Gå til innhold

Barberer dere ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, de lyse dunhårene?

Anonymkode: 01f40...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 688c0...63d

Skrevet

Ja 

Anonymkode: 7b61e...32c

Skrevet

Nei. Men jeg har ikke synlig «dun»

Anonymkode: feecb...f0e

Skrevet

Nei. Men har aldri tenkt at jeg har hår i ansiktet som ikke skal være der heller. 

Jeg napper derimot; et par hår mellom øyenbryn og et mørkt hår som vokser i ett arr på haka. 

Anonymkode: 612d9...f7f

Skrevet

Nei, bruker hårfjerningskrem som er til ansiktet. 

Anonymkode: 84d6e...472

Skrevet

Nei. Etter jeg bikket 35 år har jeg fått et skjegghår, bare ett, langt mot øret på ene kinnet, så det napper jeg når det vokser ut litt.

Anonymkode: bff94...06d

Skrevet

Nei. Napper et par skjegghår på halsen, og øyenbryn. Ser det har blitt mørkere hår på barten, men orker ikke å gjøre noe med det akkurat nå.

Anonymkode: c0562...b34

Skrevet

Da vokser det ut som mannshår i så fall (harde og tjukke i stedet for som myke små hår).

Anonymkode: 71627...d58

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 42d4f...8a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da vokser det ut som mannshår i så fall (harde og tjukke i stedet for som myke små hår).

Anonymkode: 71627...d58

Hårene forandrer seg ikke selv om de blir barbert altså, men de kjennes "stubbete" ut fordi de vokser ut avkappet på midten og ikke har den tynne enden ut

Anonymkode: 42d4f...8a8

Skrevet

Ja, etter jeg bikka 40 har hårene på haken og barten blitt mer stiv og vokser. Ikke sånn mannestiv, men de er lyse stive hår. Jeg må nå barbere daglig. Kjøpte meg en god ladyshave. Napper i tillegg, men de kommer tilbake uansett hvor mye jeg napper. Må nok fortsette resten av livet med det. Er nå 50 år. Syns det er kjipt, men det er et miniproblem i forhold til alt annet her i verden. 

Anonymkode: bd3ca...700

Skrevet

For fem år siden ville jeg vært et stort spørsmålstegn over dette. Kvinner skal da ikke barbere seg. Trenger de det så må de jo ha en eller annen diagnose rundt ekstrem hårvekst. 
Så kom jeg i den berømte overgangen. I sommer så jeg for første gang i flomlyset på et prøverom at jeg har lyse dun både her og der i ansiktet.  😱😱😱 Nå fjerner jeg det med voks. 
Hadde aldri trodd jeg skulle bli så forfengelig at dun plager meg. 🙄

Skrevet

Jeg er mørk og må nappe stive hår på haken daglig, pluss at jeg må barbere overleppen ved behov. Er 50 år og vurderer forskjellige typer permanent hårfjerning, det er et styr med å nappe hver dag og jeg har helt hetta for at andre skal se skjeggstubbene mine. Så udelikat!

Anonymkode: ecb99...ec2

Skrevet

Samme som tante Hufsa. Jeg vokser overleppen og napper litt histen og pisten. Jeg synes det er en dyd av nødvendighet for jeg vil ikke ha sånne hår som stikker ut 

Skrevet
amandine skrev (14 minutter siden):

Samme som tante Hufsa. Jeg vokser overleppen og napper litt histen og pisten. Jeg synes det er en dyd av nødvendighet for jeg vil ikke ha sånne hår som stikker ut 

Dette. Med middelhavshud opplever jeg dessverre at den huden medfører mørkere hår også… overleppa blir vokset og napper øyenbryn og ellers stive hår som måtte dukke opp. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Dette. Med middelhavshud opplever jeg dessverre at den huden medfører mørkere hår også… overleppa blir vokset og napper øyenbryn og ellers stive hår som måtte dukke opp. 

Trenger ikke middelhavshud for å få mørke hår altså. 

Anonymkode: 1c0dc...373

Skrevet

Napper mye i ansiktet! Har pcos så dessverre er kroppen full av hår overalt!

Anonymkode: d6720...f3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Trenger ikke middelhavshud for å få mørke hår altså. 

Anonymkode: 1c0dc...373

😂

Anonymkode: ecb99...ec2

Skrevet

Vokser overleppe, hake og hals. Napper hver dag hvis det er en stund siden jeg vokset.  

Anonymkode: 0d4b7...5b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vokser overleppe, hake og hals. Napper hver dag hvis det er en stund siden jeg vokset.  

Har prøvd elektrolyse på haka og det har fungert, mye mindre hår der nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Herregud. Skal dette spre seg til hals også??? 😱

Skrevet
Tante Hufsa skrev (1 time siden):

Herregud. Skal dette spre seg til hals også??? 😱

Blir mer under haka, men ja nærmer seg hals gitt....😔

Har tenkt tanken om at jeg kanskje har pcos, men har ikke vært til legen for å få det bekreftet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Blir mer under haka, men ja nærmer seg hals gitt....😔

Har tenkt tanken om at jeg kanskje har pcos, men har ikke vært til legen for å få det bekreftet 

Jeg får egentlig dårlig samvittighet i rødstrømpehjertet mitt over å fjerne små usynlige dun. Vet du, vi er begge fine nøyaktig slik vi er skapt. Hva som er utenpå er mindre viktig enn det innvendige. Så må jeg bare overbevise den fjollete usikre ungjenta i meg da. 
Er det noe medisiner som hjelper mot pcos da? Jeg kan ingenting om det. Spør fordi jeg vil lære litt. (Kan jo Google da 😊)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...