Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #76 Del Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har astma og er veldig klaustrofobisk, men kan bruke bruke munnbind fordi om. Det som gir meg problemer med munnbind et ar det trigger migrenen min, og derfor bruker jeg munnbind så lite som mulig. Men det betyr jo ikke at alle med migrene plages med det. Min bror som har kraftig astma og emfysem bruker munnbind veldig mye, selv når det ikke er noe problem med 1 meters avstand. Så det du sier med at "deres sannhet er riktig for dere, men ikke nødvendigvis for meg", gjelder jo for deg og. For det er jo ikke sånn at alle med astma eller som bruker briller plages av munnbind heller. Anonymkode: 7f6ec...924 Det har jeg da heller ikke sagt. Jeg har sagt at det plager meg, og forklart hvorfor. At min sannhet ikke er din, er det ganske innlysende at jeg forstår når det var det hele innlegget min handlet om? Anonymkode: a4ddd...0e3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425474-tror-dere-de-fjerner-p%C3%A5budet-om-munnbind-i-dag/page/4/#findComment-149681005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #77 Del Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mange som jobber i helsevesenet bruker briller og har astma og munnbind. Anonymkode: 55120...d9b De har valgt yrket selv, ikke sant? De visste allerede da de var studenter at det å være medisinsk personell innebar bruk av munnbind. Jeg har ikke valgt et yrke der munnbind brukes. Jeg har heller ikke valgt et yrke med hjemmekontor. Da jeg signerte kontrakten, ble det gjort veldig klart overfor meg at hjemmekontor ikke skal benyttes, og at fjernløsning kun skal brukes i forbindelse med jobbreiser. Dette på grunn av all den sensitive informasjonen vi behandler, som lett kan komme på avveie utenfor kontoret. Min tremenning er frilansoversetter. I hans kontrakt stod det at han har hjemmet som sitt arbeidssted og må sørge for tilstrekkelig utstyr selv. Verken min tremenning eller jeg kan klage på at vi må sitte ved PC'en hele dagen, kontinuerlig delta på oppgraderingskurs og forholde oss til korte frister. Tremenningen kan ikke klage på at han må sitte hjemme og jobbe, fordi han har gått inn i det med åpne øyne da han skrev under kontrakten sin. På samme måte bør ikke sykepleiere klage over bruk av munnbind, da det er noe de har valgt selv. De fleste av oss har ikke valgt munnbind eller hjemmekontor. Anonymkode: ae03d...2b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425474-tror-dere-de-fjerner-p%C3%A5budet-om-munnbind-i-dag/page/4/#findComment-149681107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #78 Del Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har astma og er veldig klaustrofobisk, men kan bruke bruke munnbind fordi om. Det som gir meg problemer med munnbind et ar det trigger migrenen min, og derfor bruker jeg munnbind så lite som mulig. Men det betyr jo ikke at alle med migrene plages med det. Min bror som har kraftig astma og emfysem bruker munnbind veldig mye, selv når det ikke er noe problem med 1 meters avstand. Så det du sier med at "deres sannhet er riktig for dere, men ikke nødvendigvis for meg", gjelder jo for deg og. For det er jo ikke sånn at alle med astma eller som bruker briller plages av munnbind heller. Anonymkode: 7f6ec...924 Problemet oppstår når folk mistror deg fordi du har samme diagnose som dem, og de "klarer det jo". Det blir det samme som å si at fødsel ikke kan være sååå vondt, for de klarte jo å føde uten smertestillende og uten å skrike - lett som en plett. Vi er alle forskjellige. Jeg har astma og er avhengig av frie luftveier for å få puste, derfor er det så å si utelukket å bruke munnbind. Jeg besvimer etter noen minutter med munnbind på. Men jeg kan løpe i kulda og svømme. Flere av astmatikere jeg kjenner kan nesten ikke gå ut i vinterhalvåret, fordi de kveles av astmaen. De kan heller ikke svømme i klorvann fordi de får pustevansker. Deres astma utarter seg slik, min astma oppfører seg annerledes. Anonymkode: ae03d...2b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425474-tror-dere-de-fjerner-p%C3%A5budet-om-munnbind-i-dag/page/4/#findComment-149681109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #79 Del Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Problemet oppstår når folk mistror deg fordi du har samme diagnose som dem, og de "klarer det jo". Det blir det samme som å si at fødsel ikke kan være sååå vondt, for de klarte jo å føde uten smertestillende og uten å skrike - lett som en plett. Vi er alle forskjellige. Jeg har astma og er avhengig av frie luftveier for å få puste, derfor er det så å si utelukket å bruke munnbind. Jeg besvimer etter noen minutter med munnbind på. Men jeg kan løpe i kulda og svømme. Flere av astmatikere jeg kjenner kan nesten ikke gå ut i vinterhalvåret, fordi de kveles av astmaen. De kan heller ikke svømme i klorvann fordi de får pustevansker. Deres astma utarter seg slik, min astma oppfører seg annerledes. Anonymkode: ae03d...2b6 Hva var det med innlegget mitt som du ikke skjønte? Anonymkode: 7f6ec...924 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144425474-tror-dere-de-fjerner-p%C3%A5budet-om-munnbind-i-dag/page/4/#findComment-149681115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg