Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Jeg tror han vil komme unna og dette havner raskt under teppet. De har så stort nettverk og det virker som ingenting biter på de. Anonymkode: 48883...34d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Det håper jeg da inderlig. Anonymkode: 70e9e...da9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Det må man jo bare håpe på, makan til type! Anonymkode: ec392...7d8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Hvilken sak og hvilken manager er dette? Anonymkode: 530bd...13e
Kathrine. Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Haha, litt av en type. Google kjendismanager så får du treff på Erland Bak&e. Ler meg ihjel av den lille latterlige fyren.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Jeg håper han havner i fengsel. Jeg har jobbet i bransjen og hatt med han å gjøre. Kun profesjonelt og han går umiddelbart til trusler om ikke alt går hans vei. Meg trua han med at han skulle sørge for at jeg aldri kom til å få meg jobb igjen. Fordi jeg sa at han ikke var prioritert for øyeblikket, beskjed fra min leder. Resultatet ble at han rykket enda lengre ned på prioriteringslisten. Anonymkode: 210f8...e1d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Hva er det han har gjort? Fikk med meg at han sendt en falska e-post, men bortsett fra det? Anonymkode: ad9d6...2ab
Kathrine. Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er det han har gjort? Fikk med meg at han sendt en falska e-post, men bortsett fra det? Anonymkode: ad9d6...2ab https://www.vg.no/spesial/2021/kjendismanageren/
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 Han har i flere år brukt rettssystemet for å true de som varsler om det ulovlige han selv driver med, trusler, forfalskning av bevis, ødelegger andres karriere med å spre falske rykter for å ødelegge for dem ved å få andre til å kansellere oppdrag/kontrakter +++ Det er så grovt at han bør settes i fengel i noen år. Anonymkode: cf420...1af
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 Leste saken nå. Hærregud for et forskrudd menneske... Jeg finner ikke ord! Anonymkode: ad9d6...2ab
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Applauderer VG som tar tak i saken, nytt innlegg i dag. Flaut at mediene har latt seg bruke og manipulere i årevis av Bakke: https://www.vg.no/rampelys/i/ALk48M/kjendismanageren-og-mediene Anonymkode: ec392...7d8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Applauderer VG som tar tak i saken, nytt innlegg i dag. Flaut at mediene har latt seg bruke og manipulere i årevis av Bakke: https://www.vg.no/rampelys/i/ALk48M/kjendismanageren-og-mediene Anonymkode: ec392...7d8 Ja, de som er ofre for psykopater og manipulatorer burde skamme seg. Eller, de er jo ikke en gang ofre, de er bare... Ja, hva er de, 7d8? Du som mener de skal skamme seg? Anonymkode: 449c0...d6d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, de som er ofre for psykopater og manipulatorer burde skamme seg. Eller, de er jo ikke en gang ofre, de er bare... Ja, hva er de, 7d8? Du som mener de skal skamme seg? Anonymkode: 449c0...d6d Nå har de latt seg presse for at interne konflikter ikke skulle bli offentligjort. Så det er flaut ja, at de er så feige. Her har Bakke, som jeg forøvrig syns er et skrekkeksempel på en person man kommer borti, kun jobbet for å forsvare Jon Arne Rise. Satt hardt mot hardt for å si det sånn. Slutt å unnskyld mediene er du snill. De er ikke i posisjon til å bli utmavøvrert av en psykopat om noen er det. Anonymkode: 78ce0...1fb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ja, de som er ofre for psykopater og manipulatorer burde skamme seg. Eller, de er jo ikke en gang ofre, de er bare... Ja, hva er de, 7d8? Du som mener de skal skamme seg? Anonymkode: 449c0...d6d Jeg mener de burde være forsiktig med å omgå kilder og såkalte manager privat da det blir mer problematisk i sammenheng med jobb og medier. Profesjonalismen forsvinner og blir en grøt av «he said, she said». Byttehandler påsmurt trusler og mottjenester, det burde de holde seg for gode til. Anonymkode: ec392...7d8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå har de latt seg presse for at interne konflikter ikke skulle bli offentligjort. Så det er flaut ja, at de er så feige. Her har Bakke, som jeg forøvrig syns er et skrekkeksempel på en person man kommer borti, kun jobbet for å forsvare Jon Arne Rise. Satt hardt mot hardt for å si det sånn. Slutt å unnskyld mediene er du snill. De er ikke i posisjon til å bli utmavøvrert av en psykopat om noen er det. Anonymkode: 78ce0...1fb Du glemmer at mediene består av enkeltpersoner, som er som alle andre mennesker og kan bli manipulert. Anonymkode: 4f208...102
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du glemmer at mediene består av enkeltpersoner, som er som alle andre mennesker og kan bli manipulert. Anonymkode: 4f208...102 Nei, de er ikke helt som alle andre mennesker i den forstand at de har utrolig mye makt i den posisjonen de er i. Dette handler om flere involverte, og ikke bare en. Hvis du virkelig mener at personer som jobber i medier blir offer for utenforstående og dermed ikke kan gjøre jobben sin, så tror jeg ikke at du helt forstår konsekvensene hvis dette er riktig. Her har de bare feiget ut, og ikke holdt tilbake viktig info til publikum. Anonymkode: 78ce0...1fb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du glemmer at mediene består av enkeltpersoner, som er som alle andre mennesker og kan bli manipulert. Anonymkode: 4f208...102 Nettopp det jeg også tenker ja, nettopp det samme tenker jeg. Denne manageren har gått på enkeltpersoner, og på den måten klart å manipulere dem alle sammen, en etter en. De er ofre. Anonymkode: 449c0...d6d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nettopp det jeg også tenker ja, nettopp det samme tenker jeg. Denne manageren har gått på enkeltpersoner, og på den måten klart å manipulere dem alle sammen, en etter en. De er ofre. Anonymkode: 449c0...d6d Men de jobber vel i et profesjonsfellesskap og diskuterer på redaksjonsmøter etc. Dersom jeg som lærer ble utsatt for trusler og manupilasjon fra elever eller foreldre ville jeg vel tatt det opp med kollegaer eller ledelsen? En form for magefølelse er de fleste av oss utstyrt med. Anonymkode: ec392...7d8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nettopp det jeg også tenker ja, nettopp det samme tenker jeg. Denne manageren har gått på enkeltpersoner, og på den måten klart å manipulere dem alle sammen, en etter en. De er ofre. Anonymkode: 449c0...d6d Nei, media er ikke ofre, heller ikke den enkelte journalist, selv om den enkelte journalist kan ha blitt manipulert. Journalister - som de fagpersoner de skal være - har retningslinjer de skal følge, og disse retningslinjene går bl.a. på å sjekke sine kilder, la begge/alle parter i en sak få uttale seg, ikke gi en i en sak fordeler som ikke gis den andre. De har også et større ansvar om å se på helheten. Det at denne mannen fikk fortsette på samme måten burde fått alarmklokkene til å ringe, selv hos de journalistene som ev. pleide for tett omgang med ham (og de som omgikk ham privat skulle aldri vært på sakene i første omgang, da det blir uprofesjonelt, og det gjør det håpløst å greie å holde på sin profesjonelle nøytralitet man må ha hvis man først skal skrive om slike saker!). Og selv om enkeltjournalister ev. ble så manipulerte at de valgte å overse alt de har lært i utdanningen sin, så burde redaktører og andre kolleger for lengst stilt spørsmål og krevd at sakene ble fremstilt mer fra alle partes side, at mediene ikke lot seg bruke for ensidig å mele denne ene mannens kake. Bare det at han konskevent har vært så rask med å dra folk til retten burde fått noen journalister, deres kollegaer og redaktører til å reagere. Men man ser jo dessverre at "journalist" også er en tittel som ikke lenger fører til en yrkesstolthet, og flere og flere medier lar personer som mangler utdannelse innen faget få slippe til. At media har et så slapt forhold til egen rolle og integritet er et stort og alvorlig samfunnsproblem, for media gjør ikke lenger sin jobb som den fjerde statsmakt. Og det er en skummel utvikling. Vi ser det i slike enkeltsaker, men vi ser det også på hvor ensidig pandemidekningen har vært og hvor lite kritiske spørsmål media har stilt i denne helt spesielle situasjonen landet og verden har vært i. Enkeltsakene, som denne med denne såkalte manageneren, det er bare symptomet på et langt alvorligere problem. Og nettopp fordi mediene ikke har gjort jobben sin har han kunne ture frem og nærmest brukt politiet og rettsvesenet til sine medsammensvorne som har gitt hans offer lite sjanser for rettferdighet. Det er en skam! Anonymkode: cf420...1af
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #21 Skrevet 16. januar 2022 Jeg syns saken på VG var utrolig dårlig skrevet. En journalist burde kunne skrive bedre. Her ble det mye surr for oss som ikke kjenner saken eller menneskene, fra før. Jeg klarte ikke få så mye inntrykk av greia, fordi artikkelen var så dårlig og ustrukturert bygd opp. Anonymkode: ef68b...264
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2022 #22 Skrevet 17. januar 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg syns saken på VG var utrolig dårlig skrevet. En journalist burde kunne skrive bedre. Her ble det mye surr for oss som ikke kjenner saken eller menneskene, fra før. Jeg klarte ikke få så mye inntrykk av greia, fordi artikkelen var så dårlig og ustrukturert bygd opp. Anonymkode: ef68b...264 Enig i at artikkelen var rotete og ikke særlig god. Tror den er skrevet som en liten påminnelse om at de er på saken og uten å avsløre noen. Anonymkode: ec392...7d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå