Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne mene at uttalelsene er glade, men det er ikke min skyld om folk ikke kan lese anonymkoder. Tråden handler om dmitte i forbindelse med reiser. Det temaet har jeg gorsøkt å holde meg til  men når jeg blir tillagt meninger jeg ikke har og det kommer både personangrep og påstander om meg som ikke stemmer føler jeg det naturlig å svare på det. 

Selv om du startet tråden kan du ikke diktere hvem som skal svare.

Anonymkode: 3c905...111

Dine uttalelser er alt annet enn glade. Det er ingenting glad eller positivt ved å ta avstand fra egne venner.

Anonymkode: 72431...731

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Med den logikken kan man si at de uvaksinerte som ikke har vært i karantene eller smittet er like lite smittefarlig som deg.

Anonymkode: 00ca4...507

Det stemmer. Når en person ikke er smittet, er vedkommende ikke smittefarlig. Hvordan kan man være smittefarlig hvis man ikke har viruset? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer. Når en person ikke er smittet, er vedkommende ikke smittefarlig. Hvordan kan man være smittefarlig hvis man ikke har viruset? 

Hvorfor er folk da så sinte på de uvaksinerte?

Og det finnes ingen anbefaling om å ikke besøke sin familie i utlandet. VIS meg den anbefalingen, takk. 

Det å jobbe seg unna golf som nylig har bært på reise går under det å redusere antall nærkontakter. Å reise er lov, men det fører til mange nærkontakter fra helt nye områder.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er folk da så sinte på de uvaksinerte?

Det vet jeg ikke. Sikkert fordi myndighetene skylder manglende sykehuskapasitet på grunn av elendig prioritering av helsevesenet de siste 20 årene, på uvaksinerte alene? Selvfølgelig er ikke syke folk smittefarlige.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du må gjerne mene at uttalelsene er glade, men det er ikke min skyld om folk ikke kan lese anonymkoder. Tråden handler om dmitte i forbindelse med reiser. Det temaet har jeg gorsøkt å holde meg til  men når jeg blir tillagt meninger jeg ikke har og det kommer både personangrep og påstander om meg som ikke stemmer føler jeg det naturlig å svare på det. 

Selv om du startet tråden kan du ikke diktere hvem som skal svare.

Les gjerne korrektur før du poster

Tråden handler om at to er blitt smittet etter reise i utlandet og har sendt barna på skolen hvor det er et alvorlig lungesykt barn fordi de var usikre på karanteneregler og valgte å satse på at det var greit. Ikke at de har vært i utlandet punktum! 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dine uttalelser er alt annet enn glade. Det er ingenting glad eller positivt ved å ta avstand fra egne venner.

Ikke glade, flaue.

Det å jobbe seg unna golf som nylig har bært på reise går under det å redusere antall nærkontakter. Å reise er lov, men det fører til mange nærkontakter fra helt nye områder.

Ikke nødvendigvis. Vår lille biltur på 6 timer til vår familie skaper ingen nye nærkontakter på veien. Null og niks. Jeg skjønte ikke helt med å jobbe seg unna golf heller - er golf en aktivitet som skaper mye nærkontakt? Sist jeg sjekket så var det nettopp den perfekte aktiviteten for avstand.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke. Sikkert fordi myndighetene skylder manglende sykehuskapasitet på grunn av elendig prioritering av helsevesenet de siste 20 årene, på uvaksinerte alene? Selvfølgelig er ikke syke folk smittefarlige.

Syke folk er vel de som smitter? I alle fall korona

Les gjerne korrektur før du poster

Tråden handler om at to er blitt smittet etter reise i utlandet og har sendt barna på skolen hvor det er et alvorlig lungesykt barn fordi de var usikre på karanteneregler og valgte å satse på at det var greit. Ikke at de har vært i utlandet punktum! 

Det FINNES ikke generelle karanteneregler etter besøk i utlandet! De er avskaffet! Så hvis de ikke visste at de var smittet, for eksempel fordi de ikke hadde symptomer, så skulle de helle ikke i karantene!

Nettopp. Og alle uvaksinerte er ikke smittet/syke. Så alle uvaksinerte er ikke smittefarlige. Folk som er smittet med korona, er smittefarlige. Uavhengig av deres vaksinestatus.

Det datt ut et "ikke" der. Selvfølgelig er syke folk smittefarlige, mens ikke-syke folk er ikke det. 

Ikke nødvendigvis. Vår lille biltur på 6 timer til vår familie skaper ingen nye nærkontakter på veien. Null og niks. Jeg skjønte ikke helt med å jobbe seg unna golf heller - er golf en aktivitet som skaper mye nærkontakt? Sist jeg sjekket så var det nettopp den perfekte aktiviteten for avstand.

I teorien stemmer det. I praksis treffer de som reiser som regel mange.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det FINNES ikke generelle karanteneregler etter besøk i utlandet! De er avskaffet! Så hvis de ikke visste at de var smittet, for eksempel fordi de ikke hadde symptomer, så skulle de helle ikke i karantene!

Det er fortsatt regler for testing av folk som har vært i utlandet.

I teorien stemmer det. I praksis treffer de som reiser som regel mange.

I hvem sin praksis? Mener du at jeg reiser i teorien?

Men det finnes karanteneregler når man tar PCR-test

Det er fortsatt regler for testing av folk som har vært i utlandet.

Jepp. Hvis det ikke finnes teststasjon på grensa, tester man med hjemmetest. Hjemmetester viser noen ganger feil. 

Link til obligatorisk karantene etter reising, takk.

Hva skal fu med det når jeg skriver at det er karantene etter PCR-test?

Anonym bruker skrev (På 12.1.2022 den 0.00):

Om en gutt i klassen har en alvorlig lungesykdom så er det hensynsløst å sende ungene på skolen etter utenlandstur. Egoistiske foreldre, det er alt jeg har og si. 

Anonymkode: 4196b...648

De blir testa på vei inn i norge igjen. Så la dem kose seg. Hvis dette lungesykebarnet er så dårlig har sikkert foreldrene utvidet syktbarndager. Så kan holde det hjemme. 

Anonymkode: 079bf...36f

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hva skal fu med det når jeg skriver at det er karantene etter PCR-test?

Man trenger ikke PCR-test etter utenlandsreiser. Hurtigtest er godt nok. 

Og for de som tar PCR er det karantene

Men man trenger altså ikke å ta PCR. Ergo er det ikke noe automatisk karantene ved innreise til Norge.

Og for de som tar PCR er det karantene

Så poenget er kun at de ikke fulgte retningslinjene ved en pcr test? Det kunne ha skjedd uten at noen var reist til utlandet.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men man trenger altså ikke å ta PCR. Ergo er det ikke noe automatisk karantene ved innreise til Norge.

Og det har jeg aldri påstått at det er heller 

• Opprett ny...