Gå til innhold

Operasjon 1 åring, langvarig opphold på sykehus. Hva pakke?

Anbefalte innlegg

Gutten vår på 1 år skal opereres om 2 uker. Det blir et lenger opphold på sykehus etterpå for oss (ca 2 uker) 

Kun 1 forelder kan være med, og besøksforbud. Og en annen landsdel. Tips til å pakke med meg? Og til mini? 

Anonymkode: 5b778...c40

Fortsetter under...

Har hatt noen sunder på sykehus med ungene og det jeg anser som kjærkommet er deres egen barnevogn med det som hører til, så ikke alt blir ukjent for barnet. Hatt med nettbrett til oss begge med nedlastede filmer, feks Tom & Jerry , Donald Duck, Pingu m.m som er lett å fenge. Lydbok om du liker det?

Ha med komfertable klær til deg selv, slippers, joggesko, ladere, personlige hygieneartikler og ikke minst en god hudkrem da luften på sykehuset er tørr.

Din egen pute om du får lov å ta med ? Sykehusputene er ikke akkurat siste skrik og når man skal være der i 14 dager, så er det greit å ha en god natts søvn ( eller flere :) ).

Selv har jeg også kjøpt inn en ny leke som fenger barnet, men av erfaring så er det flust av utvalg på avdelingen som er mer spennende. Lykke til med operasjonen.

KellyTaylor skrev (1 time siden):

Har hatt noen sunder på sykehus med ungene og det jeg anser som kjærkommet er deres egen barnevogn med det som hører til, så ikke alt blir ukjent for barnet. Hatt med nettbrett til oss begge med nedlastede filmer, feks Tom & Jerry , Donald Duck, Pingu m.m som er lett å fenge. Lydbok om du liker det?

Ha med komfertable klær til deg selv, slippers, joggesko, ladere, personlige hygieneartikler og ikke minst en god hudkrem da luften på sykehuset er tørr.

Din egen pute om du får lov å ta med ? Sykehusputene er ikke akkurat siste skrik og når man skal være der i 14 dager, så er det greit å ha en god natts søvn ( eller flere :) ).

Selv har jeg også kjøpt inn en ny leke som fenger barnet, men av erfaring så er det flust av utvalg på avdelingen som er mer spennende. Lykke til med operasjonen.

Takk for tips og lykkeønsker😊👍🏻

Anonymkode: 5b778...c40

Ha med litt som du kan spise på kveldene eller når du er småsulten, kan bli lenge mellom måltidene for en som er frisk - f.eks kjeks, rett i koppen suppe, knekkebrød, tubeost, porsjonspakker med pålegg som ikke trenger å stå kaldt, mandler.

Håndkrem og leppepomade

Anonymkode: b116a...3ec

Ørepropper og sovemaske. Man blir totalt utslitt av å bli vekket opp flere ganger hver natt når det kommer nye pasienter på rommet og lyset blir satt på eller de som er der fra før trenger tilsyn. Jeg klarer å sove med ørepropp i øret som vender opp og likevel høre barnet godt. 

Noe å lese for deg, strikketøy hvis du liker det, høretelefoner med støykansellering så du kan stenge lydene fra de andre på rommet litt ute når barnet ditt sover. 

Klær til barnet med knepping (f,eks. nattdrakter), slik at det er lettere å komme til med medisinsk utstyr. Låneklær til barn på sykehuset er ikke særlig bra, så ta med det som trengs. Smekker, tøfler til barnet.

Og som en annen sier: egen vogn med utstyr er gull verdt! 

Lykke til! 

Anonymkode: 8c31d...f0a

Håper du får skikkelig seng...

Da jeg var lagt inn med datteren min sist fikk hun seng på et dobbeltrom, og vi foreldre som var med fikk en feltseng som vi måtte slå sammen hver morgen for å få plass til å bevege oss på rommet. Sov ikke særlig godt på den kan du si.

Så en god pute er det veldig greit å ha med seg, støtter den. Ellers koseklær/joggedress, noe behagelig å gå i, slippers/tøfler er kjekt å ha, men om du vil begrense pakkingen tar du bare med "croks'a", du må ha noe du kan smette lett inn i når du skal ut av senga om natta, når du skal dusje osv, da er croks fantastisk.

Lesestoff, lydbok, strikketøy osv er greit å ha, mobil og lader selvfølgelig, gjerne nettbrett eller pc. En ettåring sover jo noen timer i døgnet, så du må ha noe å underholde deg med.

Jeg har vært lagt inn med datteren min på to forskjellige sykehus, og på begge var det et kjøkken på avdelingen som man bare kunne gå å finne seg pålegg, mat, koke vann og lage seg te, forsyne seg med kaffe, rett i koppen, frukt osv. Men litt snop på rommet er greit å ha, noen nøtter o.l.

Ta bilder med mobilen. Da datteren min ble operert lagde jeg en liten fotobok til henne etterpå med bilder, og den setter hun stor pris på. Hun husker lite egentlig, selv om han var mye eldre enn ditt barn, og det er gøy å ha den lille boken med bilder fra oppvåkningen etterpå, at hun fikk saftis, at hun var ganske blek og dårlig form etterpå og gradvis ble bedre osv. Hun husker ikke disse tingene selv.

Anonymkode: 41595...f8f

Annonse

• Opprett ny...