("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Vi har vært i tenkeboksen for å skaffe oss en hund i et par års tid og valget heller vel mest mot bichon frise. Er det noen som har denne rasen å kan si litt om den?😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Jeg har det ikke, men naboen har. En utrolig livlig, glad og sosial hund. Selv vi som ikke eier den må smile og bli i godt humør når vi møter den, logrer så hun nesten velter og er så glad bestandig Eieren der holder den ganske kortklippet, men den bør børstes hver dag har jeg skjønt også vasker hun den under øynene med et middel så pelsen ikke skal bli misfarget av tårevæsken, ellers kan de lett bli litt "røde" i pelsen under øynene. Men er herlig hund, som alle i hele nabolaget er like glad i. Anonymkode: aaeb6...acb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Vi hadde en da jeg var ungdom. Han var utrolig kosete og livlig, og litt typisk gneldrebikkje ute på tur og hvis han hørte lyder utenfor. Det var mye pelsstell, da. Men han var skikkelig smart og morsom. Jeg husker f.eks. en gang han satt labben fast i en duk (av alle ting, sånn heklet) og pep og vi måtte hjelpe ham løs og ga masse kos. Så gikk vi tilbake til å prate sammen, var et besøk dette, og litt etter hadde han jammen "satt seg fast" på nytt. Det viste seg at han bare latet som, for han ville bare ha oppmerksomhet 😅 Gjorde det flere ganger. Lett å trene. Anonymkode: 19041...bf0
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 En i familien har. Artig hund, men veldig dårlig helse. Så vær obs på oppdretter. De brukte en anerkjent oppdretter, men tror hunden er operert i alle endre flere ganger.😅 Anonymkode: b26ae...5d3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Jeg har eid en Bichon Frisé, en tispe. Mye hund i liten kropp. Glad og lett å like. Letttrent og tåler mye. Min fikk herje med de store hundene og elsket det. Jeg kjenner ikke igjen at det er en gneldrehund. Men mange tror st de små rasene ikke trenger så mye trim og mental trening, men det er feil. Og alle hunder som ikke får rett stimuli vil utvikle negativ adferd. Min var med på lange turer, vi syklet og gikk på ski. Super turvenn😊 Minus er mye pelsstell. Hold den kortklipt hvis du ikke er glad i daglig børsting. Må bades ganske jevnlig, for de blir fort skitne. Hanhundene er veldig parringsvillig, litt sånn som mange retrievere kan være. Så jeg hadde nok ikke orket et hanhund av den grunn. Men jeg kunne fint eid en Bichon Frisé igjen😊 Anonymkode: b65f2...2c6
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 15. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2022 Takk for svar😊 Ut fra det jeg hører så er oppfattelsen min av rasen rett tror jeg. Kommer til å sende forespørsel via NKK så håper å få tak i en seriøs oppdretter der. Har i tillegg kontaktet en god hundetrener som kan gi noen timer i valpeoppdragelse. Som førstegangs hundeeier så føler jeg at jeg må ha litt hjelp der😅 Blir spennende dette tror jeg😊
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Naboen har hatt flere. Trivelige hunder. Gneldrete litt da men snille. De har vært uheldig og hatt mye sykdom så de blir ikke så gamle. Anonymkode: 2f717...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå