Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #26 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hamar har stupetårn til 30 millioner, mens Gjøvik har til 30.000. Dog har Gjøvik ingen årlige stupetårnkonserter ved soloppgang slik de har på Hamar. Men Gjøvik har alpinbakke midt i byen da, det skal de ha. Anonymkode: 290b5...f91 Og stupetårnet til Gjøvik kollapset ikke om vinteren Anonymkode: 673e7...551
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #27 Skrevet 16. januar 2022 Bor i Viken, i Asker. Viken bør oppløses. Det blir alt for mange mennesker der og et for stort område å holde seg oppdatert på for dem som skal ta avgjørelsene. (Gjerne oppløsning av Asker også) Anonymkode: 061e2...0e4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #28 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Bor i Viken, i Asker. Viken bør oppløses. Det blir alt for mange mennesker der og et for stort område å holde seg oppdatert på for dem som skal ta avgjørelsene. (Gjerne oppløsning av Asker også) Anonymkode: 061e2...0e4 Oppløsning av Asker hadde vært gull! Anonymkode: 673e7...551
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #29 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Oppløsning av Asker hadde vært gull! Anonymkode: 673e7...551 Ja. Den sammenslåingen er tullete. Anonymkode: 061e2...0e4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #30 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Oppløsning av Asker hadde vært gull! Anonymkode: 673e7...551 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ja. Den sammenslåingen er tullete. Anonymkode: 061e2...0e4 Enig! Bor i gamle Røyken, og ser ingen fordeler med å være Asker. Anonymkode: d6102...910
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #31 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Enig! Bor i gamle Røyken, og ser ingen fordeler med å være Asker. Anonymkode: d6102...910 Jeg bor også i gamle Røyken. Vi fikk ikke en gang stemme. Valget ble bare tatt Anonymkode: 673e7...551
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #32 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Husk at sykehus er statlig ansvar! Hvor bør Mjøssykehuset bygges, forresten? HI Anonymkode: 09671...409 Det bør ikke bygges. Man bør beholde, vedlikeholde og ruste opp de sykehusene som finnes her. Reiseveien fra distriktene er allerede for lang, og kommer til å bli lenger. Et stort sykehus for et enormt område som innlandet er det motsatte av god distriktspolitikk. Det blir det samme som at det kun skulle vært 1(!) Sykehus i hele Danmark. Det spiller ingen rolle at det er staten som betaler, det er fremdeles sløsing med penger som kunne vært brukt til andre ting. Anonymkode: 003b1...0a0
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #33 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det bør ikke bygges. Man bør beholde, vedlikeholde og ruste opp de sykehusene som finnes her. Reiseveien fra distriktene er allerede for lang, og kommer til å bli lenger. Et stort sykehus for et enormt område som innlandet er det motsatte av god distriktspolitikk. Det blir det samme som at det kun skulle vært 1(!) Sykehus i hele Danmark. Det spiller ingen rolle at det er staten som betaler, det er fremdeles sløsing med penger som kunne vært brukt til andre ting. Anonymkode: 003b1...0a0 Avstanfsmessig, ja, men iabsolitt kke folketallmessig. Dessuten skal jo Lhmr, Tynset og litt på Elverum bevares, så blir jo uansett ikke bare ett sykehus. Hamar sykehus kan dessverre ikke oppdateres, det må uansett bygges nytt om man går for 0+ Anonymkode: 0786b...373
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #34 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg bor også i gamle Røyken. Vi fikk ikke en gang stemme. Valget ble bare tatt Anonymkode: 673e7...551 Nettopp! Alt forsvant fra det gamle rådhuset, og vi må til Asker sentrum for å fikse ting vi tidligere hadde rett rundt hjørnet. Her på Spikkestad hvor jeg bor ble vi lovet gull og grønne skoger, men nå har de til og med fjernet innbyggertorget 😳 Anonymkode: d6102...910
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #35 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Nettopp! Alt forsvant fra det gamle rådhuset, og vi må til Asker sentrum for å fikse ting vi tidligere hadde rett rundt hjørnet. Her på Spikkestad hvor jeg bor ble vi lovet gull og grønne skoger, men nå har de til og med fjernet innbyggertorget 😳 Anonymkode: d6102...910 Jeg må til Sætre, før måtte jeg til Røyken. Det nye rådhuset de bygget i Sætre er ikke i bruk heller. Og de som bor i gamle Hurum har noen som må reise til Asker for å fikse ting. Og de som går på skole/jobber i Drammen må ha to busskort i stedet for et. For vi må jo bruke Ruter som Asker har brukt. Snakket med ei som jobbet i Asker kommune før sammenslåingen, og hun kunne stolt fortelle at hovedgrunnen til at Asker ville ha Røyken og Hurum var så enkel at de selv manglet plass til utbygging. Det gjorde ikke vi. Anonymkode: 673e7...551
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #36 Skrevet 17. januar 2022 Innlandet må nok bli. Fordi jeg kommer fra Oppland, og Oppland uten Jevnaker og Lunner er dessverre ikke liv laga. Få innbyggere og veldig forgubbing. Nest minste fylkeskommune etter Finnmark og den neste etter Finnmark til å få en befolkning med flere over 30 enn under. Samt at alle flytter her i fra, og det skjønner jeg jo god. Anonymkode: e1425...cca
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #37 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det bør ikke bygges. Man bør beholde, vedlikeholde og ruste opp de sykehusene som finnes her. Reiseveien fra distriktene er allerede for lang, og kommer til å bli lenger. Et stort sykehus for et enormt område som innlandet er det motsatte av god distriktspolitikk. Det blir det samme som at det kun skulle vært 1(!) Sykehus i hele Danmark. Det spiller ingen rolle at det er staten som betaler, det er fremdeles sløsing med penger som kunne vært brukt til andre ting. Anonymkode: 003b1...0a0 Gi meg ett sykehus med ett godt sterkt fagmiljø. Sykehusene i Innlandet er farlige med sin inkompetanse. Min mann har permanente nerveskader fordi to nevrologer på Lillehammer ikke så det en på Ullevål så med en eneste gang. Og Moelven er god beliggenhet. Anonymkode: e1425...cca
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #38 Skrevet 17. januar 2022 On 1/15/2022 at 5:05 PM, Anonym bruker said: ... ønsker du at fylket du bor i fortsetter som "storfylke", ønsker du oppløsning, eller bryr du deg nada? Og hvorfor? Jeg bor i Innlandet og ønsker at Innlandet skal fortsette som ett fylke, og ikke splittes opp i et bittelite Oppland og et lite Hedmark. Det koster i tillegg altfor mange penger, og skaper unødvendig uro om krav til omstilling for de ansatte. Anonymkode: 09671...409 vil ha det oppløst Anonymkode: f34e6...c1b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #39 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Gi meg ett sykehus med ett godt sterkt fagmiljø. Sykehusene i Innlandet er farlige med sin inkompetanse. Min mann har permanente nerveskader fordi to nevrologer på Lillehammer ikke så det en på Ullevål så med en eneste gang. Og Moelven er god beliggenhet. Anonymkode: e1425...cca Moelv er ikke god beliggenhet. Sykehuset på Kalnes er et godt eksempel på. Konpromissykehus som har feilet. Selv om Moelv ble vedtatt strider et mot retningslinjene som ble gjort etter utredning. Sykehuset bør ligge bynært ned god infrastruktur og tilbud som lokker til seg et sterkt fagmiljø. Anonymkode: 0786b...373
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2022 #40 Skrevet 18. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Moelv er ikke god beliggenhet. Sykehuset på Kalnes er et godt eksempel på. Konpromissykehus som har feilet. Selv om Moelv ble vedtatt strider et mot retningslinjene som ble gjort etter utredning. Sykehuset bør ligge bynært ned god infrastruktur og tilbud som lokker til seg et sterkt fagmiljø. Anonymkode: 0786b...373 De ødelegger jo alle former for fagmiljø. Hihm og terningen arena var jo på vei til å bygge opp et sterkt miljø, med bred tverrfaglig kompetanse. Men så ble det splittet og delt. Og nå skal også sykehuset bort fra sykepleierutdanningen. Hva med militærleierene i området? De trenger også sykehus i nærheten. Anonymkode: 003b1...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå