Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man skal være veldig forsiktig med å ha smittefest når det gjelder korona. Selv vaksinerte kan bli alvorlig syke. Den dagen helsevesenet har kapasitet til en ekstra belastning er jeg positiv til smittefest.

Anonymkode: 185b7...1d0

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eller bare leve normalt og ta forkjølelsen som den kommer.

Anonymkode: 7bb41...011

Hva er det med folk å denne trangen til å bruke hersketeknikker? Korona er ikke en forkjølelse, men du prøver å bagatellisere den ved å sidestille den med forkjølelse for å vise hvor ubekymret og lite redd du er - i motsetning til de som er engstelige. Altså, tror du ikke folk gjennomskuer det?

Anonymkode: 16b0d...7b6

Jeg har kommet dit hen nå at jeg ønsker å bli smittet, men samtidig ikke. Jeg ahr skjlnt det ikke er noen vei utenom og alle vil bli smittet, så nåhar jeg lyst til å bli smittet så jeg slipper dette kaoset som er fortiden. Ungene har test regime på skolen, jeg har det på jobb, det er karantener her og der, få på jobb siden de er i karantene, fridagene mine blir ikke fridager siden det er for få på jobb og jeg blir beordret. Så nå vil jeg bli smittet så dette kaoset får en liten pause.

Men jeg oppsøker ikke smitte, prøver å få meg smittet, men jeg håper hver dag at testen er positiv. Nå er meg og ene ungen fått to doser og siste ungen som er syk har fått tredje dose så da føler jeg at vi er litt tryggere når vi skulle bli smittet. Nå begynner også alle de eldre i familien å ha fått sin tredje dose. 

Anonymkode: 635ce...0e3

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det har lenge vært vanlig å smitte hverandre med forskjellige sykdommer, slik at man er beskyttet mot de senere i livet. Særlig når det gjelder barn.

Anonymkode: d9f9d...50c

Vi gjorde det med vannkopper. Men da koronaen kom, ble det isolasjon (ikke på han minste da, men tok andre forhåndsregler )

Anonymkode: bf38c...2f7

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, folk forsøker faktisk å bli ferdige med denne pandemien så fort som mulig slik at vi kan gå tilbake til å leve som normalt igjen.

Anonymkode: d9f9d...50c

Og, artig nok, er det pga alle de med smitte at vi har tiltak og ikke kan leve som normalt. Det er dessuten ikke noen "så fort som mulig" med denne pandemien. Man blir ikke helt immun og man kan smittes på nytt av nye mutasjoner. 

Anonymkode: 544b7...ac7

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hva er det med folk å denne trangen til å bruke hersketeknikker? Korona er ikke en forkjølelse, men du prøver å bagatellisere den ved å sidestille den med forkjølelse for å vise hvor ubekymret og lite redd du er - i motsetning til de som er engstelige. Altså, tror du ikke folk gjennomskuer det?

Anonymkode: 16b0d...7b6

Tror du må lese deg opp på hva en hersketeknikk er. Sånn. Det var en hersketeknikk. (Bare måtte, sorry.) Ha en fin helg. 😊

Anonymkode: 7bb41...011

Twintipp skrev (11 timer siden):

Siden vi fikk korona i hus har vi fått flere forespørsler om folk kan komme og bli smittet med vilje. Det er visst «vanlig» får jeg høre.

Jeg mener det er helt moralskt forkastelig, og i tillegg til å bidra til å øke smitten i et hurtigere tempo mtp belastning av helsevesen, så vil jeg ikke være ansvarlig for å smitte noen i tilfelle de skal bli alvorlig syke!

Fikk nettopp en mld om vi kunne la den smittede drikke av ei flaske, og sette den ute i gården?🤯

Er dette virkelig vanlig??

Har ikke hørt om noen i min omgangskrets som har gjort det eller tenkt tanken, og synes heller ikke det er innafor - av samme grunn som det du sier her

Anonymkode: 078b7...ee2

Nei. Hvorfor tror du det?

Anonymkode: 99304...011

Fordi du diskuterer med deg selv. Vi ser det på anonymkoden, skjønner du. 

Anonymkode: 9eb56...538

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ser på anonymkoden FØR 011, vil du se at de er forskjellige. Så tar jeg i mot en beklagelse fra deg

Anonymkode: 99304...011

Hvis noen av barna her eller jeg selv hadde blitt smittet, ville vi selvfølgelig ikke isolert bare ett medlem. Som regel er flere enn ett familiemedlem smittet, og da blir det unødvendig lang karantene for dem hvis ikke alle går i isolasjon samtidig. 

Anonymkode: fc68b...952

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

De forlenger altså pandemien ved at vi fortsetter å ha strenge tiltak i uoverskuelig fremtid. Myndighetene sier at alle kommer til å bli smittet. 40 prosent av dem som smittes, er asymptomatiske. 

Anonymkode: fc68b...952

Men man får jo ingen varig immunitet av å la seg smitte, så hvorfor skal man la seg smitte med vilje?

Anonymkode: e8745...fa2

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hahah🤣 Flaut🙈😂 Av dere som påstår det er samme bruker altså, i tilfelle dere ikke forsto det🤪

Anonymkode: 7f469...ad3

Jeg har kommet dit hen nå at jeg ønsker å bli smittet, men samtidig ikke. Jeg ahr skjlnt det ikke er noen vei utenom og alle vil bli smittet, så nåhar jeg lyst til å bli smittet så jeg slipper dette kaoset som er fortiden. Ungene har test regime på skolen, jeg har det på jobb, det er karantener her og der, få på jobb siden de er i karantene, fridagene mine blir ikke fridager siden det er for få på jobb og jeg blir beordret. Så nå vil jeg bli smittet så dette kaoset får en liten pause.

Men jeg oppsøker ikke smitte, prøver å få meg smittet, men jeg håper hver dag at testen er positiv. Nå er meg og ene ungen fått to doser og siste ungen som er syk har fått tredje dose så da føler jeg at vi er litt tryggere når vi skulle bli smittet. Nå begynner også alle de eldre i familien å ha fått sin tredje dose. 

Anonymkode: 635ce...0e3

Ja, de fleste vil nok bli smittet før eller siden. I dag testet jeg positivt, og har tre doser. Kun bittelitt vondt i halsen foreløpig, så satser på at dosene har gjort sitt👍🏼 Veldig glad jeg ikke går uvaksinert med dette i møte. Sønnen har en dose, og han er influensasyk!

• Opprett ny...