Gå til innhold

Tror dere covid er over nå om kort tid?

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det. Jeg tror smitten vil gå drastisk ned utover våren og sommeren, men så vil det blusse opp, komme nye mutasjoner neste vinter fordi det faktisk er store deler av verden som ikke er vaksinert!

Hjelper lite hva eksperter i bitte lille Norge måtte mene...vi er en liten flis på verdenskartet.

Dessverre!

Anonymkode: c8f31...e50

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det vil "gå over" og bli som influensa. Noe vi bare må leve med. Hadde jo vært interessant om VG kjørte en "så mange er smittet idag" av influensa i alle år...

Anonymkode: 0daa0...06f

jeg snakker om nye mutasjoner som dagens vaksine ikke "tar" like godt...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

jeg snakker om nye mutasjoner som dagens vaksine ikke "tar" like godt...

Det skjer jo hele tiden. Den første vaksinen var beregnet på alfa. Så kom beta før folk hadde rukket å bli vaksinert med alfa-vaksinen. Så tunet de vaksinen til å fungere på beta, og da kom gamma. Dermed satte de beta-vaksinen når det var gamma-mutasjon her. Så kom omikron, og vaksinen til den er klar om noen uker. Så vaksineprodusentene henger en mutasjon etter (minst) hele tiden. 

Anonymkode: ed9c4...ad7

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det skjer jo hele tiden. Den første vaksinen var beregnet på alfa. Så kom beta før folk hadde rukket å bli vaksinert med alfa-vaksinen. Så tunet de vaksinen til å fungere på beta, og da kom gamma. Dermed satte de beta-vaksinen når det var gamma-mutasjon her. Så kom omikron, og vaksinen til den er klar om noen uker. Så vaksineprodusentene henger en mutasjon etter (minst) hele tiden. 

Gamma? Delta, mente jeg, selvsagt. 

Annonse

• Opprett ny...