Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, å ta hensyn til andre enn seg selv er jo ikke så greit ...

Anonymkode: 41bbb...5d6

Du tar vel ikke vaksinen for å ta hensyn til andre du heller. Det vider du med holdningen din. Du vil bare kunne åpne landet, kritisere andre uten grunnlag og kunne si at du vil ta hensyn til andre. Du driter jo i de uvaksinerte. 

Anonymkode: 2bc28...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du mener de uvaksinerte er en belastning for helsevesenet, men det kan de vaksinerte også bli. Eller er de ikke en belastning, men en glede om de er vaksinert?

Nei. 

Anonymkode: 6755e...ca7

Skrevet

Jeg hadde vaksinert meg(med mindre det var helsemessige årsaker slik at jeg ikke kunne).

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Å slenge på en sånn kommentar som det er rett og slett gjort kun for å være ondskapsfull

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du tar vel ikke vaksinen for å ta hensyn til andre du heller. Det vider du med holdningen din. Du vil bare kunne åpne landet, kritisere andre uten grunnlag og kunne si at du vil ta hensyn til andre. Du driter jo i de uvaksinerte. 

Jo, faktisk. Jeg er ung og frisk og vil neppe bli særlig syk av korona, så jeg personlig har ikke mye grunn til å ta vaksinen. I tillegg er jeg introvert og trives best hjemme, så det er faktisk ikke spesielt mange endringer i dagliglivet mitt med disse restriksjonene uansett. Derimot bryr jeg meg om andre mennesker (mulig du synes det er utrolig, men vi finnes) og tar vaksinen i solidaritet. For barna og ungdommene som fortjener en normal hverdag, for de ansatte i helsevesenet som fortjener roligere dager, for de ansatte i utsatte næringer som uteliv, restauranter og reiseliv og ikke minst og viktigst for de sårbare gruppene - organtransplanterte, de med kreft, barn med nedsatt immunforsvar osv. Kan jeg bidra til å beskytte andre mennesker eller normalisere samfunnet igjen, så gjør jeg det. For meg er det en selvfølge å tenke slik, men det er det jo åpenbart ikke for alle.

Anonymkode: 41bbb...5d6

Skrevet

Som uvaksinert skal du selvfølgelig ikke i selvskap. Det har ikke noe med denne andre personen å gjøre.

Du risikerer å bli smittet og påføre samfunnet omfattende belastning. La være. Eller ta vaksine. 

Anonymkode: 34052...4e0

Skrevet

Bli hjemme, både fra denne og andre treff hvis du ikke vil bli smittet. Smitten er så omfattende at du nesten garantert blir smittet i løpet av de neste par månedene uansett hvis du ikke isolerer deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ei jeg kjenner har hatt korona, hun er ute av karantenen, men føler seg ikke helt bra enda. Jeg er ikke vaksinert. Det blir en familiefest til uken, og jeg er usikker på om jeg vil tørre å bli med mtp på hun.

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: e6d13...215

Du bør ha en veldig god grunn for ikke å være vaksinert. For i bunn og grunn er du den potensielt dødelige smittebæreren her, ikke hun. Og det er du hver eneste dag.

Anonymkode: 9c070...983

Skrevet

Å slenge på en sånn kommentar som det er rett og slett gjort kun for å være ondskapsfull

Nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror ingenting, jeg tar det som det kommer. Jeg følger reglene, er hjemme hele tiden, husker ikke sist gang jeg var i butikk, trenger jeg noe bestiller jeg på nett. Og det går helt fint.

Snakk om å være hysterisk. 

Anonymkode: 199c5...da4

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

For det første: vaksiner deg. 

For det andre: hold deg hjemme til du er fullvaksinert. 

Anonymkode: 214b4...be8

Hvorfor skal hul det? Er du redd for de uvaksinerte når du såkalt er beskyttet selv? 

Anonymkode: 0cd78...4ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du bør ha en veldig god grunn for ikke å være vaksinert. For i bunn og grunn er du den potensielt dødelige smittebæreren her, ikke hun. Og det er du hver eneste dag.

Anonymkode: 9c070...983

Alle smitter også de vaksinerte med 3 dose. Om 6 mnd tid så er kjæresten min med 3 doser  like uvaksinert å regne som meg med ingen. Han vil ikke mer etter de bivirkningene han fikk.

Anonymkode: 0cd78...4ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Snakk om å være hysterisk. 

Anonymkode: 199c5...da4

Jeg er ikke hysterisk, jeg følger regler.

Skrevet

Vaksiner deg eller hold deg hjemme.

Anonymkode: 37b48...049

Skrevet

Vaksiner deg eller hold deg hjemme.

Anonymkode: 37b48...049

Du leser det du vil lese🙄 Ikke hva jeg har skrevet. Ta deg en tur i skogen, hjelper på humøret 😉

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du leser det du vil lese🙄 Ikke hva jeg har skrevet. Ta deg en tur i skogen, hjelper på humøret 😉

Drit hva de som skriver «vaksiner deg» sier. Det spiller ingen rolle om du er vaksinert eller ikke. Hvis den smittede kun har restsymptomer, så kan du ikke smittes. Da kan du fint gå. Noen har åpenbart et sterkt behov for å si «vaksiner deg» i en hver problemstilling. Litt som Joe Biden etter naturkatastrofe «Get vaccinated».

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...