Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #51 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Mye kan være alvorlig sykdom. Jeg kjenner til både friske unge personer som har dødd av influensa, en tenåring som strøk med etter astmaanfall, en frisk fotballspiller som fikk plutselig hjertestans og ei som døde i fødsel etter et normalt svangerskap. Det er farlig å leve, og døden er en del av livet. Vi skal alle dø, og mange av oss vil være alvorlig syke før vi dør. Faktisk de fleste av oss. Anonymkode: 4cd5d...182 En vanlig influensa kan også være farlig. Mange går rundt og ikke vet at de har underliggende sykdommer. Så helt enig med dette. Også at det er farlig å leve. Man kan også falle ned trappen og få hodeskader og dø. Man skal heller ikke gå rundt å være redd for alt. Men leve mens man kan. Og selvfølgelig ta forhåndsregler når man kan. Men dette korona viruset er ikke et vanlig virus. Det utarter seg litt anderledes enn andre virus vi har hatt. Så det skal man ha respekt for. Når det er sagt så er vaksinen et personlig valg. Har ikke kuttet ut personer i livet mitt fordi de ikke er vaksinert. Og de aller fleste jeg kjenner som ikke er vaksinert har gode grunner, og tar ekstra forhåndsregler rundt dette. Er selv vaksinert med tre doser og de fleste rundt meg har minst to doser. Men ser ikke ned på de som ikke er vaksinert. Anonymkode: 7690d...800 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #52 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du må skille mellom blind tro og tillit. Folk blir fort så bombastiske og unyanserte her inne. Det er fullt mulig å være både kritiske og uenige med myndighetene om mange saker, men likevel ha en grunnleggende tillit til at det i viktige avgjørelser blir tatt beslutninger som er til det beste for samfunnet - som å be folk vaksinere seg. Jeg har forøvrig sett mange av pressekonferansene, og tar meg i å undre på om du har gjort det samme? For der bruker myndighetene faktisk tid på å forklare hvorfor de innfører de tiltakene de innfører. Det gjorde den forrige regjeringen og det gjør den nåværende. Anonymkode: 214d3...c54 Problemet er at å forklare og å forankre tiltakene i lovgivningen er to helt forskjellige ting. For å ha tillit til myndighetene, må borgerne ha innsikt i hvordan vedtakene fattes. Det er faktisk et krav om det i forvaltningsloven. Anonymkode: 4cd5d...182 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #53 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg klarer ikke å begripe at folk fremdeles tror at de som ikke er vaksinert er de som smitter mest. Jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker på noen måte, og jeg er heller ikke vaksinemotstander. Men ærlig talt blir jeg bare så lett forstyrret av at folk ikke stusser ved at smittetallene stiger jo flere som vaksinerer seg! Hva ER det som gjør mennesker så blinde? Jeg sier ikke at vaksinene ikke kan forhindre alvorlig sykdom heller, men at de vaksinerte smitter minst like mye som uvaksinerte er det jo ingen som helst tvil om. Så hvor er logikken i å kutte ut de som har valgt å ikke vaksinere seg? Jeg blir helt oppriktig i tvil om folks fornuft, og det er skremmende når en tenker over det. Hilsen en som ikke er mot vaksiner, men for realisme. Anonymkode: b8668...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. januar 2022 #54 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men kjære deg, for å bruke din egen hersketeknikk mot deg, det er da vitterlig slik at et demokrati er tillitsbasert. Det er faktisk grunnleggende. At man har tillit trenger dessuten ikke å være det samme som ukritisk. Jeg er også fundamentalt uenig med deg i hvordan tillit styres. Ovenfra og ned? Virkelig? I tillegg må man vektlegge majoriteten når avgjørelser skal tas, ikke de få uenige. Det vil alltid være fagfolk som er uenige med majoriteten av fagfolk, men myndighetene bør forholde seg til majoriteten, og det har jeg tillit til at de gjør. Når det gjelder tiltakene rundt karantene så ble vel de endret da omikron kom og det var stor usikkerhet rundt denne varianten. Nå som de vet mer, kan de slippe opp mer. At jeg ikke alltid er enig med eller liker beslutninger, betyr ikke at jeg ikke stoler på at styresmaktene har et bredere grunnlag og flere hensyn å ta som bakgrunn for sine avgjørelser. Rent personlig skulle jeg ønske alle måtte i karantene, uansett, men jeg forstår jo at det er flere hensyn som må vektes her enn de jeg vektlegger, og at bestillingen derfor er blitt en annen. Anonymkode: 214d3...c54 Ovenfra og ned var kanskje en klønete formulering, det jeg mente var at det er den vi skal ha tillit til må vise seg tilliten verdig. Mine venner skal ikke ha tillit til meg fordi jeg er vennen deres, men fordi de faktisk tror på meg på bakgrunn av mine uttalelser og handlinger. Når myndighetene er uklare på rådene sine, så blir jeg skeptisk. Jeg føler at mye av håndteringen av pandemien har vært basert på politikk og økonomi, og ikke helse. Jeg får inntrykk av at flere begynner å miste tilliten til myndighetene, og det synes jeg er kjempeskummelt! Årsaken til vår høye vaksinedekning er nettopp god tillit til vår ledelse. At vaksinen har vært viktig er udiskutabelt, men at de få (8%) uvaksinerte har skylden for at vi fortsatt har en pandemi er ikke riktig. Dette sier riktignok myndigheten også, men jeg tror nok at om de var tydeligere i å fordømme den typen uttaleser så ville de vinne mer tillit fra de som av ulike grunner ikke tar vaksinen. Og sammenhengen mellom uvaksinerte og pandemifornektere er selvsagt tilstede, akkurat som sammenhengen mellom bil og Toyota. Det vil likevel ikke si at alle biler (uvaksinerte) er toyotaer (pandemifornektere). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twintipp Skrevet 15. januar 2022 #55 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg klarer ikke å begripe at folk fremdeles tror at de som ikke er vaksinert er de som smitter mest. Jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker på noen måte, og jeg er heller ikke vaksinemotstander. Men ærlig talt blir jeg bare så lett forstyrret av at folk ikke stusser ved at smittetallene stiger jo flere som vaksinerer seg! Hva ER det som gjør mennesker så blinde? Jeg sier ikke at vaksinene ikke kan forhindre alvorlig sykdom heller, men at de vaksinerte smitter minst like mye som uvaksinerte er det jo ingen som helst tvil om. Så hvor er logikken i å kutte ut de som har valgt å ikke vaksinere seg? Jeg blir helt oppriktig i tvil om folks fornuft, og det er skremmende når en tenker over det. Hilsen en som ikke er mot vaksiner, men for realisme. Anonymkode: b8668...fc6 Da lyver forskning. Den forteller at vaksinerte har så lite virusmengde og at viruspartiklene er i langt større grad «ødelagt», slik at de ikke smitter så lett. Jeg testet faktisk det ut med hjemmetester hjemme i går. Sønnen vår med 1 dose har knallsterke positive hjemmetester i flere dager, jeg hadde i går kun den ene dagen med knallsterk test, i dag allerede er den mye svakere. Det betyr at viruspartiklene allerede er redusert/få. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #56 Del Skrevet 15. januar 2022 Twintipp skrev (32 minutter siden): Da lyver forskning. Den forteller at vaksinerte har så lite virusmengde og at viruspartiklene er i langt større grad «ødelagt», slik at de ikke smitter så lett. Jeg testet faktisk det ut med hjemmetester hjemme i går. Sønnen vår med 1 dose har knallsterke positive hjemmetester i flere dager, jeg hadde i går kun den ene dagen med knallsterk test, i dag allerede er den mye svakere. Det betyr at viruspartiklene allerede er redusert/få. Hvordan blir alle de vaksinerte smittet da, tenker du? Både en og flere ganger. Anonymkode: b8668...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #57 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan blir alle de vaksinerte smittet da, tenker du? Både en og flere ganger. Anonymkode: b8668...fc6 Dette. Hvordan ble alle de fullvaksinerte på julebordet i Oslo smittet fra en annen fullvaksinert? Greia er at forskerne har konkludert at vaksine ikke beskytter mot smitte med omikron så mye, men den beskytter i noen grad mot alvorlig sykdom og død. Jeg trodde virkelig dette var allmennkunnskap... Anonymkode: 4cd5d...182 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #58 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan blir alle de vaksinerte smittet da, tenker du? Både en og flere ganger. Anonymkode: b8668...fc6 Med omikron smittes vaksinerte lettere enn ved f.eks. delta, men det burde likevel ikke være et spørsmål et voksent menneske stiller. Følger du da overhodet ikke med? Vaksinerte blir smittet fordi vaksinen er omtrent 90 % effektiv (mot deltavarianten, usikker på tall når det gjelder omikron), det innebærer nødvendigvis at 10 % blir smittet. Og hvis da 1 million er vaksinerte f.eks., så er det altså beregnet at 100 000 av dem blir smittet. Det er ganske enkel matematikk. Anonymkode: 214d3...c54 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #59 Del Skrevet 15. januar 2022 Twintipp skrev (7 timer siden): Dette!!! Handler ikke om redsel, men for meg om å ta et valg hvor du aktivt avstår fra å bidra inn i en kollektiv dugnad. Hvor du opphøyer deg selv og dine overbevisninger til mer valide enn grundig evidens og vitenskap. Uansett hvor hardt jeg forsøker klarer jeg ikke å ha noen respekt for mennesker som tar slike valg. De er redd for bivirkninger, men at du er en større smittekilde som uvaksinert og potensielt kan ende opp med å ta livet av andre for dine idiotiske overbevisninger, da vitner det om så lite omløp at uansett hvordan de ter seg i all overskuelig fremtid, så vil jeg se på de som idioter! Ta livet av andre? Vaksinerte smitter også rundt seg. Anonymkode: 09ba7...152 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #60 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ta livet av andre? Vaksinerte smitter også rundt seg. Anonymkode: 09ba7...152 90 prosent av den voksne befolkningen i Norge er vaksinert. Likevel slås nye rekorder hver eneste dag. Over 10000 smittede per dag. Vi har ikke så mange uvaksinerte at de klarer å drive pandemien videre. FHI kom med et tall på 300000 smittede per dag. 78 prosent av befolkningen totalt er vaksinert, det vil si at etter tre dager med smittetall på 300000 per dag vil vi ha flere smittede enn uvaksinerte. Så hvordan skal vi få 300000 smittede per dag hvis de vaksinerte nesten ikke smitter? Anonymkode: 4cd5d...182 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #61 Del Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): 90 prosent av den voksne befolkningen i Norge er vaksinert. Likevel slås nye rekorder hver eneste dag. Over 10000 smittede per dag. Vi har ikke så mange uvaksinerte at de klarer å drive pandemien videre. FHI kom med et tall på 300000 smittede per dag. 78 prosent av befolkningen totalt er vaksinert, det vil si at etter tre dager med smittetall på 300000 per dag vil vi ha flere smittede enn uvaksinerte. Så hvordan skal vi få 300000 smittede per dag hvis de vaksinerte nesten ikke smitter? Anonymkode: 4cd5d...182 Just precis. 👍 Spent på svaret fra haterne her. Anonymkode: bf9a1...96c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #62 Del Skrevet 15. januar 2022 Mange av de vaksinerte som kutter bekjente uvaksinerte, har en holdning til vaksinasjonen som om de har behov for å bekrefte at de har tatt et overlegent valg, «det riktige valget». de som har tatt vaksinen skal ikkje behøve å bekymre seg for å være nær en uvaksinert, da uvaksinerte smittede blir syke. Det oppstår ikke covid hos uvaksinerte, disse må smittes. Tettheten mellom uvaksinerte er heller ikke stor nok til at det er uvaksinerte som stort sett smitter uvaksinerte. Det er vaksinerte symptomfrie som i hovedsak sprer smitten. Den uvaksinerte er selv andvarlig for å beskytte seg selv ved å begrense sosial kontakt. Dette er det svært få vaksinerte som gjør. videre er det noen vesentlige forskjeller på de som velger å være uvaksinerte. Noen har personlige grunner, og gjør ingenting for å overbevise andre om dette grunnlaget. Andre uvaksinerte sprer konspirasjonsteorier og annet rask, som ikke egentlig forsterker deres valg, for å prøve å overbevise vaksinerte om at de hat tatt feil valg. Jeg har personlig tatt et valg om å ikke vaksinere meg, basert på egen erfaring da jeg var gravid rundt massevaksinasjon i 2009, der alle skulle stole på myndighetene. Min erfaring om å stole på egne vurderinger av min livsførsel var 100% riktig, på tross av sterkt press fra myndighetene. I ettertid er jeg glad jeg stolte på egne vurderinger. Dette i tillegg til helserelaterte utfordringer som taler mot vaksinasjon og en generelt tilbakeholden sosial livsførsel, fagkunnskap om teknologien og dens historie før 2019, gjør at jeg velger å avvente vaksinasjon. Jeg holder meg oppdatert på statistikk fra norske myndigheter, lang hyppigere og dypere enn den gjennomsnittlige vaksinerte i mine kretser. Det betyr dermed ikke at jeg er mindre intelligent eller at jeg ikke bidrar i dugnaden. jeg har gått 2 år uten å ha hatt en eneste nærkontakt med corona, alle bekjente/ kollegaer som har vært smittet har vært vaksinert, bortsett fra en kollega. jeg forstår at vaksinen hjelper noen av dem som har tatt den, men mange unge friske kunne like fint kommet seg gjennom uten. Selv regner jeg med å få det på et tidspunkt, og sannsynligheten for at dette er gjennom en vaksinert er stor. Likevel er det mitt valg å møte dette uten vaksine, og jeg kommer ikke til å klandre den som måtte være smittekilden. Vaksinerte presser på med ønske om coronapass for å få bekreftet at deres valg er overlegent, som en måte å differensiere gode fra dårlige valg, eller gode mennesker fra dårlige mennesker -som noen av dere mener. Uten at det ligger noen gode grunner for at et slikt skille skal ha nytte. For å snakke om meg selv så kan jeg fint vurdere at p gå på konsert ikke er ønskelig mtp smitte, jeg trenger ikke et forbud fra vaksinerte med myndighetene i ryggen for å vurdere dette. Anonymkode: db304...902 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #63 Del Skrevet 15. januar 2022 Hvorfor sier alle at en blir mindre syk dersom en er vaksinert? En KAN bli mindre syk. Jeg fikk delta som uvaksinert, og ble ikke syk i det hele tatt. Litt nyanser i debatter hadde vært fint. Anonymkode: 04f40...7f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #64 Del Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Mange av de vaksinerte som kutter bekjente uvaksinerte, har en holdning til vaksinasjonen som om de har behov for å bekrefte at de har tatt et overlegent valg, «det riktige valget». de som har tatt vaksinen skal ikkje behøve å bekymre seg for å være nær en uvaksinert, da uvaksinerte smittede blir syke. Det oppstår ikke covid hos uvaksinerte, disse må smittes. Tettheten mellom uvaksinerte er heller ikke stor nok til at det er uvaksinerte som stort sett smitter uvaksinerte. Det er vaksinerte symptomfrie som i hovedsak sprer smitten. Den uvaksinerte er selv andvarlig for å beskytte seg selv ved å begrense sosial kontakt. Dette er det svært få vaksinerte som gjør. videre er det noen vesentlige forskjeller på de som velger å være uvaksinerte. Noen har personlige grunner, og gjør ingenting for å overbevise andre om dette grunnlaget. Andre uvaksinerte sprer konspirasjonsteorier og annet rask, som ikke egentlig forsterker deres valg, for å prøve å overbevise vaksinerte om at de hat tatt feil valg. Jeg har personlig tatt et valg om å ikke vaksinere meg, basert på egen erfaring da jeg var gravid rundt massevaksinasjon i 2009, der alle skulle stole på myndighetene. Min erfaring om å stole på egne vurderinger av min livsførsel var 100% riktig, på tross av sterkt press fra myndighetene. I ettertid er jeg glad jeg stolte på egne vurderinger. Dette i tillegg til helserelaterte utfordringer som taler mot vaksinasjon og en generelt tilbakeholden sosial livsførsel, fagkunnskap om teknologien og dens historie før 2019, gjør at jeg velger å avvente vaksinasjon. Jeg holder meg oppdatert på statistikk fra norske myndigheter, lang hyppigere og dypere enn den gjennomsnittlige vaksinerte i mine kretser. Det betyr dermed ikke at jeg er mindre intelligent eller at jeg ikke bidrar i dugnaden. jeg har gått 2 år uten å ha hatt en eneste nærkontakt med corona, alle bekjente/ kollegaer som har vært smittet har vært vaksinert, bortsett fra en kollega. jeg forstår at vaksinen hjelper noen av dem som har tatt den, men mange unge friske kunne like fint kommet seg gjennom uten. Selv regner jeg med å få det på et tidspunkt, og sannsynligheten for at dette er gjennom en vaksinert er stor. Likevel er det mitt valg å møte dette uten vaksine, og jeg kommer ikke til å klandre den som måtte være smittekilden. Vaksinerte presser på med ønske om coronapass for å få bekreftet at deres valg er overlegent, som en måte å differensiere gode fra dårlige valg, eller gode mennesker fra dårlige mennesker -som noen av dere mener. Uten at det ligger noen gode grunner for at et slikt skille skal ha nytte. For å snakke om meg selv så kan jeg fint vurdere at p gå på konsert ikke er ønskelig mtp smitte, jeg trenger ikke et forbud fra vaksinerte med myndighetene i ryggen for å vurdere dette. Anonymkode: db304...902 Til å reflektere så mye, er det rart hvordan du tramper rett i samme felle som mange, beskrive to grupper som om de er unisont forent med sine meninger etter hvilken gruppe de tilhører. Hilsen fullvaksinert som ikke ønsker coronapass eller uvaksinerte sykdom og fordervelse. Anonymkode: c2314...a72 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #65 Del Skrevet 16. januar 2022 Selvfølgelig velger jeg ikke vekk venner basert på vaksinestatus, herregud for et samfunn vi er blitt når dette i det hele tatt er er spørsmål. Vaksinen er frivillig! Anser folk som kutter folk pga dette som litt enkle. Det er noe med mangel på å se kompleksiteten i et samfunn. Fordommene mine er så langt innfridd. De jeg kjenner som hyler høyest om vaksinepass og hvilke forferdelige idioter uvaksinerte er, de er selv de litt enkle sjelene. Flere av dem med hypokondertendenser. Anonymkode: 7412c...7d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149677998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #66 Del Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig velger jeg ikke vekk venner basert på vaksinestatus, herregud for et samfunn vi er blitt når dette i det hele tatt er er spørsmål. Vaksinen er frivillig! Anser folk som kutter folk pga dette som litt enkle. Det er noe med mangel på å se kompleksiteten i et samfunn. Fordommene mine er så langt innfridd. De jeg kjenner som hyler høyest om vaksinepass og hvilke forferdelige idioter uvaksinerte er, de er selv de litt enkle sjelene. Flere av dem med hypokondertendenser. Anonymkode: 7412c...7d2 Helt enig i dette. Hvordan noen i det hele tatt kan tenke i de baner, sier så mye mer om dem selv enn de såkalte uvaksinerte. Smålig og trist. Hvordan kom vi hit? Hvor gikk det galt på veien? Anonymkode: bf9a1...96c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149678001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #67 Del Skrevet 16. januar 2022 Ja det har jeg gjort, men kun 1 dame og det er fordi hun løper rundt og sier at vi vaksinerte kommer til å dø snart pga vaksinen, og hun kommer til å overleve uansett fordi det har gud lovd henne. Slike folk orker jeg ikke å bruke tid med lenger. Anonymkode: 7962c...e60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149678002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 16. januar 2022 #68 Del Skrevet 16. januar 2022 Denne pandemien har fått fram det verste i folk, uavhengig av om de er vaksinerte eller ikke. Selv kunne jeg fint kuttet fra alle leire. Den naboen som meldte at jeg hadde besøk(tenkt situasjon), damen som får anfall hvis meteren ved et uhell blir brutt og ellers generelt koronapoliti med masende og krevende oppførsel som forventer at alle flytter seg for dem. Og også messende vaksinemotstandere. Jeg kan ikke fri meg for tanken på hvordan disse menneskene hadde oppført seg i en krig og setter det lett i sammenheng med hvem som ville skjøvet folk foran seg mot skyttergravene og hvem som hadde opptrådd som tystere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149678008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amandine Skrevet 16. januar 2022 #69 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg vet ikke vaksinestatus på alle jeg omgåes, og det er heller ikke vaksinestatus som er avgjørende. Jeg har kuttet ut noen som er uvaksinerte, ikke fordi de er uvaksinerte men fordi de maser om grunnene sine og de grunnene er ikke for meg forenlig med at jeg gidder å ha dem i livet mitt. Hadde de holdt munn og latt det være med det hadde jeg ikke brydd meg. Men jeg vil ikke bruke tid på eller assosieres med vaksinemotstandere. Jeg gidder ikke høre på konspirasjonsteorier og tåredryppende " la meg få tenke selv". Det er på lik linje med andre faktorer som ville utløst det samme, jeg kutter gladelig ut en rasist, en abortmotstander, en klimafornekter osv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149678017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #70 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg har nettopp tatt min 3. dose og kommer til å vaksinere mitt barn på 6 år, MEN jeg bryr meg ikke om andre som ikke har tatt vaksinen, så lenge de tar forhåndsregler. Kjørelæreren min har ikke tatt vaksine. Han er veldig streng på at han og alle som sitter på med han MÅ ha på munnbind, og spriter kontaktflater i bilen skikkelig mellom hver elev. Han unngår fester og holder avstand til folk, og er generelt forsiktig. Han er en veldig hyggelig og ordentlig fyr. Jeg har fortalt han én gang på en hyggelig måte at jeg synes han bør ta vaksinen, men jeg kommer ikke til å prøve å overtale han. Han må ta den når han blir klar, når nå enn det blir. Kanskje aldri, kanskje i morgen. Jeg unngår han ikke, men jeg ville ikke gitt han en klem. Jeg gir forøvrig ingen utenom nærmeste familie klemmer i koronatida. Anonymkode: 97905...411 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149678102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #71 Del Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har nettopp tatt min 3. dose og kommer til å vaksinere mitt barn på 6 år, MEN jeg bryr meg ikke om andre som ikke har tatt vaksinen, så lenge de tar forhåndsregler. Kjørelæreren min har ikke tatt vaksine. Han er veldig streng på at han og alle som sitter på med han MÅ ha på munnbind, og spriter kontaktflater i bilen skikkelig mellom hver elev. Han unngår fester og holder avstand til folk, og er generelt forsiktig. Han er en veldig hyggelig og ordentlig fyr. Jeg har fortalt han én gang på en hyggelig måte at jeg synes han bør ta vaksinen, men jeg kommer ikke til å prøve å overtale han. Han må ta den når han blir klar, når nå enn det blir. Kanskje aldri, kanskje i morgen. Jeg unngår han ikke, men jeg ville ikke gitt han en klem. Jeg gir forøvrig ingen utenom nærmeste familie klemmer i koronatida. Anonymkode: 97905...411 Har han fortalt deg på en pen måte at du/ dere ikke bør ta den? Hvorfor må en si sånt? Anonymkode: 09ba7...152 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425560-kutte-ut-uvaksinerte/page/3/#findComment-149678195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg