Gå til innhold

Har dere/skal dere ta den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tatt to doser og har så si bestemt meg for å ikke ta dose 3. Kan uansett ikke ta den før om en mnd siden jeg fikk dose to i starten av oktober.
men takker nei til dose 3 for jeg tror jammen jeg kommer til å bli smittet med korona innen en mnd, smittutbrudd rundt meg nå.

Anonymkode: 40a85...93a

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har tatt den, av den enkle grunn at jeg er et oppegående menneske med universitetsutdannelse i stedet for livets harde skole. Fikk ingen bivirkninger.

Anonymkode: cb31b...910

Jeg har ikke tatt den, av akkurat samme grunn som du mente du hadde for å ta den. 

Anonymkode: 8503f...c16

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har tatt den, av den enkle grunn at jeg er et oppegående menneske med universitetsutdannelse i stedet for livets harde skole. Fikk ingen bivirkninger.

Hvor oppegående du er kan vel diskuteres

Anonymkode: 8b0c2...fcf

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er 45 og har fått dose 3. Hadde ingen problemer av de to første så ingen grunn til skepsis her. Kjæresten min har vært sprekksyk etter hver dose, men har likevel gjennomført alle 3. 

Anonymkode: 38b9c...a83

Og hva er poenget med å påføre seg selv sykdom på denne måten? 

Anonymkode: cd2f0...521

Jeg er så usikker. Egentlig vil jeg ikke ta den i protest, fordi jeg mener det er mange andre i verden som fortjener akkurat den dosen jeg får. Fikk Pfizer først, og ingen bivirkninger. Så Moderna, og ble kjempedårlig i flere dager. Nå er det Pfizer man kan få her i kommunen, så jeg er ikke redd for bivirkninger og kommer nok til å ta den. Er bare så uendelig trist at vi får mange doser kastet etter oss, mens Afrika har vaksinert så få mennesker. 

Hadde covid før jeg fikk tilbud om vaksine. Var lett forkjøla i noen dager. Null stress😊 Har tatt 1 dose vaksine etter det og ble skikkelig syk av den + langvarige blødningsforstyrrelser. Skal ikke ta flere vaksiner med det første 

Anonymkode: f4e91...49d

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Signerer denne! 👍🏼

Anonymkode: 7e30c...ba5

• Admin låst og gjenåpnet denne emne
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er ikke alle over 18 år i målgruppa da?

Selv min helt friske sønn på 20 år har fått den, fikk sms fra kommunen om at han kunne få...

Anonymkode: c942e...915

Det er ett tilbud, ikke en anbefaling. Det er ikke nok kunnskapsgrunnlag for å anbefale alle over 18 en tredje dose. De studiene som ligger til grunn nå er kun 31 år og oppover. 

Det er derfor det står, besluttet å tilby, ikke anbefalt for gruppen 18-45. Meldingen går automatisk ut til alle over 18, selv de som nettopp har hatt covid, derfor må du ta vurderingen selv hvis du er frisk og mellom 18-45. På lik linje som barn 5-11. 

Anonymkode: 4f5b0...dc1

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor gir de dose 3 nå når det kommer en vaksine spesielt rettet mot omikron i mars? De som tar 3 nå må da vente 5 mnd pga intervall. 

Anonymkode: 91665...09f

Dette. Jeg har aldri forstått dose 3 for friske, yngre mennesker slik situasjonen er nå. Omikron er nå den dominerende stammen i Norge, og vaksinene vi har virker ganske dårlig på denne stammen. Pfizer holder på å utvikle vaksine mot Omikron og regner med å bli ferdig i mars. Så hva er poenget? Bruke opp vaksiner Norge har kjøpt slik at man slipper å kaste dem?

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

De fleste jeg kjenner som kan «tenke sjæl» er de med universitetsutdannelse og som har valgt å ikke vaksinere seg, og de vil overbevise alle om at vaksinen og korona er noe stort tull. Og det vet jo de, som har gått på universitetet og har en master.

Jeg skal ikke ta dose 3

Anonymkode: cdd54...ebf

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Dette. Jeg har aldri forstått dose 3 for friske, yngre mennesker slik situasjonen er nå. Omikron er nå den dominerende stammen i Norge, og vaksinene vi har virker ganske dårlig på denne stammen. Pfizer holder på å utvikle vaksine mot Omikron og regner med å bli ferdig i mars. Så hva er poenget? Bruke opp vaksiner Norge har kjøpt slik at man slipper å kaste dem?

Delta eksisterer fortsatt

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig. Og friske, unge mennesker er beskyttet mot Delta ved de to første dosene. 

Mange ble smittet av delta og innlagt, så beskyttet ja, men ikke beskyttet nok

• Opprett ny...