Gå til innhold

Hva er det som feiler meg? (Utslått)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her før om at jeg har et altfor krevende liv som tar knekken på meg. Mange barn og full jobb. I helgen skulle jeg ha det kjekt, har fått barnevakt. Men hva skjer da? Jo...jeg er blitt helt utslått!  Omtrent sengeliggende! Verker i kroppen, hodepine og øyebetennelse... er svimmel og ikke bra. Men det er ikke korona. Ingen feber, ikke vondt i halsen heller.. ingen snørr... er det influensa?  Eller?

Anonymkode: d4840...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig når man er sliten, å bli sånn når man senker skuldrene og har fri. Mye sykdom i ferien for å si det sånn.

Bruk dagene til å samle krefter, nå har du barnevakt og er ikke i form til å gå ut, så da hviler du. 

Anonymkode: f3003...95a

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er ganske vanlig når man er sliten, å bli sånn når man senker skuldrene og har fri. Mye sykdom i ferien for å si det sånn.

Bruk dagene til å samle krefter, nå har du barnevakt og er ikke i form til å gå ut, så da hviler du. 

Anonymkode: f3003...95a

Jeg hviler ja, klarer ikke å gå noen plass.

Men barna kommer hjem i morgen og jeg er ikke frisk 😭

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hviler ja, klarer ikke å gå noen plass.

Men barna kommer hjem i morgen og jeg er ikke frisk 😭

Det er Corona, omikron. Ta hurtigtest i halsen 

Anonymkode: 06703...007

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har tatt hurtigtest. Tok pinnen langt nedi halsen og i begge neseborene... negativ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har tatt hurtigtest. Tok pinnen langt nedi halsen og i begge neseborene... negativ 

Den er nok positiv i morgen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har skrevet her før om at jeg har et altfor krevende liv som tar knekken på meg. Mange barn og full jobb. I helgen skulle jeg ha det kjekt, har fått barnevakt. Men hva skjer da? Jo...jeg er blitt helt utslått!  Omtrent sengeliggende! Verker i kroppen, hodepine og øyebetennelse... er svimmel og ikke bra. Men det er ikke korona. Ingen feber, ikke vondt i halsen heller.. ingen snørr... er det influensa?  Eller?

Er ikke det litt sånn typisk da, at når man er sliten og først har litt fri så blir man syk/dårlig/slått ut. Du trenger kanskje å gire ned litt i hverdagen.

Anonymkode: be6c2...252

Skrevet

I halsen?

Anonymkode: d4511...b81

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

I halsen?

Jeg tok både i halsen og nesen

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Er ikke det litt sånn typisk da, at når man er sliten og først har litt fri så blir man syk/dårlig/slått ut. Du trenger kanskje å gire ned litt i hverdagen.

Anonymkode: be6c2...252

Jo, virker sånn. Problemet er at hvis jeg skal roe mer i hverdagen da kan jeg ikke være i jobb. Ivertfal ikke 100%..

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo, virker sånn. Problemet er at hvis jeg skal roe mer i hverdagen da kan jeg ikke være i jobb. Ivertfal ikke 100%..

Da må du snakke med legen din. Det gagner ingen om du møter veggen og blir langtidssykemeldt. Minst av alle barna dine. 

Jeg møtte veggen i høst. Ble deprimert og er nå sykemeldt på 4. måneden. Klarer endelig å være mammaen jeg egentlig er, men som har vært "borte" de siste par årene. 

Bestill deg legetime på mandag og vær 100% ærlig. Jeg er sikker på du får en eller annen prosent sykemelding for å komme deg til hektene. 

Anonymkode: 23960...afd

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

I halsen?

Anonymkode: d4511...b81

Ja, det virker som om flere og flere får positiv når den er tatt i både hals og nese. Omikron setter seg i halsen. Det forskes på dette nå. Jeg var negativ i nesen og positiv i halsen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det virker som om flere og flere får positiv når den er tatt i både hals og nese. Omikron setter seg i halsen. Det forskes på dette nå. Jeg var negativ i nesen og positiv i halsen. 

Jøss, det bør jo opplyses mer om da. Jeg har fulgt bruksanvisningen slavisk og tatt kun nesen 😯

Anonymkode: 86c79...78a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg gjorde det 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, det bør jo opplyses mer om da. Jeg har fulgt bruksanvisningen slavisk og tatt kun nesen 😯

Anonymkode: 86c79...78a

Ja. De sa det på nyhetene i dag på tv2

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Da må du snakke med legen din. Det gagner ingen om du møter veggen og blir langtidssykemeldt. Minst av alle barna dine. 

Jeg møtte veggen i høst. Ble deprimert og er nå sykemeldt på 4. måneden. Klarer endelig å være mammaen jeg egentlig er, men som har vært "borte" de siste par årene. 

Bestill deg legetime på mandag og vær 100% ærlig. Jeg er sikker på du får en eller annen prosent sykemelding for å komme deg til hektene. 

Anonymkode: 23960...afd

Jeg gjorde det. Eneste legen sa var at jeg måtte melde meg på et kurs: hvordan takler stress, og kurset går i arbeidstiden!  Jeg får virkelig ikke færre barn av å gå på kurs. Jeg ble så skuffet egentlig. Jeg er der og konstant utslitt

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg på mange måter, mange barn og full jobb. Men en ting jeg kan veldig godt er å sette meg selv først. Hadde ikke overlevd uten å gjøre det. Hver eneste dag for eksempel, så sover jeg litt etter jobb. Hver eneste dag gjør jeg noe jeg liker. Jeg legger lista lavt i forhold til rot, middager, klesvask og antall aktiviteter som barna får delta på. Blir jeg utslitt gagner det ingen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet du at det ikke er Korona, har du testet deg?

Anonymkode: d6745...54e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tok både i halsen og nesen

Det er forskjellige testet til nese og hals og du skal ikke blande dem! Det sa de til meg på teststasjonen her. 

Når det gjelder sykemelding så må du enten skifte lege eller legge frem saken din bedre. Det er klart at du må lære å takle hverdagen, men det går ikke når du er på felgen. 

Anonymkode: d6add...94e

Skrevet

Å være litt sliten er ærlig talt ikke grunn for sykemelding. Det er ikke unormalt å sove mye og lenge når man har mulighet når man har barn. Hva skulle det hjelpe å få en sykemelding? Det blir jo ikke noe bedre når den er over. 

Anonymkode: 9e457...fb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å være litt sliten er ærlig talt ikke grunn for sykemelding. Det er ikke unormalt å sove mye og lenge når man har mulighet når man har barn. Hva skulle det hjelpe å få en sykemelding? Det blir jo ikke noe bedre når den er over. 

Anonymkode: 9e457...fb9

Knis ❤

Anonymkode: bff8a...f77

Skrevet

Sikkert ME eller Fibro. Det er i vinden nå som aldri før. 

Anonymkode: 7e28e...677

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert ME eller Fibro. Det er i vinden nå som aldri før. 

Anonymkode: 7e28e...677

I vinden? Tenker du at sykdom er populært? Er du litt enkel?

Skrevet

Det er forskjellige testet til nese og hals og du skal ikke blande dem! Det sa de til meg på teststasjonen her. 

Når det gjelder sykemelding så må du enten skifte lege eller legge frem saken din bedre. Det er klart at du må lære å takle hverdagen, men det går ikke når du er på felgen. 

Noen ganger må man følge litt med selv og ikke stole blindt på flyvertinnene på teststasjonen. Selvfølgelig går det fint å fange opp litt sekret fra halsen, selv om testen egentlig er ment for nesa. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Noen ganger må man følge litt med selv og ikke stole blindt på flyvertinnene på teststasjonen. Selvfølgelig går det fint å fange opp litt sekret fra halsen, selv om testen egentlig er ment for nesa. 

Jeg har ingen helsefaglig bakgrunn og stoler selvsagt helt på sykepleieren som forteller meg dette. Mer enn jeg tar ditt ord for det, for å si det sånn! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...