Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Jeg mener det heter «anyway» og «starstruck», men nesten alle er uenige med meg. Anonymkode: cb8bc...752
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Du har rett. Anonymkode: 190c8...0a0
sug lut Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Drit i det. Du kan snakke norsk og unngå å fremstå som en tulling.
uhhuhher Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Både anyway og anyways er riktig - det siste mer uformelt: https://www.dictionary.com/e/anyway-vs-anyways-vs-any-way/ Starstruck er riktig - verbet "strike" bøyes strike-struck-stricken.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 sug lut skrev (5 minutter siden): Drit i det. Du kan snakke norsk og unngå å fremstå som en tulling. Jeg snakker norsk, men har tenåringer som ikke snakker norsk, og de står så forbanna på sitt at det er meget irriterende. Anonymkode: cb8bc...752
uhhuhher Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker norsk, men har tenåringer som ikke snakker norsk, og de står så forbanna på sitt at det er meget irriterende. Anonymkode: cb8bc...752 Ah, hvis tenåringene sier det, gjør du muligens klokt i å ikke protestere. Innse at du er gammel og ikke har oversikt over deres språk. 😉
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 15.1.2022 den 21.57): Jeg mener det heter «anyway» og «starstruck», men nesten alle er uenige med meg. Anonymkode: cb8bc...752 Du har rett. "Anyways" er en slangform, ikke ordets opprinnelige form. "Starstrucked" høres ut som en norvagisme. Det heter jo to strike - struck - struck, og "starstruck" er dermed en perfektumform som ikke trenger -ed som suffiks. Men kanskje noen ikke-morsmålsbrukere av engelsk har lagt det til, fordi de ikke kjenner ordets bøyingsmønster og forventer en endelse der. Anonymkode: 84aa6...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå