Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner har hatt korona, hun er ute av karantenen, men føler seg ikke helt bra enda. Jeg er ikke vaksinert. Det blir en familiefest til uken, og jeg er usikker på om jeg vil tørre å bli med mtp på hun.

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: e6d13...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ikke smittsom lenger, så da kan du gå. Noen føler seg ikke bra et år etter korona, så man må se på om de er smittebærer eller ikke, ikke hvordan man føler seg

Anonymkode: 2bc28...3a9

Skrevet

For det første: vaksiner deg. 

For det andre: hold deg hjemme til du er fullvaksinert. 

Anonymkode: 214b4...be8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Var ikke det jeg spurte om så spar meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge hun ikke er eller har vært smittet, så er hun ikke en fare for samfunnet. «Vaksiner deg» er ikke en løsning

Skrevet

Er det lenge siden hun fikk påvist positiv covid-19? Det tenker jeg er viktigst.

Anonymkode: fb9cd...b4a

Skrevet

Hun er ikke smittsom lenger, så det kan du fint gjøre. Men please, ta vaksinen..

Anonymkode: d9658...68a

Skrevet

Tror du, sånn helt seriøst, at du kan holde deg fra å bli smittet som uvaksinert? 

Anonymkode: 81bd6...255

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror du, sånn helt seriøst, at du kan holde deg fra å bli smittet som uvaksinert? 

Tror du at vaksinen beskytter deg mot smitte? HI er redd for å bli smittet som uvaksinert. Da er det nok en god grunn til både å være uvaksinert OG være redd for smitte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ingenting, jeg tar det som det kommer. Jeg følger reglene, er hjemme hele tiden, husker ikke sist gang jeg var i butikk, trenger jeg noe bestiller jeg på nett. Og det går helt fint.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hun er ikke smittsom lenger, så det kan du fint gjøre. Men please, ta vaksinen..

Anonymkode: d9658...68a

Hvorfor? For allmenheten? Nei, det vil jeg ikke.

Skrevet

Jeg ser at det var veldig dumt å spørre om noe man lurer på når man får svar på alt annet men ikke det man lurer på, i utgangspunktet. 

Takk til dere som svarte på det jeg lurte på. 🦋

Hi

Skrevet

Når hun er ute av karantenen og ikke har hatt feber siste 24 timene er hun ikke smittsom lenger, så det går fint.

Men det er nok bare et spørsmål om tid nå før vi alle blir smittet, de sa det vel senest i går, at omikron lar seg ikke stoppe. De gjør sitt beste for at ikke alle skal bli smittet på en gang, men det de er redd for nå er sykefraværet i arbeidslivet, ikke presset på helsevesenet...

Regner med du har en god grunn til å ikke la deg vaksinere, så vi får håpe du får et mildt forløp den dagen smitten når deg.

Anonymkode: 1bc18...cfc

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ser at det var veldig dumt å spørre om noe man lurer på når man får svar på alt annet men ikke det man lurer på, i utgangspunktet. 

Takk til dere som svarte på det jeg lurte på. 🦋

Hi

Hvor lenge er det siden hun fikk første positive covid-19-test? Det er egentlig det som er mest relevante og som avgjør hva man videre svarer.

Skrevet

Hun er ikke smittsom. Men som du ser så er det mange som sliter med senplager etter å ha vært syk, så det er ikke unormalt at hun føler seg dårlig lenge. 

Håper du slipper unna uten å bli veldig syk og belaste helsevesenet. 

Anonymkode: 6755e...ca7

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

og belaste helsevesenet. 

Hvorfor i all verden måtte du slenge på det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor i all verden måtte du slenge på det?

Fordi jeg mener det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ei jeg kjenner har hatt korona, hun er ute av karantenen, men føler seg ikke helt bra enda. Jeg er ikke vaksinert. Det blir en familiefest til uken, og jeg er usikker på om jeg vil tørre å bli med mtp på hun.

Hva hadde du gjort?

Jeg tenker det kommer an på hvorfor du ikke er vaksinert, Er det fordi du ikke kan pga helsemessige årsaker så ville jeg vært forsiktig og holdt meg hjemme tror jeg. Men om det er fordi du ikke vil vaksinere deg, så er det jo bare å gå.

Anonymkode: 482e4...5ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg mener det?

De vaksinerte belaster helsevesenet, MEN de er vaksinert om de blir innlagt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Fordi jeg mener det?

Slenger du på det samme til personer som pga. egenvalgt dårlige livsstil har betydelig økt risiko for å belaste helsevesenet både uten og med covid-19 også?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De vaksinerte belaster helsevesenet, MEN de er vaksinert om de blir innlagt?

Att det var? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Slenger du på det samme til personer som pga. egenvalgt dårlige livsstil har betydelig økt risiko for å belaste helsevesenet både uten og med covid-19 også?

Nei. 

Skrevet

Tallene er nå ganske klare: de som opptar intensive ressurser på sykehus er nå nesten uten unntak uvaksinerte. De som er innlagt og vaksinerte er enten gamle eller har bakenforliggende sykdom.

Å oppta kapasiteten på sykehuset fører til at andre pasientgrupper blir skjøvet bakover og ikke får nødvendig behandling. 

Smittetall i seg selv er egentlig uinteressant, det er tallet for de som utvikler alvorlig sykdom som bekymrer myndighetene. 

Om en uvaksinert blir syk, tipper jeg at vedkommende takker ja til behandling. Det innbefatter medisiner som ganske sikkert kan ha bivirkninger. Slik alle medikamenter har: bivirkninger! Tenk bare på ulik kreftbehandling! Her er det en rekke bivirkninger som hos noen gir plager livet ut. Likevel takker de fleste ja til kreftbehandling. Hvorfor denne motstanden mot coronavaksinen?

Hva er det som er så vanskelig å forstå mht vaksine eller ikke?

Anonymkode: f9367...995

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Att det var? 

Du mener de uvaksinerte er en belastning for helsevesenet, men det kan de vaksinerte også bli. Eller er de ikke en belastning, men en glede om de er vaksinert?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? For allmenheten? Nei, det vil jeg ikke.

Nei, å ta hensyn til andre enn seg selv er jo ikke så greit ...

Anonymkode: 41bbb...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...