Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #26 Skrevet 15. januar 2022 Ja. Jeg har mye dun og i noe lys ser jeg grå ut om jeg bare lar det være. Anonymkode: 3c67a...c63
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #27 Skrevet 15. januar 2022 Tante Hufsa skrev (3 timer siden): Jeg får egentlig dårlig samvittighet i rødstrømpehjertet mitt over å fjerne små usynlige dun. Vet du, vi er begge fine nøyaktig slik vi er skapt. Hva som er utenpå er mindre viktig enn det innvendige. Så må jeg bare overbevise den fjollete usikre ungjenta i meg da. Er det noe medisiner som hjelper mot pcos da? Jeg kan ingenting om det. Spør fordi jeg vil lære litt. (Kan jo Google da 😊) Jeg har heldigvis et veldig sunt bilde på meg selv, altså jeg gjemmer meg ikke hvis det stikker ut noen hår under haka. 😊 ang prosent vet jeg ikke, da jeg kun har lest meg opp på hvilke symptomer som viser til pcos Anonymkode: 0d4b7...5b2
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #28 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Napper mye i ansiktet! Har pcos så dessverre er kroppen full av hår overalt! Anonymkode: d6720...f3b Samme her. Vokser iblant også. Tante Hufsa skrev (3 timer siden): Jeg får egentlig dårlig samvittighet i rødstrømpehjertet mitt over å fjerne små usynlige dun. Vet du, vi er begge fine nøyaktig slik vi er skapt. Hva som er utenpå er mindre viktig enn det innvendige. Så må jeg bare overbevise den fjollete usikre ungjenta i meg da. Er det noe medisiner som hjelper mot pcos da? Jeg kan ingenting om det. Spør fordi jeg vil lære litt. (Kan jo Google da 😊) Ingenting som kan kurere det, men man kan dempe symptomene med lavkarbo kosthold eller enkelte medisiner. Hvor bra dette fungerer er individuelt. Jeg har prøvd spirix og metformin, begge deler fungerte bare litt på meg og var ikke verdt bivirkningene. (Dette er en del år siden, mulig det har kommet noe nytt. Jeg har ikke brydd meg noe særlig med det etter at jeg ble ferdig med barn.) Anonymkode: 58560...3da
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #29 Skrevet 15. januar 2022 Lys dun tar jeg ikke, har ikke så mye av det heller, men må ta de mørke hårene. De har jeg på "barteområdet", og så vokser det på haka. Det er da overhodet ikke dun, men tykke stengler 🙄 Er midt i førtiårene. Anonymkode: 81365...1cf
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #30 Skrevet 16. januar 2022 Jeg barberer meg med høvel og skum hver dag. Ingen som vet det. Tidligere nappet jeg og brukte hårfjerningskrem, men det var ikke nok og jeg fikk kviser av det. Det er ikke det at jeg får helskjegg uten 😅. Det er snakk om 10-12 stubber, kanskje. Anonymkode: a848c...a6d
amandine Skrevet 16. januar 2022 #31 Skrevet 16. januar 2022 Tante Hufsa skrev (18 timer siden): Jeg får egentlig dårlig samvittighet i rødstrømpehjertet mitt over å fjerne små usynlige dun. Vet du, vi er begge fine nøyaktig slik vi er skapt. Hva som er utenpå er mindre viktig enn det innvendige. Så må jeg bare overbevise den fjollete usikre ungjenta i meg da. Er det noe medisiner som hjelper mot pcos da? Jeg kan ingenting om det. Spør fordi jeg vil lære litt. (Kan jo Google da 😊) Jeg får ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Det blir som om en mann barberer seg eller ikke, vil du ha skjegg eller vil du det ikke. Jeg vil ikke. Ikke mannen min heller, han barberer seg oftere enn meg.
Tante Hufsa Skrevet 16. januar 2022 #32 Skrevet 16. januar 2022 amandine skrev (24 minutter siden): Jeg får ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Det blir som om en mann barberer seg eller ikke, vil du ha skjegg eller vil du det ikke. Jeg vil ikke. Ikke mannen min heller, han barberer seg oftere enn meg. Det er en forskjell på at menn kan velge skjegg eller ikke uten å få blikk. En kvinne med mye behåring opplever å bli glodd litt mer på. Så sånn sett er det mer press på en kvinne å la ansiktsbehåring være. Jeg er enig i tanken, samtidig er det altså i samfunnet en annen forventning til hvordan kvinners ansikt skal se ut. Bare ta de kvinnene som lar hårene være og gjør det til en kampsak. De opplever mye trakassering på feks SoMe. De er skittene, ekle ikke kvinne osv. Man skal være ganske tøff å stå i det. En mann kan fritt velge uten å få kommentarer.
amandine Skrevet 16. januar 2022 #33 Skrevet 16. januar 2022 Tante Hufsa skrev (1 minutt siden): Det er en forskjell på at menn kan velge skjegg eller ikke uten å få blikk. En kvinne med mye behåring opplever å bli glodd litt mer på. Så sånn sett er det mer press på en kvinne å la ansiktsbehåring være. Jeg er enig i tanken, samtidig er det altså i samfunnet en annen forventning til hvordan kvinners ansikt skal se ut. Bare ta de kvinnene som lar hårene være og gjør det til en kampsak. De opplever mye trakassering på feks SoMe. De er skittene, ekle ikke kvinne osv. Man skal være ganske tøff å stå i det. En mann kan fritt velge uten å få kommentarer. Joda, jeg er enig i det og jeg ser jo det. Samtidig blir det å fjerne de stive hårene i ansiktet som kommer med alder etc en bitte liten brikke i et puslespill som allerede inneholder så mange brikker av lik valør at for meg blir det litt pytt sann. Jeg bruker sminke og tar barten, det er i grunnen to sider av samme sak for meg. Det som faktisk ofte ER skittent er jo en mann med skjegg, jeg skulle ønske det var et hyppigere tema ha ha ha. ( Nok en gang glad for at min mann er relativt barbert i fjeset, jeg synes nemlig skjegg er ekkelt)
Tante Hufsa Skrevet 16. januar 2022 #34 Skrevet 16. januar 2022 amandine skrev (Akkurat nå): Joda, jeg er enig i det og jeg ser jo det. Samtidig blir det å fjerne de stive hårene i ansiktet som kommer med alder etc en bitte liten brikke i et puslespill som allerede inneholder så mange brikker av lik valør at for meg blir det litt pytt sann. Jeg bruker sminke og tar barten, det er i grunnen to sider av samme sak for meg. Det som faktisk ofte ER skittent er jo en mann med skjegg, jeg skulle ønske det var et hyppigere tema ha ha ha. ( Nok en gang glad for at min mann er relativt barbert i fjeset, jeg synes nemlig skjegg er ekkelt) Jepp. Leste en eller annen artikkel om antall bakterier i et skjegg. 😂😂😂 Det var plenty. Uansett, forfengelig må det være lov å være. Samtidig så irriterer jeg meg over at jeg er så påvirket av samfunnet at jeg fjerner nesten usynlige dun og bruker hudpleieprodukter for å forebygge rynker. 🙄
amandine Skrevet 16. januar 2022 #35 Skrevet 16. januar 2022 Tante Hufsa skrev (9 minutter siden): Jepp. Leste en eller annen artikkel om antall bakterier i et skjegg. 😂😂😂 Det var plenty. Uansett, forfengelig må det være lov å være. Samtidig så irriterer jeg meg over at jeg er så påvirket av samfunnet at jeg fjerner nesten usynlige dun og bruker hudpleieprodukter for å forebygge rynker. 🙄 Da er jeg i null. Jeg fjerner hår men vasker med vann og bruker agrysan pattesalve som fuktighetskrem ha ha ha, eventuelle rynker glattes naturlig ut av litt underhudsfett, så det har jeg ikke sjekket en tanke.
sug lut Skrevet 16. januar 2022 #36 Skrevet 16. januar 2022 Tante Hufsa skrev (36 minutter siden): Jepp. Leste en eller annen artikkel om antall bakterier i et skjegg. 😂😂😂 Det var plenty. Uansett, forfengelig må det være lov å være. Samtidig så irriterer jeg meg over at jeg er så påvirket av samfunnet at jeg fjerner nesten usynlige dun og bruker hudpleieprodukter for å forebygge rynker. 🙄 Har du sett de motbydelige skjeggene i Masterchef Australia? Det er folk der jeg aldri ville spist maten til.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #37 Skrevet 16. januar 2022 sug lut skrev (7 minutter siden): Har du sett de motbydelige skjeggene i Masterchef Australia? Det er folk der jeg aldri ville spist maten til. Det er flere bakterier på ett kjøkken enn på do. Problemet er ikke antall bakterier, men hvilken type bakterier. Man vil jo helst ha melkesyrebakterier fremfor e.coli Anonymkode: 14c16...a81
sug lut Skrevet 16. januar 2022 #38 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er flere bakterier på ett kjøkken enn på do. Problemet er ikke antall bakterier, men hvilken type bakterier. Man vil jo helst ha melkesyrebakterier fremfor e.coli Anonymkode: 14c16...a81 Definitivt. Og jeg er ikke redd bakterier, jeg har det meget medium rent hjemme og har bodd i ukesvis uten rennende vann (og det er grenser for hvor mye vann man gidder eller trenger å bære). Men lange tette skjegg og langt hår, som flere av dem også har løst, er ikke noe jeg forbinder med kjøkkenhygiene uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #39 Skrevet 16. januar 2022 sug lut skrev (1 minutt siden): Definitivt. Og jeg er ikke redd bakterier, jeg har det meget medium rent hjemme og har bodd i ukesvis uten rennende vann (og det er grenser for hvor mye vann man gidder eller trenger å bære). Men lange tette skjegg og langt hår, som flere av dem også har løst, er ikke noe jeg forbinder med kjøkkenhygiene uansett. Ett strikk er definitiv å foretrekke på ett kjøkken 😅 Anonymkode: 14c16...a81
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #40 Skrevet 16. januar 2022 Tante Hufsa skrev (1 time siden): Jepp. Leste en eller annen artikkel om antall bakterier i et skjegg. 😂😂😂 Det var plenty. Uansett, forfengelig må det være lov å være. Samtidig så irriterer jeg meg over at jeg er så påvirket av samfunnet at jeg fjerner nesten usynlige dun og bruker hudpleieprodukter for å forebygge rynker. 🙄 Jeg føler meg litt påvirket av samfunnet når jeg innbiller meg det er glamourøst å fjerne dun med sånn gullbelagt, svinedyr dings som ser ut som leppestift. Har noen prøvd den? Napper den eller kutter den? Anonymkode: 14c16...a81
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #41 Skrevet 16. januar 2022 amandine skrev (3 timer siden): Joda, jeg er enig i det og jeg ser jo det. Samtidig blir det å fjerne de stive hårene i ansiktet som kommer med alder etc en bitte liten brikke i et puslespill som allerede inneholder så mange brikker av lik valør at for meg blir det litt pytt sann. Jeg bruker sminke og tar barten, det er i grunnen to sider av samme sak for meg. Det som faktisk ofte ER skittent er jo en mann med skjegg, jeg skulle ønske det var et hyppigere tema ha ha ha. ( Nok en gang glad for at min mann er relativt barbert i fjeset, jeg synes nemlig skjegg er ekkelt) Hva ser dere på som skjegg? Syns dere feks at dette er ekkelt også? www.glamour.com/story/ben-affleck-says-he-felt-trapped-in-his-marriage-to-jennifer-garner/amp Anonymkode: cc72c...715
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #42 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 14.1.2022 den 22.38): Hårene forandrer seg ikke selv om de blir barbert altså, men de kjennes "stubbete" ut fordi de vokser ut avkappet på midten og ikke har den tynne enden ut Anonymkode: 42d4f...8a8 Ja….akkurat som d58 skriver! Bare på en annen måte! Anonymkode: 846da...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå