Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Hvor mye godtar dere med forsinkelser av betaling av husleie? Husleia skulle stått på konto i går, jeg etterlyser den i kveld og får vite «det har vært så travelt, jeg overfører i dag». Dvs at den ikke kommer før tidligst i morgen. Jeg begynner å bli lei av at husleia alltid kommer iallfall minimum en dag for sent. Skal den komme på fredag kommer den aldri før mandag. Da jeg leide selv overførte jeg alltid en dag før den skulle betales så jeg visste den stod på konto til huseierne da den skulle. Anonymkode: 12233...53c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Her har leieboeren lagt inn et fast trekk på lønningsdagen sin, så den kommer alltid dagen etter det. Hun spurte om å få betale den 20. i måneden for da har hun lønn, så 21.januar får vi inn leien for februar. Veldig greit det. Forrige leietager betalte stort sett den første i måneden, hendte vel et par ganger at den kom noen dager for sent, men aldri så mye at jeg etterlyste den. Anonymkode: 4ecf1...761
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Foreldrene mine leier ut en leilighet å har vært uheldige med to forskjellige som har bodd der. De kunne flere ganger ligge etter med TO husleier,å pengene kom nesten aldri tidsnok. De fikk jo alltid pengene,med sjeldent til rett tid. Så de har vært uheldig med 2 av 3 som har leiet der dessverre. Anonymkode: 06bb5...5d9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Etterlyser ikke før det har gått 4-5 dager, litt voldsomt å mase dagen etter Anonymkode: 6d703...2f4
KellyTaylor Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Jeg leier ut og har etterlyst husleien etter 4 dager når den ikke har kommet på konto som avtalt. Men..... om du leier ut for å dekke ditt eget lån, så ville jeg ha lagt inn slingrigsmonn på husleien . Feks husleie inn den første og huslånet ditt den tiende. Vet mange leier ut for å dekke sine egne lån og gjør seg avhengig av leien fordi de ikke har råd til huset sitt i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 2 hours ago, Anonym bruker said: Hvor mye godtar dere med forsinkelser av betaling av husleie? Husleia skulle stått på konto i går, jeg etterlyser den i kveld og får vite «det har vært så travelt, jeg overfører i dag». Dvs at den ikke kommer før tidligst i morgen. Jeg begynner å bli lei av at husleia alltid kommer iallfall minimum en dag for sent. Skal den komme på fredag kommer den aldri før mandag. Da jeg leide selv overførte jeg alltid en dag før den skulle betales så jeg visste den stod på konto til huseierne da den skulle. Anonymkode: 12233...53c max 3 uker over tiden Anonymkode: 71857...6ed
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): max 3 uker over tiden Anonymkode: 71857...6ed Å hva skjer om de ikke betaler etter de 3 ukene er gått da? Anonymkode: 06bb5...5d9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Etterlyser ikke før det har gått 4-5 dager, litt voldsomt å mase dagen etter Anonymkode: 6d703...2f4 Like greit å ha faste rammer. Betaler man for sent, gir man beskjed til huseier i forkant. En del mennesker vil gjerne tolke det slik at datoen er litt fleksibel hvis de ikke får klar beskjed om at forsinkelser ikke er greit, og må meldes fra om hvis det skjer. Anonymkode: e7035...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå