Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Vaskemaskina har tatt kvelden, og jeg har ikke råd til å reparere den. Så jeg må kjøpe meg en balje og vaske klærne for hånd. Trenger tips til vaskemiddel og fremgangsmåte Anonymkode: cc901...ab6
Superdolly Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Det eneste jeg vasker for hånd er ullplagg som ikke tåler maskin (eller som jeg ikke tør å ta i maskin). Da bruker jeg Milo. Men jeg tenker at du fint kan bruke et hvilket som helst vaskemiddel når du skal vaske for hånd. Fyll vann i vaskekummen eller en balje. Bland ut vaskemiddelet, sørg for at det er godt oppløst. Ha klærne i, jeg ville tatt et og et plagg. Kryst og gni. Gjenta med neste plagg. Tapp vannet ut, ha i rent vann, skyll klærne. Jeg ville skyllet flere ganger for å være sikker på å få ut alt vaskemiddelet. For å få ut mest mulig vann uten sentrifuge ville jeg lagt et rent håndkle på gulvet, lagt det våte plagget oppå og rullet det hele sammen. Deretter ville jeg tråkket på rullen. Du kan selvsagt også bare henge plagget opp for å drypptørke, eller kjøre det i tørketrommel. Håndklemetoden kan nok bli litt voldsom hvis du har mer enn et eller et par plagg.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Flytende milo kan du bruke til omtrent alt. Med mindre dere du har barn med uhell blir ikke klær veldig skitne. Det meste er overfladisk eller lukt. Få bevegelse ved å dra gjennom vannet noen ganger, skyll godt, vri klærne og rist dem rynkefrie. Om du har tørketrommel ville jeg nok brukt det da du selv får ut mye mindre vann enn en sentrifuge og det fort kan bli veldig fuktig der hvor du tørker. Kan fort bli en veldig dyr strømregning. Og du, se om du finner en rimelig brukt på finn. Anonymkode: 688ee...4ae
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 Har du sjekket om nav kan bidra slik at du får kjøpt deg en billig maskin? Man får jo nye til rundt 2000 kr. Anonymkode: 09157...fe2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 Biotex og Milo. Elsker å vaske med biotex. Anonymkode: da8d5...e31
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #6 Skrevet 12. januar 2022 https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?abTestKey=controlsuggestions&q=vaskemaskin&sort=RELEVANCE&trade_type=2 Anonymkode: 97fea...0c9
frk Nilsen Skrevet 12. januar 2022 #7 Skrevet 12. januar 2022 Milo eller annen flytende ull/silkevask. Har en del bluser som ikke kan vaskes i maskin. Bruker en liten balje. Du kan også bruke biotex som noen over nevner.
Leverpostei Skrevet 12. januar 2022 #8 Skrevet 12. januar 2022 (endret) Jeg bruker biotex når vi er på ferie eller liknende, men det der går jo ikke i lengden. Du kan ikke håndvaske håndklær og sengetøy, og sokker og undertøy må du koke og styre med. Kan du vaske noen maskiner hos naboen, og søke støtte hos nav til ny? (Altså du KAN selvsagt håndvaske alt, men det er ikke menneskelig for folk med et 2022-liv). Endret 12. januar 2022 av Leverpostei
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2022 #9 Skrevet 12. januar 2022 Eg ville rett og slett spurt ein nabo om å få nytte maskina deira mot kompensasjon for straumforbruk og slitasje. Eg hadde utan å blunke sagt ja om naboen min trengte hjelp. Anonymkode: bd7fb...99e
the amazing spidermamma Skrevet 12. januar 2022 #10 Skrevet 12. januar 2022 Biotex til vanlig bomullstøy, og Milo til ull og finere plagg. Men det er mye jobb å vaske tøy for hånd, sikker på at du ikke finner et billig alternativ på finn? Håper det ordner seg for deg!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 Biotex for håndvask, det løser seg fint opp, skummer sånn passe og er lett å skylle ut. Men følg med på finn, både på gis bort og salg. Vi har to maskiner (mann og sønn er mekaniker og tømrerlærling, så har en ekstra maskin til arbeidstøy i garasjen), og den ekstramaskinen fikk vi på finn. Fra et dødsbo, en gammel maskin som ingen av arvingene ville ha, fungerer utmerket. Anonymkode: 13767...93d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 Biotex. Men bruk hansker. Hendene blir ødelagte av å vaske for hånd Anonymkode: c32ca...f94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå