Gå til innhold

Bør butikkene ha bukser til alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

De er neppe mer krenket, men de er langt, langt flere enn før og (heldigvis) mindre skamfulle over å være større og dermed ha behov for større klær. Å dra historiekortet på klær er ganske håpløst, egentlig. Ingenting er "som før" på dette området. Både mote og størrelser er i stadig endring. 

Anonymkode: 75129...f80

Når det gjelder historien, så husker jeg at det var mye lettere å finne bukser for 20 år siden enn nå. Det virker som at buksene generelt er blitt lengre og smalere oppe.

Anonymkode: f003f...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er XL/42, det er min egen skyld og jeg forventer ikke at noen tilrettelegger for meg med å ha inne min store størrelse. MEN jeg forventer at størrelsene er lik over alt, det hadde gjort det lettere å bestille over nett feks. At XL på Cubus er lik XL på Lindex i størrelse. 

Anonymkode: dbd86...46e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er XL/42, det er min egen skyld og jeg forventer ikke at noen tilrettelegger for meg med å ha inne min store størrelse. MEN jeg forventer at størrelsene er lik over alt, det hadde gjort det lettere å bestille over nett feks. At XL på Cubus er lik XL på Lindex i størrelse. 

Anonymkode: dbd86...46e

Seriøst? Det har ikke slått deg at det er en grunn til at det ligger ute tabeller for størrelsene på nettbutikkene? Det kommer jo aldri til å skje at størrelsene blir like over alt...

Anonymkode: 84f2f...564

Skrevet

Det hadde selvsagt vært fint om 42 er 42, men det kommer jo aldri til å skje. En sort bukse er f.eks farget hardere enn en lys en og det vil derfor variere hvor store de er selvom det er samme buksa. 

Jeg syns ikke det bør være noe for alle overalt, men jeg syns de bør ha et bedre utvalg enn de har nå. Selvom man er stor vil man jo ikke se ut som en dass, med stygge klær. For mye stormote er nettopp det, stygt. Eller altfor dyrt. 

Jeg har et barn på 17 som er lav og nett, hun sliter og med å finne bukser som er korte nok og som passer i livet. Så for henne er det og et problem. Har ei slank venninne som ikke finner klær noe sted nettopp fordi hun er så smal. Har og ei i familien som sliter med det samme og må handle på barneavdelingen. Ikke så mye kult der for ei på 27. Så problemet treffer mange, ikke bare de store. 

Anonymkode: a677a...29d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En sort bukse er f.eks farget hardere enn en lys en og det vil derfor variere hvor store de er selvom det er samme buksa. 

Hvorfor har det at en bukse er farget hardere noe med størrelsen å gjøre?

Anonymkode: 41c2b...1ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har det at en bukse er farget hardere noe med størrelsen å gjøre?

Anonymkode: 41c2b...1ed

For å poengtere hvorfor det er ulik størrelse selvom størrelsen i utgangspunktet er det samme

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det hadde selvsagt vært fint om 42 er 42, men det kommer jo aldri til å skje. En sort bukse er f.eks farget hardere enn en lys en og det vil derfor variere hvor store de er selvom det er samme buksa. 

Jeg syns ikke det bør være noe for alle overalt, men jeg syns de bør ha et bedre utvalg enn de har nå. Selvom man er stor vil man jo ikke se ut som en dass, med stygge klær. For mye stormote er nettopp det, stygt. Eller altfor dyrt. 

Jeg har et barn på 17 som er lav og nett, hun sliter og med å finne bukser som er korte nok og som passer i livet. Så for henne er det og et problem. Har ei slank venninne som ikke finner klær noe sted nettopp fordi hun er så smal. Har og ei i familien som sliter med det samme og må handle på barneavdelingen. Ikke så mye kult der for ei på 27. Så problemet treffer mange, ikke bare de store. 

Anonymkode: a677....29d

Men akkurat som det finnes stor mote finnes det også petit mote.

Kjæresten til sønnen min er 22 år og 158 høy, slank og lita. Mindre enn 7.klassingen min.... Hun bestiller klær f.eks på Zalando, hvor du kan søke etter klær for petit kroppsstørrelse, og hun vet hvilke butikker som fører små klær. F.eks starter de på Gina Tricot på str 32.

Klær vil alltid være en normal, fra str 34 til 44, også vil det være petit og stor mote.

Den normale har blitt temmelig mye større da, en str 38 for to generasjoner siden var mindre enn en str 38 i dag. Og kanskje bør det satses mer på stor mote nå som over 50% av befolkningen er overvektig, men de som er litt utenfor normalen, i begge ender, må lete litt mer. Sånn har det alltid vært og kommer alltid til å være.

Anonymkode: d4cfd...3c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men akkurat som det finnes stor mote finnes det også petit mote.

Kjæresten til sønnen min er 22 år og 158 høy, slank og lita. Mindre enn 7.klassingen min.... Hun bestiller klær f.eks på Zalando, hvor du kan søke etter klær for petit kroppsstørrelse, og hun vet hvilke butikker som fører små klær. F.eks starter de på Gina Tricot på str 32.

Klær vil alltid være en normal, fra str 34 til 44, også vil det være petit og stor mote.

Den normale har blitt temmelig mye større da, en str 38 for to generasjoner siden var mindre enn en str 38 i dag. Og kanskje bør det satses mer på stor mote nå som over 50% av befolkningen er overvektig, men de som er litt utenfor normalen, i begge ender, må lete litt mer. Sånn har det alltid vært og kommer alltid til å være.

Anonymkode: d4cfd...3c9

Absolutt enig med deg, men fokuset her var jo på store. Og det er et problem for små også 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.1.2022 den 16.14):

Absolutt enig med deg, men fokuset her var jo på store. Og det er et problem for små også 

Det er nok langt færre voksne som bruker str. 30-32 enn 50-52. Altså er argumenter om at butikkene ikke klarer å selge ut klærne størrelsene mer gyldige for voksenklær i veldig små størrelser.

Jeg bruker str.44-46 og er 1.60. Jeg kjøper nesten alle klær på nett fordi det meste i butikker er for langt. Det er et problem jeg har hatt ned i str.38. Da jeg var str. 36 var det lettere.

Anonymkode: a9d97...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...