Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den liille bygda er Asker og diaré er ja. Rn del har flyttet bort noen år og så kommet tilbake. Et par gar flyttet lengre vekk. Dem har vi mindre kontakt med, naturlig nok.

Anonymkode: 3c905...111

Asker er ikke en bygd. Og jeg spør ikke hvor mye mindre kontakt dere har, jeg spør om dere har kuttet ut den delen av familien som flyttet ut av kommunen, slik dere forventer at vi med familie i utlandet gjør.

Anonymkode: 72431...731

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Den liille bygda er Asker og diaré er ja. Rn del har flyttet bort noen år og så kommet tilbake. Et par gar flyttet lengre vekk. Dem har vi mindre kontakt med, naturlig nok.

For øvrig er det ikke nødvendig å opplyse på forumet om at dere har diare. Diskusjonen dreier seg ikke om mageproblemer i deres familie.

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Asker ja… da skal det godt gjøres å holde seg unna de som har reist noe sted . 

Nei, egentlig ikke. Det at det finnes mange mennesker gjør at det er fler å velge mellom. Det er ikke vanskelig å holde seg unna dem som lever livet uten å ta hensyn til smittefare. Når vi nå like vell har skulle redusere antall nærkontakter har vi kunnet prioritere dem som er forsiktige. På et lite sted hadde det muligens vært vanskeligere siden det hadde vært færre å velge mellom.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, egentlig ikke. Det at det finnes mange mennesker gjør at det er fler å velge mellom. Det er ikke vanskelig å holde seg unna dem som lever livet uten å ta hensyn til smittefare. Når vi nå like vell har skulle redusere antall nærkontakter har vi kunnet prioritere dem som er forsiktige. På et lite sted hadde det muligens vært vanskeligere siden det hadde vært færre å velge mellom.

Og hvor forsiktige de er, vet du ingenting om. Bare fordi man ikke reiser til utlandet, kan man drite i smittevern på 1000 forskjellige måter. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

For øvrig er det ikke nødvendig å opplyse på forumet om at dere har diare. Diskusjonen dreier seg ikke om mageproblemer i deres familie.

Nei, det er ikke nødvendig å opplyse om på et forum, men det er normal folkeskikk å opplyse om det til eventuelle gjester hvis det er smittsomt.

Nei, det er ikke nødvendig å opplyse om på et forum, men det er normal folkeskikk å opplyse om det til eventuelle gjester hvis det er smittsomt.

Men hvorfor forteller du OSS at du har diare? Vi er ikke gjestene dine?

Annonse

Og hvor forsiktige de er, vet du ingenting om. Bare fordi man ikke reiser til utlandet, kan man drite i smittevern på 1000 forskjellige måter. 

Det vet vi ganske mye om ettersom vi snakker sammen og kjenner hverandre godt. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor forteller du OSS at du har diare? Vi er ikke gjestene dine?

Jeg har ikke diaré og har ikke sagt at jeg har det heller.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dere snakker om hver eneste lille handling hver av dere foretar i løpet av en dag? Har dere ikke jobb?

Hvis du bor i Asker så mener du å vite at ingen i din krets feks har vært i Oslo? 

Jeg har ikke diaré og har ikke sagt at jeg har det heller.

"Den liille bygda er Asker og diaré er ja". Hva er det da?

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvis du bor i Asker så mener du å vite at ingen i din krets feks har vært i Oslo? 

De bor jo alle sammen ved siden av hverandre og har ingen forbindelse med omverdenen - verken jobb, aktiviteter, slekt eller noe annet :D 

Annonse

Kan Asker-dama slutte å kuppe tråden nå?

Folk her tror hun er meg (HI). Det er flaut

Min bygd er ikke Asker. Mye mindre enn det 

Anonymkode: 00ca4...507

Men dere tar jo avstand fra utenlandsreisende på samme måte som Asker-dama? Og jeg regner med at dere også har kuttet ut familie som bor utenfor deres lille bygd på 200 mennesker?

De bor jo alle sammen ved siden av hverandre og har ingen forbindelse med omverdenen - verken jobb, aktiviteter, slekt eller noe annet :D 

Vi har forbindelse til andre, barna går på skolen, alle er i jobb utenom dem over 70  osv. Vi har selvfølgelig ikke fjernet smittefaren helt, men vi har redusert den. Ingen av oss gar vært smittet, men de fleste har vært i karantene en gang eller to. Alle er nå så godt vaksinerte de kan være. Nå er bi ikke særlig bekymret for å bli smittet, men vi holder de reglene som er.

Vi har forbindelse til andre, barna går på skolen, alle er i jobb utenom dem over 70  osv. Vi har selvfølgelig ikke fjernet smittefaren helt, men vi har redusert den. Ingen av oss gar vært smittet, men de fleste har vært i karantene en gang eller to. Alle er nå så godt vaksinerte de kan være. Nå er bi ikke særlig bekymret for å bli smittet, men vi holder de reglene som er.

Jeg har aldri vært smittet og aldri vært i karantene. Heller ikke mannen har vært det. Så jeg forstår ikke hvorfor vi er mer smittefarlige enn andre? Vi holder også de reglene som er. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kan Asker-dama slutte å kuppe tråden nå?

Folk her tror hun er meg (HI). Det er flaut

Min bygd er ikke Asker. Mye mindre enn det 

Er det å svare på direkte spørsmål å kuppe tråden?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men dere tar jo avstand fra utenlandsreisende på samme måte som Asker-dama? Og jeg regner med at dere også har kuttet ut familie som bor utenfor deres lille bygd på 200 mennesker?

Hvor har jeg skrevet at jeg tar avstand fra noen? 
Når det har vært mye smitte, så har jeg selvsagt kontakt med familien som bor langt unna på telefon i stedet for å besøke. 
Og hvor står det at bygden har 200 mennesker? Og når ble jeg «dere»? Jeg er faktisk bare en person

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

"Den liille bygda er Asker og diaré er ja". Hva er det da?

Det var en rar autokorektur. Det skulle vært noe slik som "Den liille bygda er Asker og vi bor her alle sammen, ja"

Ingen her har nevnt noe som helst om å ikke overholde gitte regler. Vi holder alle reglene . Dere VELGER å lage dere strengere regler enn det som er . 

Er det å svare på direkte spørsmål å kuppe tråden?

Ja. Du slenger ut videre meninger, og det er flaue meninger en del av dem. Og de som svarer videre tror du er meg fordi du har tatt over. Det er å kuppe

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Ingen her har nevnt noe som helst om å ikke overholde gitte regler. Vi holder alle reglene . Dere VELGER å lage dere strengere regler enn det som er . 

Vi har valgt å følge anbefalingene, ja, ikke bare påbudene.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri vært smittet og aldri vært i karantene. Heller ikke mannen har vært det. Så jeg forstår ikke hvorfor vi er mer smittefarlige enn andre? Vi holder også de reglene som er. 

Med den logikken kan man si at de uvaksinerte som ikke har vært i karantene eller smittet er like lite smittefarlig som deg.

Ja. Du slenger ut videre meninger, og det er flaue meninger en del av dem. Og de som svarer videre tror du er meg fordi du har tatt over. Det er å kuppe

Du må gjerne mene at uttalelsene er glade, men det er ikke min skyld om folk ikke kan lese anonymkoder. Tråden handler om dmitte i forbindelse med reiser. Det temaet har jeg gorsøkt å holde meg til  men når jeg blir tillagt meninger jeg ikke har og det kommer både personangrep og påstander om meg som ikke stemmer føler jeg det naturlig å svare på det. 

Selv om du startet tråden kan du ikke diktere hvem som skal svare.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har valgt å følge anbefalingene, ja, ikke bare påbudene.

Og det finnes ingen anbefaling om å ikke besøke sin familie i utlandet. VIS meg den anbefalingen, takk. 

• Opprett ny...