Gå til innhold

Har testet positivt. Skal jeg holde meg på rommet eller la hele familien bli syke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er vi blitt enige om at vi får bare la det stå til dersom en av oss blir smittet. 
vi er fullvaksinert og blir neppe særlig dårlig uansett. Dessuten har vi ikke plass til å skulle være i isolasjon, vi har bare ett bad blant annet. 

Anonymkode: b1b47...07f

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er alene med fire barn. Den yngste er ni år. Det er litt fristende å bare la det stå til og ha noen hyggelige dager hjemme sammen. 

Anonymkode: 8ec6e...ea2

Du kan vel ikke holde deg på rommet hele tiden og isolere deg fra en 9 åring?

Anonymkode: 88ca9...3c8

Jeg ville latt det stå til, mest sannsynlig er en alt smittet, så får du det uansett på rundgang. Kan bli mange uker adskilt hvis man skal praktisere isolasjon til det er ferdig med runda. 

Anonymkode: e68bb...de1

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

9 åringen var jo minst da

Anonymkode: 8df1d...70d

Jeg ville vært mektig imponert om ungene her hadde holdt all logistikken i gang mens jeg lå isolert på soverommet. Man glemmer hvor utrolig mye en gjør i løpet av en dag. Bare det å få seg en kaffe, da må de friske servere de syke. Den som er i isolasjon må holde seg på rommet, fader så mye kaffe mannen drikker når du må hente hver forbanna kopp😅

Vi ga opp ganske kjapt, men ingen av oss andre ble smittet allikevel. Han satt i ett hjørne i stua litt unna oss andre og sov på eget rom. Ellers bare vasket vi hender litt mer enn før. 

Anonymkode: e68bb...de1

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Du kan vel ikke holde deg på rommet hele tiden og isolere deg fra en 9 åring?

Anonymkode: 88ca9...3c8

Nei, det er jo ikke enkelt, men de eldste kan hjelpe. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ingen mulighet til å sende barna til pappaen?

Anonymkode: e0829...7ad

Han vil ikke ha smitte inn i huset. Nye dama er uvaksinert🤣

Jeg har også fire barn, og her har vi sagt at når en får det og alle må i karantene uansett (frem til nå, mulig det endres på pressekonferansen i dag) er det ingen grunn til å ikke la alle få det.

Alle kommer til å få dette uansett, like greit å bli ferdig med det.

Korona er mest smittsomt i et par dager før og et par dager etter man selv får symptomer, så mest sannsynlig er noen av ungene dine smittet allerede.

Vi kommer til å leve som normalt.

Anonymkode: b7b97...82c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han vil ikke ha smitte inn i huset. Nye dama er uvaksinert🤣

Så han vil heller at barna skal bli smittet en nye dama?
Snakk om prioriteringer 🤢

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Så han vil heller at barna skal bli smittet en nye dama?
Snakk om prioriteringer 🤢

Ja, han er ikke helt god. 🥲

Da hadde jeg bare latt det bli familiedager hjemme. Har også fire barn, dog litt mindre. Men jeg har bestemt meg for å ikke isolerte enkeltpersoner i familien, da tar vi støyten sammen. Trenger ikke drikke av samme glass osv. Men lenge som normalt, bare ikke gå utenfor tomtegrensen.

Anonymkode: 915fd...c41

Her er eldste sønnen på 15 år smittet, og vi lever helt som vanlig. Vi tar ingen forholdsregler. Han er smittet med omikron (kjent nærkontakt som har fått bekreftet dette), så istedenfor å utsette det, så lar vi det stå til. Regner nesten med at vi alle kommer til å få det uansett. 

Her har vi hatt både Delta og Omikron, men mannen er like frisk som alltid. Vi har levd som normalt og brukt samme stue, kjøkken og bad.

Det er ikke lengre et spm om man får viruset men når! Så like greit å la det stå til.

• Opprett ny...