Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #26 Skrevet 13. januar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Altså. Jeg kan la det fare at han ikke forstod. Han sa han hadde klippet opp låsen fordi han ikke hadde fått nøkkel (den andre naboen har nøkkel, men vi har vært naboer i 10 år, og han betaler alltid). Men da jeg gjorde han oppmerksom på at det var min ved, så burde han enten tilby å betale eller lagt det tilbake. Har ikke hørt noe svar på vippsen. Dumt at man ikke kan se om de har lest Anonymkode: 1ce66...93b Hans forklaring henger likevel ikke på greip. Man tar ikke for gitt at man uten å betale ett øre bare kan bryte opp en lås for å forsyne seg med "gratis" ved, uten at han har snakket med noen om det på forhånd for å forsikre seg om at en avtale om felles bod/ved faktisk eksisterer. Han forsøkte å lyve seg ut av det, helt sikkert. Hvis ikke hadde det vært en enkel sak å ringe på enten hos deg eller naboen og spørre om ordningen og nøkkel. Normale folk tenker ikke "jeg har ikke fått nøkkel, så jeg tar avbitertanga og tar meg inn og tar ved, selv om jeg egentlig ikke vet om dette er fellesved"... Anonymkode: 99876...fd8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #27 Skrevet 13. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Altså. Jeg kan la det fare at han ikke forstod. Han sa han hadde klippet opp låsen fordi han ikke hadde fått nøkkel (den andre naboen har nøkkel, men vi har vært naboer i 10 år, og han betaler alltid). Men da jeg gjorde han oppmerksom på at det var min ved, så burde han enten tilby å betale eller lagt det tilbake. Har ikke hørt noe svar på vippsen. Dumt at man ikke kan se om de har lest Anonymkode: 1ce66...93b Send melding på messenger el.l. til både ham og kona. Gi beskjed om frist til å betale for hengelås og ved via mottatt krav på vipps. Informer om at du vil anmelde for innbrudd og tyveri om du ikke mottar betaling innen 24t. Anonymkode: 073f7...0f9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #28 Skrevet 13. januar 2022 Han vet at han har stjålet, du trenger ikke bruke krefter på å forstå "forklaringen" hans. Han prøver seg, og han kan ikke så slippe unna. Husk at det er han som startet det. Han har allerede ødelagt nabofreden, så du skylder ham ikke noe. Anonymkode: e8f16...39f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #29 Skrevet 13. januar 2022 Husk å ta betalt også får kjøring du må for å kjøpe nytt. Anonymkode: 4d6da...f8f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #30 Skrevet 13. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Altså. Jeg kan la det fare at han ikke forstod. Han sa han hadde klippet opp låsen fordi han ikke hadde fått nøkkel (den andre naboen har nøkkel, men vi har vært naboer i 10 år, og han betaler alltid). Men da jeg gjorde han oppmerksom på at det var min ved, så burde han enten tilby å betale eller lagt det tilbake. Har ikke hørt noe svar på vippsen. Dumt at man ikke kan se om de har lest Anonymkode: 1ce66...93b Man klipper jo ikke opp låsen selv om man ikke har fått nøkkel. Da spør man etter nøkkel eller låner en av naboen. Jeg er sikker på at hn visste akkurat hva han gjorde, vil tro at han er vant til å ture frem og ikke vant til at folk står opp mot han. Anonymkode: ef01a...3d3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #31 Skrevet 14. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og jeg hadde ikke trodd at dette kunne skje om jeg ikke hadde opplevd det selv. Jeg har en utebod og garasje et lite stykke unna huset. Altså før man kommer til huset, kommer man til denne. I denne har jeg ved. Ved som jeg i våres hentet selv og kløyvet, og ved som jeg har kjøpt inn. Det er en hengelås på døren. Var ute og hentet ved til i morgen nå for litt siden, og så at låsen var brutt opp og døren var lukket, men lyset stod på. Jeg åpnet og gikk inn. Og der står den nye naboen og legger kubbe på kubbe i to ikeaposer. Jeg spør hva han gjør, og han sier «henter ved». Jeg sier at dette er jo min ved. Og hvorfor har han brutt opp hengelåsen? Han beklager og trodde denne veden var alle i nabolaget sin (det ligger 3 hus i ei «klynge» her). Han hadde jo sett den andre naboen hente ved det. Jeg svarte at den andre naboen hadde kjøpt ved av meg, og det var nok derfor han hadde sett det. «ja, det var jo egentlig dumt av meg å anta det uten å spørre» sa han og tok med seg posene fulle av ved, avklipperen han hadde brukt på hengelåsen, og gikk. Stoppet han og sa at han ikke bare kunne ta den med seg, men kunne vippse meg penger for veden. «Er vi ikke naboer og hjelper hverandre da? Vi har jo nettopp betalt mye penger for huset vårt og har mye lån og strømmen er dyr», og så gikk han videre. Igjen sa jeg at nå hadde han ødelagt hengelåsen og tatt ved, og jeg synes han skulle betale for det, for jeg har jo også betalt for veden. Den var ikke gratis for meg heller. Da lo han og sa at han betalte ikke for at naboer hjalp han. Da ble jeg stående paff. Noen som har opplevd lignende eller verre frekkhet? Og… hva gjør man med sånne naboer om man vil beholde nabofreden. Disse har bare bodd her en måned. Anonymkode: 1ce66...93b Det der hadde jeg politanmeldt Anonymkode: f281c...14e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #32 Skrevet 14. januar 2022 Hadde du vært en muskuløs mann på 2m, ville selvfølgelig aldri dette ha skjedd. Den respektløsheten han viste er noe av det mest hårreisende jeg har lest. Alle skulle bli møtt med samme respekt, og blir du behandlet på denne måten så må du handle. Det er i grunnen bare å anmelde, og nå vet din andre nabo gjennom år hvem du er. Det kan komme godt med, iallefall som moralsk støtte. Anonymkode: 511cf...ef6
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #33 Skrevet 14. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hadde du vært en muskuløs mann på 2m, ville selvfølgelig aldri dette ha skjedd. Den respektløsheten han viste er noe av det mest hårreisende jeg har lest. Alle skulle bli møtt med samme respekt, og blir du behandlet på denne måten så må du handle. Det er i grunnen bare å anmelde, og nå vet din andre nabo gjennom år hvem du er. Det kan komme godt med, iallefall som moralsk støtte. Anonymkode: 511cf...ef6 Nettopp. Jeg er moralsk enig i at det er riktig å anmelde, men helt ærlig tror jeg det bare ender opp i en skuff med videre eskalering av nabostrid. Eneste nytte den har er nok som en del av en logg. Ser at hun har tatt bilde av boden, ta også bilde av samtalen. Ville faktisk satt opp videokamera ute, for dette kan bli en humpete reise er jeg redd. Bare sørg for at den kun fanger opp det som skjer på egen eiendom. Idiotiske naboer kan ødelegge hele nabolag og dette blir nok ikke første episode. Anonymkode: 5db3b...71f
Fine by me Skrevet 14. januar 2022 #34 Skrevet 14. januar 2022 For å si det sånn, det er nok en årsak for denne naboen har flyttet til ny plass. Sett opp kamera. Anmeldelse nytter, skjer det flere ting, og han anmeldes igjen, har ikke politiet annet å gjøre enn å ta han inn. Flere anmeldelser, bedre kjent for politiet. Hi vet ikke om denne fyren har anmeldelser på seg fra før.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #35 Skrevet 14. januar 2022 Herregud for en type. Lurer på hvordan de hadde reagert om du tok med en ikeapose og gikk inn i deres hus for tømme fryseren eller kjøleskapet. Anonymkode: 9afba...ea3
Kathrine. Skrevet 14. januar 2022 #36 Skrevet 14. januar 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Herregud for en type. Lurer på hvordan de hadde reagert om du tok med en ikeapose og gikk inn i deres hus for tømme fryseren eller kjøleskapet. Anonymkode: 9afba...ea3 God idé. Bare å ta igjen på same vis. Einaste språket han forstår sikkert.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #37 Skrevet 14. januar 2022 Kathrine. skrev (56 minutter siden): God idé. Bare å ta igjen på same vis. Einaste språket han forstår sikkert. Haha ja var det hun skulle gjort. Gå rett inn og tøm kjøleskapet, og si ja men jeg trodde vi delte på alt her i nabolaget 😂 Skulle likt å se trynet på denne nye naboen da. Anonymkode: f0ef3...46f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #38 Skrevet 14. januar 2022 Det der er noe av det sykeste jeg har hørt. Selvfølgelig visste han at han stjal siden han brøyt seg inn. Og i tillegg at han var så rolig og prøvde å ro seg unna og latet som ingenting hadde skjedd, det er helt sykt. Og sier mye om denne naboen. Anonymkode: fdc5c...b6b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2022 #39 Skrevet 14. januar 2022 Spent på hvordan dette gikk, kjenner jeg😳🤞🏻 Anonymkode: 073f7...0f9
Kathrine. Skrevet 14. januar 2022 #40 Skrevet 14. januar 2022 Kan faktisk hende du må være litt forsiktig rundt han. Høres jo helt psyko ut. Så kanskje du må passe på deg sjølv. (tenker på han som blei drept nyttårsaften over krangel om fyrverkeri, psyke folk finnes).
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #42 Skrevet 15. januar 2022 oslofrk skrev (12 timer siden): Hvordan har det gått HI? Ikke noe spesielt skjedd. Vært i kontakt med kona og hun skulle snakke med «idioten» som hun kalte han. Skulle få tilbakemelding i løpet av helgen Anonymkode: 1ce66...93b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #43 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ikke noe spesielt skjedd. Vært i kontakt med kona og hun skulle snakke med «idioten» som hun kalte han. Skulle få tilbakemelding i løpet av helgen Anonymkode: 1ce66...93b Ja det sa litt når kona kalte han idioten. Men sendte du krav om tilbakebetaling på vipps til kona også, før du snakket med henne?.Jeg tenker når hun kalte han idiot, men allikevel ikke har fått penger, så er de tydeligvis tom.for penger. Satt de og frøs siden han stjal ved av deg. Anonymkode: f0ef3...46f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #44 Skrevet 15. januar 2022 Spent på hvordan dette går. Selv hadde jeg anmeldt. Satt dobbel lås på skuret og hengt opp skilt med privat. Mulig jeg har satt opp video overvåkning inne der også et viltkamera. Anonymkode: 6f858...d72
PandaadnaP Skrevet 15. januar 2022 #45 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Spent på hvordan dette går. Selv hadde jeg anmeldt. Satt dobbel lås på skuret og hengt opp skilt med privat. Mulig jeg har satt opp video overvåkning inne der også et viltkamera. Anonymkode: 6f858...d72 Og anmeldt.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #46 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja det sa litt når kona kalte han idioten. Men sendte du krav om tilbakebetaling på vipps til kona også, før du snakket med henne?.Jeg tenker når hun kalte han idiot, men allikevel ikke har fått penger, så er de tydeligvis tom.for penger. Satt de og frøs siden han stjal ved av deg. Anonymkode: f0ef3...46f Hvis de har vært fattige og desperate er det forståelig, men likevel ingen unnskyldning. Da burde han tilby seg å utføre noe arbeid for HI som betaling. Anonymkode: f281c...14e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #47 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ja det sa litt når kona kalte han idioten. Men sendte du krav om tilbakebetaling på vipps til kona også, før du snakket med henne?.Jeg tenker når hun kalte han idiot, men allikevel ikke har fått penger, så er de tydeligvis tom.for penger. Satt de og frøs siden han stjal ved av deg. Anonymkode: f0ef3...46f Selvom man er tom for penger så går man ikke å stjeler ved fra naboen eller noen andre for den sak skyld. Ihvertfall ikke om man er et normalt oppegående menneske. Anonymkode: fdc5c...b6b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #48 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 1/13/2022 den 19.37): Og jeg hadde ikke trodd at dette kunne skje om jeg ikke hadde opplevd det selv. Jeg har en utebod og garasje et lite stykke unna huset. Altså før man kommer til huset, kommer man til denne. I denne har jeg ved. Ved som jeg i våres hentet selv og kløyvet, og ved som jeg har kjøpt inn. Det er en hengelås på døren. Var ute og hentet ved til i morgen nå for litt siden, og så at låsen var brutt opp og døren var lukket, men lyset stod på. Jeg åpnet og gikk inn. Og der står den nye naboen og legger kubbe på kubbe i to ikeaposer. Jeg spør hva han gjør, og han sier «henter ved». Jeg sier at dette er jo min ved. Og hvorfor har han brutt opp hengelåsen? Han beklager og trodde denne veden var alle i nabolaget sin (det ligger 3 hus i ei «klynge» her). Han hadde jo sett den andre naboen hente ved det. Jeg svarte at den andre naboen hadde kjøpt ved av meg, og det var nok derfor han hadde sett det. «ja, det var jo egentlig dumt av meg å anta det uten å spørre» sa han og tok med seg posene fulle av ved, avklipperen han hadde brukt på hengelåsen, og gikk. Stoppet han og sa at han ikke bare kunne ta den med seg, men kunne vippse meg penger for veden. «Er vi ikke naboer og hjelper hverandre da? Vi har jo nettopp betalt mye penger for huset vårt og har mye lån og strømmen er dyr», og så gikk han videre. Igjen sa jeg at nå hadde han ødelagt hengelåsen og tatt ved, og jeg synes han skulle betale for det, for jeg har jo også betalt for veden. Den var ikke gratis for meg heller. Da lo han og sa at han betalte ikke for at naboer hjalp han. Da ble jeg stående paff. Noen som har opplevd lignende eller verre frekkhet? Og… hva gjør man med sånne naboer om man vil beholde nabofreden. Disse har bare bodd her en måned. Anonymkode: 1ce66...93b Meld det til politiet. Det er ikke bare misforståelse og frekkhet, det er jo tyveri og hærverk! Jeg er egentlig opptatt av å ta ting med ro og prøve å ordne opp ved å snakke sammen, men dette er så langt over streken at det er ikke noen vits i å snakke med han om det (og du har jo allerede prøvd å snakke med ham). Her må du bare sette ned foten og markere deg litt før det tar helt av. Anonymkode: a38a8...142
Fine by me Skrevet 16. januar 2022 #49 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvom man er tom for penger så går man ikke å stjeler ved fra naboen eller noen andre for den sak skyld. Ihvertfall ikke om man er et normalt oppegående menneske. Anonymkode: fdc5c...b6b Det sa jeg heller ikke !! Jeg spekulerte i om han var tom for penger siden han brøt opp en lås og stjal ved. Satt han og fremst og var desperat? Alle med normal tankegang vet en ikke skal stjele. Og han her naboen gjorde det jo mye verre i måten han svarte hi på. Helt sinnsykt det han gjorde. Endret 16. januar 2022 av Fine by me
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #50 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Hvis de har vært fattige og desperate er det forståelig, men likevel ingen unnskyldning. Da burde han tilby seg å utføre noe arbeid for HI som betaling. Anonymkode: f281c...14e Jeg mente absolutt ikke å rettferdiggjør hva han gjorde 😮 Mannen er jo spin hakka gæren !! Anonymkode: f0ef3...46f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå