Gå til innhold

Hva har dere planlagt av sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Vel… det du må akseptere er at som uvaksinert blir det stadig vanskeligere og vanskeligere å reise noe som helst sted. Vi er forbi det hvor vi kunne holde smitten ute fra landet . Vi har holdt på i 2 år og vi kan ikke stenge landet med tanke på å dra inn og ut. Fler og fler land innser dette og begynner å lage regler slik at det vil være lett for de som er vaksinert å reise og å oppleve ting ,og gjør det vanskelig / tilnærmet umulig for uvaksinerte . Når det er sagt så er det ditt valg å ikke vaksinere deg.

Kan man ikke prøve å holde noen tråder fri for korona og vaksine? Jeg er mer lei av dere som må diskutere i ring enn jeg er av viruset og all verdens restriksjoner. 

Vi reiser ikke utenlands enda, så det blir nok sørlandsferie i håp om litt sol og varme. 

Anonymkode: 25fed...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Gullkorn. Vi som ikke er vaksinerte tar mer hensyn enn de som tar den tredje dosen med vaksinen. (Og snart må de ta den 4. og 5.dosen) Vaksinerte reiser, blir smittet og smitter resten av landets befolkning.

Anonymkode: 77043...c0e

Hvordan tar dere mer hensyn? 

Anonymkode: 46402...d34

Skrevet
On 1/14/2022 at 8:58 AM, mamma til adhd gutt<3 said:

Hvis du vil ha en billig reise så kan du jo bestille nå , men vente med å fortelle barna om den til nærmere sommeren.

går helt greit for oss med en dyr ferie :)

Anonymkode: c2cfe...97d

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

går helt greit for oss med en dyr ferie :)

Da er det jo ikke noe problem😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 15.1.2022 den 8.22):

Vel… det du må akseptere er at som uvaksinert blir det stadig vanskeligere og vanskeligere å reise noe som helst sted. Vi er forbi det hvor vi kunne holde smitten ute fra landet . Vi har holdt på i 2 år og vi kan ikke stenge landet med tanke på å dra inn og ut. Fler og fler land innser dette og begynner å lage regler slik at det vil være lett for de som er vaksinert å reise og å oppleve ting ,og gjør det vanskelig / tilnærmet umulig for uvaksinerte . Når det er sagt så er det ditt valg å ikke vaksinere deg.

Men ved reise til utlandet, så tar man med seg mutasjoner. Nå har vi fått en variant som krever ny vaksine, og det kan komme fler. Med det importerer vi nye varianter av samme problem. Men for all del, bare reis. Solidarisk er man ved å ta vaksine. Jeg er forøvrig ikke vaksine-motstander, så er det sagt. Men jeg er forkjemper for solidaritet, og det å vise hensyn til andre og forsøke å hundre varianter det ikke finnes vaksiner for. For da er vi alle uvaksinerte igjen.

Anonymkode: ed509...9db

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men ved reise til utlandet, så tar man med seg mutasjoner. Nå har vi fått en variant som krever ny vaksine, og det kan komme fler. Med det importerer vi nye varianter av samme problem. Men for all del, bare reis. Solidarisk er man ved å ta vaksine. Jeg er forøvrig ikke vaksine-motstander, så er det sagt. Men jeg er forkjemper for solidaritet, og det å vise hensyn til andre og forsøke å hundre varianter det ikke finnes vaksiner for. For da er vi alle uvaksinerte igjen.

Man kan ikke stenge grensene helt, så nye mutasjoner vil komme hit uansett

Anonymkode: 2cac0...649

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Man kan ikke stenge grensene helt, så nye mutasjoner vil komme hit uansett

Anonymkode: 2cac0...649

Men sjansen for at det eksploderer fra 10 000 forskjellige hold er større om alle reiser. 
Det er heller ikke anbefalt å reise. Sånn om fu følger anbefalingene. Det er tillatt, ikke anbefalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men sjansen for at det eksploderer fra 10 000 forskjellige hold er større om alle reiser. 
Det er heller ikke anbefalt å reise. Sånn om fu følger anbefalingene. Det er tillatt, ikke anbefalt. 

Angående reiser så har det aldri noen gang blitt anbefalt å reise noe som helst sted av myndighetene . Har du noen gang hørt myndighetene anbefale nordmenn å reise til utlandet? Det kan ikke være noe annet enn at det enten er greit å reise eller ikke. Er det med andre ord ikke noen fraråding så er det greit . Så er det opp til hver og en å vurdere selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-1-13 den 21.29):

Orker ikke tenke på det ennå, tar en reise hvis det går og betaler heller dyrt,enn og bestille nå og skuffe barna nok engang

Du måååå ikke fortelle barna dine dine om ferie før du vet at dere kan dra. Så slipper de å bli skuffet! Enkelt! 

Anonymkode: 12ff3...cb0

Skrevet

Hellas og Italia, hvis det er trygt. Vi har bestilt, men er klar til å avbestille hvis vi må. Vi har pent holdt oss hjemme de siste to årene, men håper på at det blir mulig å reise nå i sommer. 

Anonymkode: be294...52b

Skrevet

Vi er heldigvis en familie som elsker friluftsliv. Så vi drar til fjells i over en måned. Ingen restriksjoner, corona, munnbind osv osv. Bare ro, god fjelluft, bading i kulper, bål... Gleder meg!

Anonymkode: d7180...853

Skrevet

Har ikke planlagt noe, men blir nok noen småturer innad i Norge. Har campingvogn. 

Anonymkode: ff5d0...14f

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Angående reiser så har det aldri noen gang blitt anbefalt å reise noe som helst sted av myndighetene . Har du noen gang hørt myndighetene anbefale nordmenn å reise til utlandet? Det kan ikke være noe annet enn at det enten er greit å reise eller ikke. Er det med andre ord ikke noen fraråding så er det greit . Så er det opp til hver og en å vurdere selv.

Har du noen gang før korona hørt myndighetene anbefale eller lage påbud om munnbind? Anbefale få nærkontakter? De frarådet å reise utenlands en periode. Likevel reiste mange. Det er veldig mange anbefalinger vi har nå, som vi ikke har hatt ellers. Så har de valgt å ikke anbefale eller fraråde reiser utenlands, for de vet de får pepper om de bare anbefaler nødvendige reiser.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen gang før korona hørt myndighetene anbefale eller lage påbud om munnbind? Anbefale få nærkontakter? De frarådet å reise utenlands en periode. Likevel reiste mange. Det er veldig mange anbefalinger vi har nå, som vi ikke har hatt ellers. Så har de valgt å ikke anbefale eller fraråde reiser utenlands, for de vet de får pepper om de bare anbefaler nødvendige reiser.

Nå ja… jeg tror nok ikke at akkurat DET er grunnen til at de ikke anbefaler eller fraråder reiser. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Nå ja… jeg tror nok ikke at akkurat DET er grunnen til at de ikke anbefaler eller fraråder reiser. 

De frarådet reiser i starten. Ta ferien hjemme. Hold dere hjemme. Alle de anbefalingene vi har nå, er anbefalinger vi ikke har opplevd før. Og så er det noe med å se fremover på pm man ønsker at dette fortsetter eller ikke. Det slutter selvsagt om folk reiser eller ikke. En gang må de åpne igjen. Men å bistå litt i solidaritet slik at vi slipper smittebomber fra 100 forskjellige land med alle mutasjoner det kan medføre, så hadde det blitt satt pris på. Men for min del kan folk vare reise. Det har vært alt for trangt av «ny-campere» som krever og forlanger de siste to årene her i Norge for min del. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De frarådet reiser i starten. Ta ferien hjemme. Hold dere hjemme. Alle de anbefalingene vi har nå, er anbefalinger vi ikke har opplevd før. Og så er det noe med å se fremover på pm man ønsker at dette fortsetter eller ikke. Det slutter selvsagt om folk reiser eller ikke. En gang må de åpne igjen. Men å bistå litt i solidaritet slik at vi slipper smittebomber fra 100 forskjellige land med alle mutasjoner det kan medføre, så hadde det blitt satt pris på. Men for min del kan folk vare reise. Det har vært alt for trangt av «ny-campere» som krever og forlanger de siste to årene her i Norge for min del. 

De frarådet og anbefalte folk å velge Norge som ferieland på et tidspunkt ja. Poenget mitt var at dette ikke gjelder nå.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 15.1.2022 den 8.22):

Kan du ikke prøve å holde korona diskusjonene til det forumet hvor det hører hjemme? Det blir litt hakk i platen etterhvert.

Anonymkode: ff98e...8b7

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

De frarådet og anbefalte folk å velge Norge som ferieland på et tidspunkt ja. Poenget mitt var at dette ikke gjelder nå.

Og mitt poeng var at man i solidaritet kan droppe utlandet et år til selv om det ikke er frarådet å reise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...