Gå til innhold

Hva er det som feiler meg? (Utslått)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jo, virker sånn. Problemet er at hvis jeg skal roe mer i hverdagen da kan jeg ikke være i jobb. Ivertfal ikke 100%..

Anonymkode: d4840...088

Kanskje du må gå ned litt i stilling en stund da. En sykemelding vil jo bare være en midlertidig fiks, du må endre på ting i livet ditt på lenger sikt.

Anonymkode: be6c2...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg er i samme situasjon som deg på mange måter, mange barn og full jobb. Men en ting jeg kan veldig godt er å sette meg selv først. Hadde ikke overlevd uten å gjøre det. Hver eneste dag for eksempel, så sover jeg litt etter jobb. Hver eneste dag gjør jeg noe jeg liker. Jeg legger lista lavt i forhold til rot, middager, klesvask og antall aktiviteter som barna får delta på. Blir jeg utslitt gagner det ingen. 

Anonymkode: 06703...007

Sove etter jobb? Jeg kommer hjem 17:30. Har 3 små barnehage barn! Som må følges opp. Det ene barnet har også mest sannsynlig en diagnose. Jeg legger også lista lavt! Men det er pga jeg har virkelig ikke flere timer i døgnet. Er mye å følge opp. Jeg har virkelig ikke mulighet til å sette meg først. Er det som er 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du må gå ned litt i stilling en stund da. En sykemelding vil jo bare være en midlertidig fiks, du må endre på ting i livet ditt på lenger sikt.

Ja. Jeg burde sikkert det. Vet ikke om jeg har økonomi til det. Er alene om alt! 4 små barn! Er ikke mulig å endre livet... jeg kan jo ikke selge barna

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg burde sikkert det. Vet ikke om jeg har økonomi til det. Er alene om alt! 4 små barn! Er ikke mulig å endre livet... jeg kan jo ikke selge barna

Nei, men du må forenkle livet ditt betraktelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Sikkert ME eller Fibro. Det er i vinden nå som aldri før. 

Anonymkode: 7e28e...677

Nei. Det er det ikke!  Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men du må forenkle livet ditt betraktelig. 

Hvordan ?  Det er ikke mulig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har ingen helsefaglig bakgrunn og stoler selvsagt helt på sykepleieren som forteller meg dette. Mer enn jeg tar ditt ord for det, for å si det sånn! 

Anonymkode: d6add...94e

Det er ikke sikkert at det er sykepleiere der. De fleste er folk som er permittert fra sine andre jobber. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det er mulig å endre livet, men det er krevende. Jeg vet ikke hvorfor du er alene med 4 små, hvor er far? Kanskje du kan høre om mulighet for avlastning? Slik at du får fast en helg alene innimellom? 

sjekk med frivillighetssentralen/helsestasjonen om de har et opplegg der en person kommer hjem til deg og hjelper noen timer hver uke. Da kan du bruke timene til feks gå deg en tur/trene? 

få legen til å sjekke d-vitaminer, jern osv.

kan du bestille matkasse? Da slipper du handle noe særlig. Robotstøvsuger til å ta over gulvene? Har du greit opplegg på hverdager? (Finn fram klær til alle kvelden før, matpakker osv) jeg ordner middag hver kveld etter at barna er i seng. Da står alt klar til neste ettermiddag og maten lager seg selv.

hvordan er kveldsrutinene? Regner med at ungene er tidlig i seng når de er så små? Sett på musikk i 15 minutter og vær effektiv på rydding, ordning til neste dag. Vask bad når ungene er i badekaret osv.

få deg litt voksentid! Jeg prater med venninner på FaceTime. Det er faktisk utrolig hyggelig. Det gjør jeg også med min far, av ig til ser vi tv i lag via FaceTime! Ser samme program og sitter og diskuterer feks maskorama!

Anonymkode: 4f771...c7f

Skrevet

Du er nok stresset til vanlig. Jeg er som deg, ligger rett ut når jeg har fri. Kroppen din henter seg inn, når du er stresset gjør det noe med immunforsvaret ditt. Når du da roer ned, starter du noen prosesser som har vært underordnet mens du er stresset. 

Selv om det er ett helt annet emne, er det ikke uten grunn at man må tukle litt med immunforsvaret ved organtransplantasjon for å unngå at kroppen støter organet fra seg. 

Anonymkode: 9fa39...ed8

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er mulig å endre livet, men det er krevende. Jeg vet ikke hvorfor du er alene med 4 små, hvor er far? Kanskje du kan høre om mulighet for avlastning? Slik at du får fast en helg alene innimellom? 

sjekk med frivillighetssentralen/helsestasjonen om de har et opplegg der en person kommer hjem til deg og hjelper noen timer hver uke. Da kan du bruke timene til feks gå deg en tur/trene? 

få legen til å sjekke d-vitaminer, jern osv.

kan du bestille matkasse? Da slipper du handle noe særlig. Robotstøvsuger til å ta over gulvene? Har du greit opplegg på hverdager? (Finn fram klær til alle kvelden før, matpakker osv) jeg ordner middag hver kveld etter at barna er i seng. Da står alt klar til neste ettermiddag og maten lager seg selv.

hvordan er kveldsrutinene? Regner med at ungene er tidlig i seng når de er så små? Sett på musikk i 15 minutter og vær effektiv på rydding, ordning til neste dag. Vask bad når ungene er i badekaret osv.

få deg litt voksentid! Jeg prater med venninner på FaceTime. Det er faktisk utrolig hyggelig. Det gjør jeg også med min far, av ig til ser vi tv i lag via FaceTime! Ser samme program og sitter og diskuterer feks maskorama!

Anonymkode: 4f771...c7f

Jeg gjør absolutt alt klart på kvelden. Nister, klær, sekker. Klær til meg også.

Jeg har sjekket alt hos legen. 

Legging begynner jeg med kl.18:15. Men problemet er at legging kan ta 2 timer. Ene barnet har ofte raserianfall når det er legging. (Har raserianfall hver dag på ca 1 time). Er nok det som tapper meg mest

Far har barna 6%. Han klarer ikke å ha de mer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du er nok stresset til vanlig. Jeg er som deg, ligger rett ut når jeg har fri. Kroppen din henter seg inn, når du er stresset gjør det noe med immunforsvaret ditt. Når du da roer ned, starter du noen prosesser som har vært underordnet mens du er stresset. 

Selv om det er ett helt annet emne, er det ikke uten grunn at man må tukle litt med immunforsvaret ved organtransplantasjon for å unngå at kroppen støter organet fra seg. 

Anonymkode: 9fa39...ed8

Ja. Det stemmer at jeg stresser enormt. Livet er uoverkommelig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg gjør absolutt alt klart på kvelden. Nister, klær, sekker. Klær til meg også.

Legging begynner jeg med kl.18:15. Men problemet er at legging kan ta 2 timer. Ene barnet har ofte raserianfall når det er legging. (Har raserianfall hver dag på ca 1 time). Er nok det som tapper meg mest

Du kan ikke søke om litt avlastning da, sånn at du får litt pusterom til å hente deg inn igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke sikkert at det er sykepleiere der. De fleste er folk som er permittert fra sine andre jobber. 

Herrefred! Kan du gi deg? Jeg vet at de er sykepleiere. Hva er det du vil frem til??

Skrevet

Kan fortsatt være corona om du ikke har tatt pcr test. Jeg fikk negativ test, for så 2 dager senere positiv. 

Anonymkode: 1cf57...0f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1/15/2022 den 20.07):

Jeg har skrevet her før om at jeg har et altfor krevende liv som tar knekken på meg. Mange barn og full jobb. I helgen skulle jeg ha det kjekt, har fått barnevakt. Men hva skjer da? Jo...jeg er blitt helt utslått!  Omtrent sengeliggende! Verker i kroppen, hodepine og øyebetennelse... er svimmel og ikke bra. Men det er ikke korona. Ingen feber, ikke vondt i halsen heller.. ingen snørr... er det influensa?  Eller?

Har du angst til vanlig? Tenkte på at du nevnte svimmelhet. Du kan være utbrent eller du kan være syk. Jeg kan for eks føle meg syk om jeg er veldig sliten eller trøtt. 

Du må ta vare på deg selv og roe ned. 

Anonymkode: fb998...d1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.1.2022 den 20.07):

Jeg har skrevet her før om at jeg har et altfor krevende liv som tar knekken på meg. Mange barn og full jobb. I helgen skulle jeg ha det kjekt, har fått barnevakt. Men hva skjer da? Jo...jeg er blitt helt utslått!  Omtrent sengeliggende! Verker i kroppen, hodepine og øyebetennelse... er svimmel og ikke bra. Men det er ikke korona. Ingen feber, ikke vondt i halsen heller.. ingen snørr... er det influensa?  Eller?

Har du fått målt stoffskiftet ditt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har du angst til vanlig? Tenkte på at du nevnte svimmelhet. Du kan være utbrent eller du kan være syk. Jeg kan for eks føle meg syk om jeg er veldig sliten eller trøtt. 

Du må ta vare på deg selv og roe ned. 

Om jeg har angst? Kan jeg bli syk da det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Har du fått målt stoffskiftet ditt?

Ja. Jevnlig. Bruker medisin 💕

Skrevet

Høres ut som om du er sliten. Du må nok omorganisere livet på en eller annen måte.

La dsr ta ner ansvar for vsrn.

Still større krav til barna om å klare seg selv og hjelpe til hjemme.

Kjøp hjelp til enkelte oppgaver.

Reduser krav til hva som er nødvendig.

Sett av tid til å slappe av.

Anonymkode: 73289...6da

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du klarer ikke ha barna 94%  far klarer ikke mer enn 6%. Da må dere ta en samtale på familievernkontoret om hvordan dere skal løse problemet. Far har ikke noen større rett til fritid eller å slippe å bli sliten enn deg. Still tydelig krav om at han må gjøre sin del av jobben eller eventuelt betale noen for å gjøre den.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Høres ut som om du er sliten. Du må nok omorganisere livet på en eller annen måte.

La dsr ta ner ansvar for vsrn.

Still større krav til barna om å klare seg selv og hjelpe til hjemme.

Kjøp hjelp til enkelte oppgaver.

Reduser krav til hva som er nødvendig.

Sett av tid til å slappe av.

Jeg forsto ikke hva du skreiv øverst?

Ja, kan prøve å få de til å hjelpe mer. De er små, men de kan sikkert gjøre noe. 

Jeg prøver å slappe av, men jeg har aldri sjans til å se noe som helst på tv f.eks. jeg har masse oppgaver. Noen ganger må jeg bare avslutte jobbingen for å legge meg. Og kjøkkenet ser ikke bra ut

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg forsto ikke hva du skreiv øverst?

Ja, kan prøve å få de til å hjelpe mer. De er små, men de kan sikkert gjøre noe. 

Jeg prøver å slappe av, men jeg har aldri sjans til å se noe som helst på tv f.eks. jeg har masse oppgaver. Noen ganger må jeg bare avslutte jobbingen for å legge meg. Og kjøkkenet ser ikke bra ut

Du har skrevet mange tråder og fått mange råd, men det virker ikke som situasjonen har bedret seg? 

Du sier at kjøkken ikke ser bra ut? Det er det rommet jeg alltid starter med når jeg skal rydde. Om du setter på alarmen på 15 min og jobber systematisk og effektivt får du gjort mye. Selv om du er kjempesliten så orker du kanskje det nå? Så får du en bedre start på dagen i morgen, og kan ta nye 15 min i morgen kveld. Høres dette gjennomførbart ut? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du har skrevet mange tråder og fått mange råd, men det virker ikke som situasjonen har bedret seg? 

Du sier at kjøkken ikke ser bra ut? Det er det rommet jeg alltid starter med når jeg skal rydde. Om du setter på alarmen på 15 min og jobber systematisk og effektivt får du gjort mye. Selv om du er kjempesliten så orker du kanskje det nå? Så får du en bedre start på dagen i morgen, og kan ta nye 15 min i morgen kveld. Høres dette gjennomførbart ut? 

Situasjonen er den samme ja. Problemet er nok mye utfordringer. Men det var ikke det jeg lurte på i denne tråden. Jeg lurte på hva som feiler meg.. svimmel, utslått, skjelver, slapp, hodepine. Ikke ME. Ikke noe galt på blodprøver og ikke korona.

Kjøkkenet er noen lunde. Nå må jeg finne frem gymtøy og klær til alle ❤

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Situasjonen er den samme ja. Problemet er nok mye utfordringer. Men det var ikke det jeg lurte på i denne tråden. Jeg lurte på hva som feiler meg.. svimmel, utslått, skjelver, slapp, hodepine. Ikke ME. Ikke noe galt på blodprøver og ikke korona.

Kjøkkenet er noen lunde. Nå må jeg finne frem gymtøy og klær til alle ❤

Jeg tror du er utslitt og bør dra til en annen lege. Sykemelding er ikke løsningen på utfordringene dine, men det kan hjelpe deg til å få hodet over vannet og klare å tenke litt fremover. Husk at barna ikke er så små for alltid. Det vil bli bedre. Men først - lege. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Om jeg har angst? Kan jeg bli syk da det?

Vedvarende angst gjør at kroppen hele tiden er i beredskap, den slapper ikke av. Det fører til muskelspenninger, økt trettbarhet, skjelving, uro. Det gir også svært ofte symptomer som hjertebank, tørr munn, svetting, kortpustethet, ørhet, svimmelhet, ubehag i magen, kalde hender - men ikke panikkanfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...