Gå til innhold

Hva tenker dere om at David Toska blir sjakkekspert i tv2?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Opp til så meget som 50% av alle overgrep mot barn begås av andre barn.

https://fontene.no/nyheter/3050-prosent-av-seksuelle-overgrep-mot-barn-utfores-av-barn-og-unge-under-18-ar-6.47.591864.f125e7c2da

Skal de barna settes inne på livstid? De begår som regel overgrep fordi de har lært det av andre. De er ofte selv ofre for overgrep.

Anonymkode: 514ba...3cf

Nei, barn skal selvfølgelig ikke få straff. Hvorfor komme med så idiotiske innspill? 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er delt. Hvis han kan mye om sjakk og har en god formidlingsevne er det jo en bra jobb for ham. Alle bør jo kunne gå videre etter at dommen er sonet,  men samtidig liker jeg ikke å skulle tenke på at pengene tv2 får av meg ender hos en som har gjort noe slik og jeg har liten tillit til ham og vil nok ikke stole så lett på at det han sier er sant.

Anonymkode: 4c026...45a

Og hva med ofrene som risikerer å se han oftere enn de normalt ville. Nå skal han bli beundret for å kunne noe om sjakk. Det er så langt bak mål. 

Anonymkode: 4845e...1cf

NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Kan jeg ikke noe om psykolog i fordi jeg ikke vet hvordan pedofile tenker? Kanskje du vil forklare meg? 

Du viser at du ikke kan noe om hvordan pedofile tenker eller ofrene deres. Eller de som begår drap. 

Anonymkode: 05045...2cf

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Nei, barn skal selvfølgelig ikke få straff. Hvorfor komme med så idiotiske innspill? 

Så barn som begår overgrep skal ikke straffes, mener du. Mener du det finnes andre måter å få en overgriper, som i dette tilfelle er barn, til å slutte å begå overgrep enn ved straff altså?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så barn som begår overgrep skal ikke straffes, mener du. Mener du det finnes andre måter å få en overgriper, som i dette tilfelle er barn, til å slutte å begå overgrep enn ved straff altså?

Nei vet du hva, at dette er bare for dumt. Hjelpe meg. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du viser at du ikke kan noe om hvordan pedofile tenker eller ofrene deres. Eller de som begår drap. 

Jeg vet selvfølgelig om mange som har planlagt og utført drap. Jeg har ikke enda hørt eller lest om noen som jeg ikke syns burde blitt inne på livstid. Jeg kan forstå ønsket kanhende, men ikke at de faktisk gjennomfører det. 

Når det gjelder pedofile er det mange som aldri begår overgrep. Det er de som ber om hjelp. Såpass vet jeg. De som torturerer og ødelegger barn for livstid bør aldri nyte å gå fritt i samfunnet igjen. Uansett hvordan de tenker. 

Annonse

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Jeg vet selvfølgelig om mange som har planlagt og utført drap. Jeg har ikke enda hørt eller lest om noen som jeg ikke syns burde blitt inne på livstid. Jeg kan forstå ønsket kanhende, men ikke at de faktisk gjennomfører det. 

Når det gjelder pedofile er det mange som aldri begår overgrep. Det er de som ber om hjelp. Såpass vet jeg. De som torturerer og ødelegger barn for livstid bør aldri nyte å gå fritt i samfunnet igjen. Uansett hvordan de tenker. 

Det finnes pedofile som aldri begår overgrep og som aldri har fått behandling. De fleste pedofile begår ikke overgrep. Og det er sjelden pga behandling, men pga moral, og at de vet det er galt. 

Men Toska har ikke begått overgrep mot barn, og ikke har han planlagt drap. Han har ikke drept noen heller. Men han har planlagt og gjennomført et ran. Men jeg vil påstå at 99% av ran ikke er spontane.

Gjest NotNaomi

Det finnes pedofile som aldri begår overgrep og som aldri har fått behandling. De fleste pedofile begår ikke overgrep. Og det er sjelden pga behandling, men pga moral, og at de vet det er galt. 

Men Toska har ikke begått overgrep mot barn, og ikke har han planlagt drap. Han har ikke drept noen heller. Men han har planlagt og gjennomført et ran. Men jeg vil påstå at 99% av ran ikke er spontane.

Hvorfor kommer du med sånne påstander ut fra eget hode? 

Nei, Toska planla ikke drap, men de var bevæpnet og da vet man jo selvfølgelig at drap kunne skje. Selvfølgelig var det ikke spontant, og nå kommer du med nok en påstand. 

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kommer du med sånne påstander ut fra eget hode? 

Nei, Toska planla ikke drap, men de var bevæpnet og da vet man jo selvfølgelig at drap kunne skje. Selvfølgelig var det ikke spontant, og nå kommer du med nok en påstand. 

Det kommer absolutt ikke fra eget hode. Det kommer fra forskning.

Hvilken påstand kom jeg med nå da? At han ikke har drept noen i den saken? Det er bevist at det var en annen som drepte.

Nå trekker visst en av sponsorene seg fra samarbeidet om sjakksendingene.

Inkassoselskap som skor seg på andres problemer og tar hinsides gebyrer som fører mange rett i ut i store gjeldsproblemer. Nå har de plutselig en liksomsamvittighet...

Anonymkode: e0c66...fb5

Inkassoselskap som skor seg på andres problemer og tar hinsides gebyrer som fører mange rett i ut i store gjeldsproblemer. Nå har de plutselig en liksomsamvittighet...

Det er litt forskjell på pengeinnkreving og medvirkning til drap på politimann. 

Anonymkode: 16f03...014

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er litt forskjell på pengeinnkreving og medvirkning til drap på politimann. 

Begge driver med ran av andre...

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Så du likestiller ran med drap? 

Skrev jeg det?

Toska stod for en rekke store ran. Inkassoselskapet raner folk på daglig basis. Like ille.

Drap er aldri greit og bør heller aldri hvitvaskes, slik tv2 nå gjør.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skrev jeg det?

Toska stod for en rekke store ran. Inkassoselskapet raner folk på daglig basis. Like ille.

Nei, du skrev ikke det. Det er bare et dårlig forsøk på hersketeknikk fra 014.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Skrev jeg det?

Inkassoselskaper krever vel bare inn de pengene folk ikke betaler. Og gebyrene er lovsatte

Dette er sånt de kunne tullet med på temamøtet. TENK om vi ansatte Toska. Så random! Hvem visste at han spilte sjakk?? Hvor mange kommer til å se på bare for å se freakshow! Tenk så mye skriverier vi får! 

Også burde de ledd og gått videre.. 

Anonymkode: 515a7...742

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det ville ikke vært korrekt etter norsk straffelov. Og det ville ikke vært samfunnsnyttig. Og da selvsagt ikke til det beste for samfunnet. I USA hvor de behandler mennesker slik, så blir de kriminelle innsatte kriminelle også i fengsel. Drap i fengsel er ikke unormalt der. 

Det skjer strengt tatt i Norge også. 🙄

Anonymkode: 2a1db...d29

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er det vel strengt tatt folk selv som sørger for at de får gjeldsproblemer. Man får bare sørge for å ikke bruke penger man ikke har. Inkassoselskapene sørger jo bare for at bedrifter og folk får penger for varen eller tjenesten de har ytt. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nå er det vel strengt tatt folk selv som sørger for at de får gjeldsproblemer. Man får bare sørge for å ikke bruke penger man ikke har. Inkassoselskapene sørger jo bare for at bedrifter og folk får penger for varen eller tjenesten de har ytt. 

Det er gebyrene som tas som er hinsides all anstendighet. Ta en prat med ulike økonomiske rådgivere rundt om i landets kommuner. De ser ofte saker hvor personer som ikke har vært uforsvarlige, men kommet i en vanskelig situasjon ender som gjeldsslaver til nettopp inkassobyråene, fordi gjelden blir mangedoblet på kort tid.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er gebyrene som tas som er hinsides all anstendighet. Ta en prat med ulike økonomiske rådgivere rundt om i landets kommuner. De ser ofte saker hvor personer som ikke har vært uforsvarlige, men kommet i en vanskelig situasjon ender som gjeldsslaver til nettopp inkassobyråene, fordi gjelden blir mangedoblet på kort tid.

Det er ikke selskapene selv som setter gebyrene, det er justis- og beredskapsdepartementet som gjør det. Du får opprette et eget ensaksparti og stille til valg på det, da vet du. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skrev jeg det?

Inkassoselskap driver inn gjeld som folk har satt seg i helt selv.

Anonymkode: 989e0...791

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det stemmer ikke. Gjelden blir kun øket hvis du selv ikke tar tak i saken og ringer kreditorene, får en nedbetalingsplan el. lign. Inkassogjeld blir kun problematisk når man jevnlig gjemmer vinduskonvoluttene under senga uten å åpne dem. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva er en konsekvens da?

En naturlig følge av en handling; som oppstår av seg selv.

Straffen for å kjøre med sommerdekk på vinteren kan være en bot. Konsekvensen av å kjøre med sommerdekk på vinteren kan være døden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...