Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #151 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvorfor er det et argument? Det er ikke sikkert han vet hvor pengene er. Han har jo vært ute noe tid, så det kan jo være at han var den beste kandidaten. Skal da arbeidsgiver diskriminere og ansette en annen? Anonymkode: 05045...2cf "Diskriminere"? "Ansette"? Tror du det har vært en åpen utlysning til stilling som sjakkekspert på TV2? 🤣 Anonymkode: 989e0...791
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #152 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Begge driver med ran av andre... Anonymkode: e0c66...fb5 Hva med de som ikke betaler det de skylder for varer og tjenester? Driver de med ran? Stjeling? Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #153 Skrevet 17. januar 2022 Han har sonet sin straff og lever et vanlig liv med kone og barn. Folk må få lov til å få en ny sjanse i livet. Anonymkode: 8d07e...930
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #154 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han har sonet sin straff og lever et vanlig liv med kone og barn. Folk må få lov til å få en ny sjanse i livet. Anonymkode: 8d07e...930 Og ny sjanse innebærer ikke nødvendigvis å være kjendis på TV. Denne stillingen har ikke vært utlyst, virker det som. I hvert fall ingen av dem jeg kjenner i sjakkmiljøet har hørt om noen ledig stilling som sjakkekspert før han ble ansatt. Det betyr at han ble håndplukket til en jobb som han ikke har formelle kvalifikasjoner til å ha (utdanning som sportsjournalist, aktiv sjakkspiller med høy rating, internasjonal sjakkdommer eller lignende). Dette virker som en bevisst handling fra TV2 for å skape blest om sjakksporten og gjøre den mer populær. Nå har de mistet en av sponsorene. Det er ikke usannsynlig at flere trekker seg. Ny sjanse kan være jobb på matbutikken, på bensinstasjon, i renholdsbyrå, på byggeplass og så videre. Anonymkode: 16f03...014
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #155 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Ja jeg lurer på om dette kunne skjedd i andre land. Er redd vi blir latterligjort om det kommer ut. Anonymkode: 4845e...1cf Det skjer i andre land. O .j Simson fikk sin egen serie hvor han faktisk parioderte drapet på sin ekskone.... Nei han ble ikke dømt for drapet, men om han var uskyldig var en annen sak. Og den pariodien slo vel heller ikke så godt ann.. Men bare det at noen tilot dette er jo hårreisende. Anonymkode: 8d07e...930
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #156 Skrevet 17. januar 2022 I slike saker tenker jeg takk Gud for cancel culture. Håper at samtlige sponsorer trekker seg. Anonymkode: 16f03...014
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #157 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og ny sjanse innebærer ikke nødvendigvis å være kjendis på TV. Denne stillingen har ikke vært utlyst, virker det som. I hvert fall ingen av dem jeg kjenner i sjakkmiljøet har hørt om noen ledig stilling som sjakkekspert før han ble ansatt. Det betyr at han ble håndplukket til en jobb som han ikke har formelle kvalifikasjoner til å ha (utdanning som sportsjournalist, aktiv sjakkspiller med høy rating, internasjonal sjakkdommer eller lignende). Dette virker som en bevisst handling fra TV2 for å skape blest om sjakksporten og gjøre den mer populær. Nå har de mistet en av sponsorene. Det er ikke usannsynlig at flere trekker seg. Ny sjanse kan være jobb på matbutikken, på bensinstasjon, i renholdsbyrå, på byggeplass og så videre. Anonymkode: 16f03...014 Enig i dette at han i måten han ble håndplukket til denne jobben. Og det at han blir "kjendis" fordi han er et kjent navn i ikke en så bra sammenheng er ikke så bra. Men ble ikke overasket. Og dette er dessverre ikke noe nytt. Anonymkode: 8d07e...930
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #158 Skrevet 17. januar 2022 Men om han hadde gjort noe bra og hatt store kunnskaper eller et stort talent så spiller det lite om han har en fortid. Så lenge det er tilbakelagt. Anonymkode: 8d07e...930
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #159 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og ny sjanse innebærer ikke nødvendigvis å være kjendis på TV. Denne stillingen har ikke vært utlyst, virker det som. I hvert fall ingen av dem jeg kjenner i sjakkmiljøet har hørt om noen ledig stilling som sjakkekspert før han ble ansatt. Det betyr at han ble håndplukket til en jobb som han ikke har formelle kvalifikasjoner til å ha (utdanning som sportsjournalist, aktiv sjakkspiller med høy rating, internasjonal sjakkdommer eller lignende). Dette virker som en bevisst handling fra TV2 for å skape blest om sjakksporten og gjøre den mer populær. Nå har de mistet en av sponsorene. Det er ikke usannsynlig at flere trekker seg. Ny sjanse kan være jobb på matbutikken, på bensinstasjon, i renholdsbyrå, på byggeplass og så videre. Anonymkode: 16f03...014 Altså skal tidligere fengslede med utdannelse bare ta yrker som er lavtlønnet? Han er for så vidt ikke ansatt heller. Han skal bare delta på noen sendinger. Han har en jobb og er aktiv i sjakkmiljø lokalt. Kunnskap er ikke det samme som aktiv spiller eller høy rating. Anonymkode: 05045...2cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #160 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Men om han hadde gjort noe bra og hatt store kunnskaper eller et stort talent så spiller det lite om han har en fortid. Så lenge det er tilbakelagt. Anonymkode: 8d07e...930 Jeg finner ingen informasjon om at han er PER NÅ stort talent eller har oppdaterte kunnskaper om sjakk. At man har spilt i 1989 har vel ingen betydning. Vi har alle drevet med en eller annen idrett i våre unge år. Anonymkode: 16f03...014
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #161 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Altså skal tidligere fengslede med utdannelse bare ta yrker som er lavtlønnet? Han er for så vidt ikke ansatt heller. Han skal bare delta på noen sendinger. Han har en jobb og er aktiv i sjakkmiljø lokalt. Kunnskap er ikke det samme som aktiv spiller eller høy rating. Anonymkode: 05045...2cf Ja, hvis utdanningen deres ikke er relevant for de høyere lønnede jobber. Man kan ikke kreve å få jobb som lege hvis man er utdannet ingeniør. Mange er aktive i sjakkmiljøer, men de blir ikke håndplukket for jobb hos TV2. Anonymkode: 16f03...014
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #162 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, hvis utdanningen deres ikke er relevant for de høyere lønnede jobber. Man kan ikke kreve å få jobb som lege hvis man er utdannet ingeniør. Mange er aktive i sjakkmiljøer, men de blir ikke håndplukket for jobb hos TV2. Anonymkode: 16f03...014 Mange blir ansatt uten stillingsutlysning. Hvis de anser kompetansen som god, så er det en helt rettferdig vurdering. Og hvor mange stillingsutlysninger for stillinger i tv har du sett? Likevel blir mange ansatt der. Anonymkode: 05045...2cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #163 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det skjer i andre land. O .j Simson fikk sin egen serie hvor han faktisk parioderte drapet på sin ekskone.... Nei han ble ikke dømt for drapet, men om han var uskyldig var en annen sak. Og den pariodien slo vel heller ikke så godt ann.. Men bare det at noen tilot dette er jo hårreisende. Anonymkode: 8d07e...930 Dette var det ene eksempelet? Jeg har venner ulike steder i utlandet. Ikke mer enn fem, men vi snakker ofte om ulike saker i våre representative hjemland. Samtlige har reagert på dette. De syns fra før at det knapt har konsekvenser å være kriminell i Norge. En risikerer lengre straff for vinningsforbryteler enn å skade mennesker. Politiet har faktisk prioritert eiendeler som er stjålet fremfor folk som har anmeldt vold. Nå er det mye bra med Norge, men den snillismen vi bedriver minner meg mer om total likegyldighet for ofre mange ganger. Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #164 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Mange blir ansatt uten stillingsutlysning. Hvis de anser kompetansen som god, så er det en helt rettferdig vurdering. Og hvor mange stillingsutlysninger for stillinger i tv har du sett? Likevel blir mange ansatt der. Anonymkode: 05045...2cf Tror du seriøst at det var pga kompetansen Toska fikk jobben? Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #165 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette var det ene eksempelet? Jeg har venner ulike steder i utlandet. Ikke mer enn fem, men vi snakker ofte om ulike saker i våre representative hjemland. Samtlige har reagert på dette. De syns fra før at det knapt har konsekvenser å være kriminell i Norge. En risikerer lengre straff for vinningsforbryteler enn å skade mennesker. Politiet har faktisk prioritert eiendeler som er stjålet fremfor folk som har anmeldt vold. Nå er det mye bra med Norge, men den snillismen vi bedriver minner meg mer om total likegyldighet for ofre mange ganger. Anonymkode: 4845e...1cf Straff i Norge skal være allmennpreventivt, og vinningskriminalitet kan skade mange fler enn hva en pedofil kan gjøre. Selv om offeret potensielt lider mer av det ene enn det andre. Anonymkode: 05045...2cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #166 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tror du seriøst at det var pga kompetansen Toska fikk jobben? Anonymkode: 4845e...1cf Ja. Hva ellers skulle det være? De mister både seere og sponsorer. Tror det var det de ville oppnå? At de regnet med det? Anonymkode: 05045...2cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #167 Skrevet 17. januar 2022 Jeg tenker at dette er ett hån mot offeret og hans familie. I tillegg pisser han på politiet og staten. At ofrene skal sitte å se/høre på han på tv burde de fått slippe. Ærlig talt. Jeg er for at han skal kunne bidra i samfunnet igjen, men endel jobber og jobbmuligheter mener jeg han ikke skal kunne få pga alvorligheten i sine handlinger. Her fronter man nesten kriminelle, se hvor flott livet kan bli etter å ha drept en politimann og ranet en bank. Full boikott fra meg. Anonymkode: c261b...41a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #168 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at dette er ett hån mot offeret og hans familie. I tillegg pisser han på politiet og staten. At ofrene skal sitte å se/høre på han på tv burde de fått slippe. Ærlig talt. Jeg er for at han skal kunne bidra i samfunnet igjen, men endel jobber og jobbmuligheter mener jeg han ikke skal kunne få pga alvorligheten i sine handlinger. Her fronter man nesten kriminelle, se hvor flott livet kan bli etter å ha drept en politimann og ranet en bank. Full boikott fra meg. Anonymkode: c261b...41a Familien til politimannen er positiv til dette Anonymkode: 05045...2cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #169 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Straff i Norge skal være allmennpreventivt, og vinningskriminalitet kan skade mange fler enn hva en pedofil kan gjøre. Selv om offeret potensielt lider mer av det ene enn det andre. Anonymkode: 05045...2cf Nå trenger ikke en pedofil å skade noen i det hele tatt, men de av dem som utfører tortur og mishandling av barn gjør jo. Hvordan mener du at vinningsforbryteler skader mer? Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #170 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Familien til politimannen er positiv til dette Anonymkode: 05045...2cf Det står ingen steder at de er positive. At de ikke har innsigelser er ikke det samme som å være positiv. Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #171 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå trenger ikke en pedofil å skade noen i det hele tatt, men de av dem som utfører tortur og mishandling av barn gjør jo. Hvordan mener du at vinningsforbryteler skader mer? Anonymkode: 4845e...1cf Hvis man ved vinningsforbrytelser svindler 200 mennesker eller gjør innbrudd på 50 hytter, så skader man fler. Anonymkode: 05045...2cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #172 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at dette er ett hån mot offeret og hans familie. I tillegg pisser han på politiet og staten. At ofrene skal sitte å se/høre på han på tv burde de fått slippe. Ærlig talt. Jeg er for at han skal kunne bidra i samfunnet igjen, men endel jobber og jobbmuligheter mener jeg han ikke skal kunne få pga alvorligheten i sine handlinger. Her fronter man nesten kriminelle, se hvor flott livet kan bli etter å ha drept en politimann og ranet en bank. Full boikott fra meg. Anonymkode: c261b...41a Helt enig. Jeg blir mest av alt så flau av naiviteten og ignoranse fra mange nordmenn. Søren så pinlig. Folk tror vi er dumme som brød i utlandet, og ja det bryr meg faktisk. Jeg tenker også at dette er utrolig respektløst overfor hele politietaten. Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #173 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ved vinningsforbrytelser svindler 200 mennesker eller gjør innbrudd på 50 hytter, så skader man fler. Anonymkode: 05045...2cf På hvilke måte skader man noen? Anonymkode: 4845e...1cf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #174 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja. Hva ellers skulle det være? De mister både seere og sponsorer. Tror det var det de ville oppnå? At de regnet med det? Anonymkode: 05045...2cf Nå vet vi at det ikke var pga kompetansen i hvert fall – Du er en habil sjakkspiller? – Jeg er ikke kjempegod, så jeg er ikke noen sjakkekspert. Jeg tror ikke det er den rollen jeg er tiltenkt. Jeg er gjest med over gjennomsnittet sjakkinteresse. – Tror du at du hadde fått jobben hvis det ikke hadde vært for bakgrunnen din? spurte Gnatt. – Nei, for å være helt ærlig hadde jeg sikkert ikke fått det. Da var det kjent at jeg var sjakkspiller. Da måtte jeg nok vært mer aktiv i sjakkmiljøet, svarte Toska på direkten. https://www.vg.no/sport/i/V9LglJ/david-toska-om-sjakkbraaket-aldri-oensket-aa-stoete-noen Anonymkode: 4025f...5f5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #175 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nå vet vi at det ikke var pga kompetansen i hvert fall – Du er en habil sjakkspiller? – Jeg er ikke kjempegod, så jeg er ikke noen sjakkekspert. Jeg tror ikke det er den rollen jeg er tiltenkt. Jeg er gjest med over gjennomsnittet sjakkinteresse. – Tror du at du hadde fått jobben hvis det ikke hadde vært for bakgrunnen din? spurte Gnatt. – Nei, for å være helt ærlig hadde jeg sikkert ikke fått det. Da var det kjent at jeg var sjakkspiller. Da måtte jeg nok vært mer aktiv i sjakkmiljøet, svarte Toska på direkten. https://www.vg.no/sport/i/V9LglJ/david-toska-om-sjakkbraaket-aldri-oensket-aa-stoete-noen Anonymkode: 4025f...5f5 Nå var det vel ikke noen tvil om at dette var et spekulativt trekk av tv2. Morsomt å se at de som forsvarer dette med at han er kompetent som en ekspert gjennom hele tråden her, må innse at de har tatt feil. Endog av at han selv innrømmer det. Ellers er jeg overrasket over at han ikke forsto at dette ville skape mye reaksjoner. Har han dårlig selvinnsikt? Anonymkode: 4845e...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå