Gå til innhold

Lønn som ass butikksjef Norgesgruppen.

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet litt om lønna til ass butikksjef (vikariat) på Kiwi?

Har fastlønn på 38.000,- i mnd. 
Når regnes det overtid og hvor mange timer per uke må du jobbe for å få ukesovertid?

Er det slik at søndager blir beregnet som UB4, fremfor 100% overtid?

Å er det ikke slik at lørdager etter klokken 21(?) skal også regnes som 100% overtid? (da dette går over som søndagsjobb). 

Null erfaring fra dagligvare, ingen relevant utdanning. Jobbet der i 1 måned. 

Anonymkode: 5447d...5a1

Fortsetter under...

Alt over 37,5 timer i mnd er overtid, uansett om du er ansatt 100% eller 80%.

Overtid i de aller fleste tilfellene må tas ut som fri og blir ikke lønnet.

Hos osd får ikke butikksjef og assisterende UB tillegg da dette er beregnet inn i lønna så om de jobber dagtid eller helg utgjør ingen forskjell i lønn. Skal man jobbe helg har man fri på ukedagene istedenfor.

Anonymkode: aafe4...c82

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lederstillinger regnes som særlig uavhengige stillinger og er ikke omfattet av arbeidstidsreglement på samme måte 

Anonymkode: 09847... 

Da skal det gjenspeiles i lønnen, og det gjør det jo ikke her. I tillegg så skal man da også kunne bestemme arbeidstid til en viss grad, så hvis man blir satt opp på vakter med fra til klokkeslett, så er det ikke en særskilt uavhengig stilling.

Anonymkode: 0ab7f...e23

Annonse

Har du fastlønn får du ikke UB tillegg, da er det bakt inn i lønnen.

Overtid tas som regel ut i avspasering, lønnsbudsjettet ryker fort om butikksjef og ass sjef tar det ut i lønn.

Det lønner seg egentlig dårlig økonomisk med sånt ansvar i butikkbransjen, en vanlig ansatt med timelønn og UB tjener gjerne nesten like mye. 

Men det ser fint ut på papiret og man lærer mye, så for de fleste er det å være ass butikksjef et springbrett videre, få blir veldig lenge i den stillingen.

Anonymkode: de071...6b6

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Da skal det gjenspeiles i lønnen, og det gjør det jo ikke her. I tillegg så skal man da også kunne bestemme arbeidstid til en viss grad, så hvis man blir satt opp på vakter med fra til klokkeslett, så er det ikke en særskilt uavhengig stilling.

Men det gjør det jo? 100% stillng på øverste lønnstrinn i HK er 35798 i mnd, altså med 6 års annsenitet! Her har ho TS null erfaring og null utdanning, altså han starer helt på bunnlønn som assisterende!

Ingen av Ass'ene jeg kjenner til bestemmer arbeidstid selv, det er opp til butikksjefen.

Man får ikke overtidsbetalt eller ub-tillegg. Det som står som lønn er lønna di. Overtid tas ut i avspasering, men man blir somregel oppfordret til å jobbe eksta gratis. Butikksjef bestemmer når du skal jobbe. Man lærer mye, men det er en slavekontrakt.

Anonymkode: 5a065...ab7

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Assisterende butikksjef er gjerne på jobb når butikksjefen ikke er det, så det er en del ukurant arbeidstid. Man styrer ikke selv når man skal jobbe altså.

Lønnen som assisterende butikksjef er litt høyere enn for en vanlig ansatt, men ikke så mye høyere. 

Lønnsnivået i butikk er ganske bra i utgangspunktet, man får ikke så mye ekstra for ansvar i den bransjen.

Hilsen butikksjefen.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hos osd får ikke butikksjef og assisterende UB tillegg da dette er beregnet inn i lønna så om de jobber dagtid eller helg utgjør ingen forskjell i lønn. Skal man jobbe helg har man fri på ukedagene istedenfor.

Som butikksjef og assisterende sjef er det forventet at du jobber 40 timer i uka i butikk uten at det er overtid. Tiden du bruker på å planlegge kampanjer, lage budsjetter og allverdens annet du sitter med hjemme fordi du ikke rakk det i arbeidstiden er gratisarbeid, det får man ikke lønn for. Overtid skal avspaseres, men man får aldri avspasert alt man jobber ekstra i slike stillinger, overtiden må man bare regne som bakt inn i lønnen.

Hilsen butikksjefen.

Anonym bruker skrev (På 13.1.2022 den 0.32):

Jeg har fått overtid og UB-tillegg på lønna mi, da jeg ikke er fast ansatt. Kun vikariat frem til Juni. 
Men takk for veldig utfyllende svar! :)

Annonse

Anonym bruker skrev (På 13.1.2022 den 5.10):

Lederstillinger regnes som særlig uavhengige stillinger og er ikke omfattet av arbeidstidsreglement på samme måte 

Anonymkode: 09847...bfa

Vet du hvor man kan finne en oversikt på arbeidstid for lederstilling? :)

Anonym bruker skrev (På 13.1.2022 den 14.22):

Assisterende butikksjef er gjerne på jobb når butikksjefen ikke er det, så det er en del ukurant arbeidstid. Man styrer ikke selv når man skal jobbe altså.

Lønnen som assisterende butikksjef er litt høyere enn for en vanlig ansatt, men ikke så mye høyere. 

Lønnsnivået i butikk er ganske bra i utgangspunktet, man får ikke så mye ekstra for ansvar i den bransjen.

Hilsen butikksjefen.

Jeg har jobb mandag-fredag fra 06:15-15:00 hver dag. + annen hver lørdag fra 06:15-15:00. Uavhengig om butikksjef er tilstede.
Jeg er bare vikariat. Som vil si at jeg fortsatt får overtid og ub-tillegg, i tillegg til fastlønn. Det eneste som er bakt inn i fastlønn, er låsetillegg. 

- Hvor mange timer i uka må man jobbe før man går over til ukesovertid? Jeg jobber ofte mellom 8-12 timer daglig.
- Hvordan er det med søndagsjobb? Disse har blitt oppført som UB4, fremfor 100% overtid. Noe som for meg ikke helt stemmer. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er lite....?

Anonymkode: bfc3d...d64

Sikkert ikke uten utdanning og i service-bransjen. Men det er mindre enn der jeg har utbetalt etter skatt....selvsagt annen bransje, maks ansiennitet og 8 år på høyskole/universitet, så kan sikkert ikke sammenliknes. Syntes bare det var veldig lite når det er før skatt.

Anonymkode: 84953...0e0

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vet du hvor man kan finne en oversikt på arbeidstid for lederstilling? :)

I arbeidskontrakten din. Det er ingen generell arbeidstid for lederstillinger. 

Anonymkode: 43446...976

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har jobb mandag-fredag fra 06:15-15:00 hver dag. + annen hver lørdag fra 06:15-15:00. Uavhengig om butikksjef er tilstede.
Jeg er bare vikariat. Som vil si at jeg fortsatt får overtid og ub-tillegg, i tillegg til fastlønn. Det eneste som er bakt inn i fastlønn, er låsetillegg. 

- Hvor mange timer i uka må man jobbe før man går over til ukesovertid? Jeg jobber ofte mellom 8-12 timer daglig.
- Hvordan er det med søndagsjobb? Disse har blitt oppført som UB4, fremfor 100% overtid. Noe som for meg ikke helt stemmer. 

Ub4 er søndagsjobbing ja. Mange kiwibutikker har søndagsåpent. 100% er forbeholdt helligdager. Selv om du er i vikariat, så har du vel signert en midlertidig kontrakt?

Anonymkode: 5a065...ab7

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Sikkert ikke uten utdanning og i service-bransjen. Men det er mindre enn der jeg har utbetalt etter skatt....selvsagt annen bransje, maks ansiennitet og 8 år på høyskole/universitet, så kan sikkert ikke sammenliknes. Syntes bare det var veldig lite når det er før skatt.

Anonymkode: 84953...0e0

Ja. Er det jeg mener. Det er lite

Anonymkode: bfc3d...d64

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg har fått overtid og UB-tillegg på lønna mi, da jeg ikke er fast ansatt. Kun vikariat frem til Juni. 
Men takk for veldig utfyllende svar! :)

Da kan det hende du får det ja fordi det bare er ett vikariat. Normalt er det innunder lønna, men til gjengjeld så jobber egentlig verken sjefen eller ass'en i vår butikk på tider hvor de får UB.

Vi har ikke søndagsåpent, både sjef og ass jobber dagtid, bortsett fra en lørdag hver 4 uke, men da har de også tilsvarende fri en dag i uka, og de jobber ikke lenge nok til at UB blir aktuelt de lørdagene.

Anonym bruker skrev (På 13.1.2022 den 14.22):

Har jeg aldri opplevd i noen butikker jeg har jobbet i, heller ikke vanlig i en kamerats butikk, han jobber i Rema. Både sjef og assiterende jobber på dagtid, men ass gjør oppgaver for å avlaste sjefen i kontorarbeidet som bestillinger o.l. Låseansvarlige derimot er den som er stedsfortreder for butikksjef på kveldstid, men er jo aldri bestillinger, leverandørbesøk e.l. på kveldstid. Alle møter o.l. er også på dagtid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...