Gå til innhold

Klarer ikke å tilbringe tid med eksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil at vi skal være sammen som en familie når minstemann har bursdag, men jeg kjenner angsten komme bare ved tanken. Kan selvfølgelig presse meg gjennom det, men barna merker fort når jeg ikke har det bra. Jeg har store traumer etter et vanskelig og opprivende brudd. Må jeg presse meg gjennom det for barnas skyld? 

Anonymkode: dec73...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Har et anstrengt forhold til barnas far etter et voldelig samliv. Jeg lager bursdag med min familie og han med hans familie.  

Anonymkode: cd895...a64

Skrevet

Jeg mener at du hverken må eller bør gjøre det. Jeg tror ikke det vil være bra for ungene heller, fordi de kjenner forhistorien og nok heller ikke vil greie å slappe av. Da vil den eneste som er fornøyd være din eks... Og det er ikke å gjøre det rette for bursdagsbarn eller andre barn, etter min mening.

Han får arrangere et lite selskap for barnet når han har samvær neste gang, om han ønsker det.

Anonymkode: 8b3b7...dc6

Skrevet

Selv om barna ikke ville ha merket noe, så trenger du ikke feire barnet med eksen. Det er fint når foreldre klarer og føler for å være venner, og gjøre ting sammen, men det er ikke avgjørende på noen måte for at barna skal ha det bra. Så lenge dere er greie mot hverandre ved møter og ikke snakker stygt om hverandre bak hverandres rygg så holder det fint for barn. Ikke press deg til slike ting fordi noen forteller deg at det er det rette. 

Anonymkode: 2e469...f93

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Han vil at vi skal være sammen som en familie når minstemann har bursdag, men jeg kjenner angsten komme bare ved tanken. Kan selvfølgelig presse meg gjennom det, men barna merker fort når jeg ikke har det bra. Jeg har store traumer etter et vanskelig og opprivende brudd. Må jeg presse meg gjennom det for barnas skyld? 

far er like viktig for barna som deg, Så ja hadde gjort det. Her var det vold i bilde, men likevel feirer vi bursdag til barna sammen nå. vert slutt i 6 år nå, barna ble 7 i år, så de var bare 1 når det ble slutt

Anonymkode: 6b0bb...19f

Skrevet

Jeg tror at barna har det bedre med å se at mamma og pappa kan holde fred og samarbeide, enn at de skal måtte oppleve anspent stemning og angst fordi mamma tror at hun må presse seg til å tilbringe tid sammen med pappa som en familie. 

Dere er ikke en familie lenger, faktisk. Og derfor blir det bare rart å skulle leke familie.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.1.2022 den 21.24):

Så ikke gjør det. Dere er ferdige. Du kan jo feire med din familie. Han kan feire ned sin. 

Anonymkode: ad394...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...