kommer til å miste av ferdighetene mine , er uvisst. I tillegg er alle vennene mine i sportsklubben, så manglende trening betyr manglende sosialt liv. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du i risikogruppe for å dø av korona?

Anonymkode: 8b0c2...fcf

Jo, folk dør av det. Mange. I Spania dør det flere av selvmord blant de under 60 år enn av korona. Denne unge gutten orket ikke mer. 
https://www.nrk.no/ytring/pandemiens-unge-ofre-1.15759772

• Opprett ny...