Gå til innhold

Så mye hets og press mot uvaksinerte - hva med kontrollgruppen?

Anbefalte innlegg

La oss si at Pfizer nå utvikler vaksine mot omikron. Vaksiner testes ved at man har kontrollgruppe og eksperimentgruppe. Pfizer har nå uttalt at kontrollgruppen begynner å bli forsvinnende liten, siden så mange er fullvaksinert. Når man tester ut ny vaksine, vil man da ikke kunne vite med 100 prosent sannsynlighet om virkninger og bivirkninger skyldes den nye vaksinen eller tidligere vaksinerunder. Hva tenker dere?

Anonymkode: 82998...d38

Fortsetter under...

Deg tenker jeg er et uvesentlig problem. Jeg driver i effekten på dem som ikke har giddet å vaksinere seg til nå. Det vesentlige er forskjellen på dem som allerede er vaksinert og dem som også får den nye vaksinen.

Anonymkode: 8083e...eaf

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Deg tenker jeg er et uvesentlig problem. Jeg driver i effekten på dem som ikke har giddet å vaksinere seg til nå. Det vesentlige er forskjellen på dem som allerede er vaksinert og dem som også får den nye vaksinen.

Du driter i at forskningsresultater blir riktige og pålitelige? Ignorance is a bliss, virkelig.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jøss, det var skikkelig intelligent. 😳

Anonymkode: d01c6...35b

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du driter i at forskningsresultater blir riktige og pålitelige? Ignorance is a bliss, virkelig.

Akkurat den problemstillingen er jeg ikke interessert i. Hvilken betydning skulle det ha?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat den problemstillingen er jeg ikke interessert i. Hvilken betydning skulle det ha?

Du ønsker altså ikke at vaksinen som sprøytes i din kropp er tilstrekkelig forsket på? Du er ikke interessert i hva vaksinen du får inneholder? 

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

La oss si at Pfizer nå utvikler vaksine mot omikron. Vaksiner testes ved at man har kontrollgruppe og eksperimentgruppe. Pfizer har nå uttalt at kontrollgruppen begynner å bli forsvinnende liten, siden så mange er fullvaksinert. Når man tester ut ny vaksine, vil man da ikke kunne vite med 100 prosent sannsynlighet om virkninger og bivirkninger skyldes den nye vaksinen eller tidligere vaksinerunder. Hva tenker dere?

Hvordan ville du løst dette på en måte som tilfredstilte dine krav, HI?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du ønsker altså ikke at vaksinen som sprøytes i din kropp er tilstrekkelig forsket på? Du er ikke interessert i hva vaksinen du får inneholder? 

Hva den inneholder vet de. 

Jeg er mye mer interessert i hvordan den virker på dem som allerede er vaksinert enn på uvaksinerte. De fleste fornuftige, voksne mennesker er allerede vaksinert her i landet. Hvis det er viktig hvordan den påvirker uvaksinerte kan de gjøre de studiene i land med lav vaksinasjonsgrad.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hva den inneholder vet de. 

Jeg er mye mer interessert i hvordan den virker på dem som allerede er vaksinert enn på uvaksinerte. De fleste fornuftige, voksne mennesker er allerede vaksinert her i landet. Hvis det er viktig hvordan den påvirker uvaksinerte kan de gjøre de studiene i land med lav vaksinasjonsgrad.

Fornuftige? En til som setter folk I bås. Vær snill å ha respekt begge veier.

Anonymkode: daf26...cc0

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er jo ikke ett problem for Pfizer det, de har jo testet på barn i Nigeria før, nok av steder i verden med lav vaksinedekning. 

Anonymkode: 774f2...128

Jukset gjorde de med første uttesting av vaksinen også, og sørget for å sparke den som varslet om jukset - og så fornyet de kontrakten med underleverandør som jukset... til å bl.a. teste om vaksinen har bivirkninger på barn under 5 år.

Men mange driter nok i det også, skal man se på mange kommentarer her inne...

Anonymkode: 6271b...aea

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jukset gjorde de med første uttesting av vaksinen også, og sørget for å sparke den som varslet om jukset - og så fornyet de kontrakten med underleverandør som jukset... til å bl.a. teste om vaksinen har bivirkninger på barn under 5 år.

Jepp, helt klart. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette har jeg lurt lenge på - hvor er det blitt av randomiserte kontrollerte studier som er jo standard i all medisinsk forskning? 

Anonymkode: 15a98...dd9

Det finnes en masse RCTer av de vaksinene vi bruker nå altså. Det er jo det som var kunnskapsgrunnlaget for hele vaksinasjonsprogrammet.

Edit: her er for eksempel 14 av dem, oppsummert mtp bivirkninger. https://idpjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40249-021-00878-5

Endret av ostepop123
ostepop123 skrev (1 time siden):

Det finnes en masse RCTer av de vaksinene vi bruker nå altså. Det er jo det som var kunnskapsgrunnlaget for hele vaksinasjonsprogrammet.

Edit: her er for eksempel 14 av dem, oppsummert mtp bivirkninger. https://idpjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40249-021-00878-5

«Vi?» Er du med på det? Som i jobber med? Ante meg. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

«Vi?» Er du med på det? Som i jobber med? Ante meg. 

«Vi» som i «vi i Norge». Du får ellers tro akkurat hva du vil, men saklig skal man ihvertfall ikke anklage deg for å være.

ostepop123 skrev (49 minutter siden):

«Vi» som i «vi i Norge». Du får ellers tro akkurat hva du vil, men saklig skal man ihvertfall ikke anklage deg for å være.

Okei, okei. Beklager hvis jeg tråkket deg på tærne. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Klart det, nå er det bare betalt beskyttelse som kan gi deg fripass til Granka vet du! Hvis du lurte på om mennesker var den smarte og overlegne rasen: 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dnPOQA/maa-ha-coronapass-for-aa-handle-alkohol-og-cannabis-naa-staar-folk-i-vaksinekoe

Anyway, de trenger jo å få opp dekningen i «ikke fullt så rike land som kan kjøpe opp 3 ganger doser de egentlig trenger for så å kaste de, for så å stolt si vi er medlem av COWAX» så dette er jo gode nyheter for de. Meld deg opp til testgruppa, så blir du vaksinert 👍🏻Vinn vinn, da slipper vi i Norge å diskutere, jammen jeg vil ikke vaksinere barna mine før det er skikkelig testet ut. På andres barn vel å merke. Sånn går nu dagan…  

Anonymkode: 774f2...128

• Opprett ny...