Gå til innhold

Covid viste meg for en dustete jobb jeg hadde

Anbefalte innlegg

Satt er år på hjemmekontor og fikk levert lite av det vi vanligvis gjorde- uten at det fikk nevneverdige konsekvenser for andre enn oss selv. Byttet jobb og må nå møte fysisk  og levere noe hver dag. Elsker det! Covid kommer til å bli en øyeåpner for hva vi faktisk trenger av arbeidskraft.

Anonymkode: bf4c3...d82

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Meningsløs jobb er vel like meningsløst på et kontor også?

Anonymkode: e0ae4...97b

Ja, absolutt. Men covid viste meg det. Vil tippe at 1/3 av folka på hjemmekontor kunne vi klart oss uten og fortsatt fått as Norge til å flyte.

Kven er «vi» som kunne klart oss uten, og er det eit mål i seg sjølv å kvitte seg med alle ein kunne klart seg uten? 

Og kven skal bestemme kven «as Norge» treng for å flyte? Min jobb er på ingen måte kritisk for at Norge skal flyte som du seier, men hadde ein fjerna den, ville det fått konsekvensar for ganske mange, uten at det hadde vore kritisk. Skal eg og fjernast då? Og kva tenker du å gjere med alle dei overflødige arbeidstakarane?

Dei fleste oppegåande bedrifter burde vel uansett ha ein viss kontroll på kva ein klarer/ ønsker å klare seg uten, korona eller ei. 

Anonymkode: 25f11...905

Jobber i privat sektor og må bevise, (i tall), daglig at jeg gjør jobben min. Uansett hjemmekontor eller fysisk på kontor. 
Hvis du og dine kollegaer kan sitte et helt år uten å levere noe særlig, uten at det blir konsekvenser lurer jeg virkelig på hva du jobber med? Lederne deres må jo være svært inkompetente som lar dere holde på sånn uten å gjøre noe med det.

Anonymkode: cbe73...62d

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jobber i privat sektor og må bevise, (i tall), daglig at jeg gjør jobben min. Uansett hjemmekontor eller fysisk på kontor. 
Hvis du og dine kollegaer kan sitte et helt år uten å levere noe særlig, uten at det blir konsekvenser lurer jeg virkelig på hva du jobber med? Lederne deres må jo være svært inkompetente som lar dere holde på sånn uten å gjøre noe med det.

Anonymkode: cbe73...62d

Samme her: jeg må ha seks fakturerbare timer hver dag i tillegg til andre arbeidsoppgaver. Veldig spent på hva HI driver med.

Anonymkode: 3989f...dde

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, absolutt. Men covid viste meg det. Vil tippe at 1/3 av folka på hjemmekontor kunne vi klart oss uten og fortsatt fått as Norge til å flyte.

Mye mulig. Mange bruker lang tid på ingenting. 

Anonymkode: e0ae4...97b

Jeg har motsatt opplevelse, covid viste meg hvor stor betydning jobben vår fikk for en del kunder når krisen traff. Jobber som regnskapsfører og har sikkert søkt og fått innvilget nærmere 1 million i kompensasjon for de kundene som har vært rammet, i tillegg til å hjelpe flere ansatte som ble permittert med søknader og skjemaer. For de, som er små bedrifter, er det betydelige beløp. Disse ordningene kommer med forskjellige frister, forskjellige kriterier for beregning og krav til kontrollhandlinger. Alt dette kom på toppen av vanlige, løpende oppgaver, årsoppgjør og frister. Har ikke tall på hvor mange søndager jeg har jobbet for å holde alt ajour og hvor mange timer jeg har ventet i telefonen for å få svar hos offentlige instanser. 

Leste akkurat en artikkel om en musiker som vurderte å reise fra Norge fordi han stod på bar bakke og ser bare av artikkelen at her kunne han muligens klart seg om han fikk hjelp av en regnskapsfører. 

Anonymkode: 9dea5...d97

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Tøv. 

Anonymkode: 88224...609

Jeg og mannen har også ikke-jobber. Ingen dør om vi ikke kommer på jobb. Det er ikke det at vi ikke jobber, og ikke betyr noe for noen, men å drive veiledning av skoleledere er litt sånn passe viktig. Målet er så klart bedre skoler, færre 9a saker og bedre ledelse, men likevel.. 

Anonymkode: 5082d...294

Her og. Jeg sitter på jobb og gjør ingenting... hjemme og. Hjemmekontor er digg da, da kan jeg få rydda og vaska klær og ordna uka. Jobben min generelt (og kollegaers jobb) kunne vært gjort av halvparten av de folka vi er, men tidvis føler jeg at jeg jobber i en verna bedrift så da får alle beholde de eviglange kaffepausene og røykepausene og timeslange lunsjer... jeg kjeder meg ihjel

Anonymkode: 817eb...db9

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

For noe tull.

Alle undersøkelser viser at folk på hjemmekontor har jobbet enda mer, ikke mindre enn da de var på kontor, under pandemien. 

At du er lat gjør ikke at du kan generalisere slik om andre.

Anonymkode: 55d70...1d5

Annonse

Jeg har i alle fall fått mye mer å gjøre på hjemmekontor. Jeg har også frister og arbeid som skal leveres fra meg. Vi jobber ikke senere, men arbeidsmengden har gått opp. Skal dette fortsette videre må jeg virkelig ta meg i nakken og klare å gå fra jobb. Hjemmekontoret står alt for nærme til at jeg klarer å reise meg og gå når jeg burde og ikke sitte utover arbeidstid på ettermiddagen eller ta en økt til på kvelden. 

Anonymkode: 918ec...386

• Opprett ny...