Gå til innhold

Jeg tok dose 2 i mai 2021, er jeg "uvaksinert" nå da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

På jobben min er du det ja og må teste deg  før hver arbeidsdag... og sende sjefen bilde av hver test... hadde jeg manglet en dose hadde jeg gått for dose tre snarest..

Anonymkode: f9605...419

Hæ? Er det lov? 

Anonymkode: aa850...05e

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

På jobben min er du det ja og må teste deg  før hver arbeidsdag... og sende sjefen bilde av hver test... hadde jeg manglet en dose hadde jeg gått for dose tre snarest..

Hvor jobber du? Jeg må ikke det og jobber på sykehus. Og hadde det vært ett krav så hadde jeg ihvertfall ikke tatt den.

Anonymkode: 1f78a...99b

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hva mener du med trygg? 

Anonymkode: d7034...232

Nei altså om jeg fortsatt har vaksinestoffet i meg eller om det har gått ut og jeg er kvalifisert til å være uvaksinert. 

Jeg jobber på sykehus forøvrig, og må ikke testes hver dag..

Anonymkode: 9030b...59f

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei altså om jeg fortsatt har vaksinestoffet i meg eller om det har gått ut og jeg er kvalifisert til å være uvaksinert. 

Jeg jobber på sykehus forøvrig, og må ikke testes hver dag..

Du har "vaksinestoffer" i deg, men det blir mindre. Når du blir smittet er sannsynligheten for at du blir livsfarlig syk en god del redusert i forhold til om du var uvsksinert, men en liten fare er det. Du må også regne med å bli sykere enn du ville blitt om det csr kortere tid siden 3.dosen eller du hadde fått 3.dosen.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du har "vaksinestoffer" i deg, men det blir mindre. Når du blir smittet er sannsynligheten for at du blir livsfarlig syk en god del redusert i forhold til om du var uvsksinert, men en liten fare er det. Du må også regne med å bli sykere enn du ville blitt om det csr kortere tid siden 3.dosen eller du hadde fått 3.dosen.

Jeg er så i tvil! Har slitt med bløndingsforstyrrelser siden dose 2, og jeg ble altså så himla syk når jeg tok dose 2 at jeg vet ikke om jeg har så lyst å bli like dårlig nå, samt forlenge perioden med blødninger ytterligere. De har såvidt begynt å avta nå de siste 2 mnd...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hjelp, håper sjefen betaler alle testene da?

Anonymkode: c8784...a07

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er så i tvil! Har slitt med bløndingsforstyrrelser siden dose 2, og jeg ble altså så himla syk når jeg tok dose 2 at jeg vet ikke om jeg har så lyst å bli like dårlig nå, samt forlenge perioden med blødninger ytterligere. De har såvidt begynt å avta nå de siste 2 mnd...

Jeg hadde og blødningsfortyrrelser etter dose, som har avtatt etterhvert, så jeg var og veldig i tvil om jeg orket å potensielt utsette meg for mer av det. Jeg tenker man må gjøre det som kjennes rett for en selv.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde og blødningsfortyrrelser etter dose, som har avtatt etterhvert, så jeg var og veldig i tvil om jeg orket å potensielt utsette meg for mer av det. Jeg tenker man må gjøre det som kjennes rett for en selv.

Ja, må nesten det... Jeg jobber på sykehus, men ikke med pasienter så jeg utgjør ingen fare for de. Ei heller har jeg noen i nær krets som er syke eller er i risikogruppen. Syns det er vanskelig å vite hva som er riktig

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Æsj, jeg ser den. Jeg fikk også noen liknende bivirkninger, men de gikk fortere over. Tok du Pfizer eller Moderna sist? Var jeg deg hadde jeg kanskje satset på den andre varianten nå.

Anonymkode: 96d4f...822

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke sikkert du reagerer så mye på 3.dosen.  Jeg gjorde i hvert fall ikke det.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor jobber du? Jeg må ikke det og jobber på sykehus. Og hadde det vært ett krav så hadde jeg ihvertfall ikke tatt den.

Velkommen til kommunehelsetjenesten....

og ja du får tester av arbeidsgiver...

ikke krav om vaksinering men du kan glemme å få ekstravakter uten... livet blir bare ekstra vanskelig...

Æsj, jeg ser den. Jeg fikk også noen liknende bivirkninger, men de gikk fortere over. Tok du Pfizer eller Moderna sist? Var jeg deg hadde jeg kanskje satset på den andre varianten nå.

Anonymkode: 96d4f...822

Jeg fikk moderna begge gangene. Usikker på hva som tilbys nå, da jeg evt får en tredje dose på jobb 

Det er ikke sikkert du reagerer så mye på 3.dosen.  Jeg gjorde i hvert fall ikke det.

Nei, det er håpet da, om jeg velger å ta den. Om jeg blir sjuk i en uke er det greit, men jeg er så lei av å blø 

Da har du nok svært lite antistoffer. Min svigersøster (ung og frisk) fikk sin andre dose på den tiden hun også (jobber i helsevesenet) og da hun ble smittet av corona i desember ble hun kjempedårlig. Hun ble vurdert innlagt. Sliter fortsatt, med blant annet dårlig luktesans og smakssans, og er slapp og sliten.

TA TREDJE DOSEN! :)

Anonymkode: 3a309...4b4

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da har du nok svært lite antistoffer. Min svigersøster (ung og frisk) fikk sin andre dose på den tiden hun også (jobber i helsevesenet) og da hun ble smittet av corona i desember ble hun kjempedårlig. Hun ble vurdert innlagt. Sliter fortsatt, med blant annet dårlig luktesans og smakssans, og er slapp og sliten.

Fordi den 1 og 2 ikke hjalp?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det lover dårlig for barnet mitt at antistoffer forsvinner så fort. Vært av og på innlagt siden han tok første dose. Legene håper han blir frisk når antistoffer er ute av kroppen. Er nå 4,5 mnd siden. Og det er etter kun en dose. 

Anonymkode: ac07f...2f5

I Norge regnes du som fullvaksinert, men skal du bevege deg utenfor landegrensene, er vel utløpsdato rundt disse tider. Du har vel to pass under helsenorge, ett innenlands og ett til EU. 

Anonymkode: b7190...c20

Anonym bruker skrev (På 14.1.2022 den 16.45):

Velkommen til kommunehelsetjenesten....

og ja du får tester av arbeidsgiver...

ikke krav om vaksinering men du kan glemme å få ekstravakter uten... livet blir bare ekstra vanskelig...

Jeg jobber også i kommunehelsetjenesten og jeg er veldig glad for at det har vært så strengt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du som uvaksinert skal få ekstravakter. Du har valgt å ikke vaksinere seg og da må du ta konsekvensen av det. De som ikke er vaksinert hos oss får heller ikke ekstravakt, og de er pålagt å gå med smittevernutstyr i større grad enn oss andre, også inne på kontoret. 

Anonymkode: 7ab44...653

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber også i kommunehelsetjenesten og jeg er veldig glad for at det har vært så strengt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du som uvaksinert skal få ekstravakter. Du har valgt å ikke vaksinere seg og da må du ta konsekvensen av det. De som ikke er vaksinert hos oss får heller ikke ekstravakt, og de er pålagt å gå med smittevernutstyr i større grad enn oss andre, også inne på kontoret. 

Konsekvensen for en som er vaksinefri skal ikke være at hn straffes med å få mindre vakter. Konsekvensen er at hn kan få sterkere symptomer på korona. Kan få, ikke nødvendigvis. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Konsekvensen for en som er vaksinefri skal ikke være at hn straffes med å få mindre vakter. Konsekvensen er at hn kan få sterkere symptomer på korona. Kan få, ikke nødvendigvis. 

Konsekvensen av at kolleger og sårbare pasienter skal beskyttes er at vi gjør så godt vi kan med smittevern. Det inkluderer vaksinering og bruk av utstyr og at vi velger det som er best for flest. Du får de vaktene du har kontrakt på men ikke flere.

• Opprett ny...