Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er klart hun kan føle at det er leit  men hun må godt at det er slik det er. Hun bor i Norge.

Anonymkode: 3c905...111

Slik du vil det skal være. Selv mine uvaksinerte venninner var å reiste i sommer. Hun ene dro til sitt hjemland skulle da bare mangle!

Anonymkode: 4a2eb...2d2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem bestemmer det? Som fullvaksinert kan en reise nesten overalt. Privat personer kan ikke sette reglene for andre.

Anonymkode: 4a2eb...2d2

Så lenge reglene åpner for reiser er det lov, men du kan ikke forvente at venner ikke holder avstand til deg.

Det er klart hun kan føle at det er leit  men hun må godt at det er slik det er. Hun bor i Norge.

Hun må ikke godta at hun ikke får sett dem sp lenge det er fullt lovlig å reise for å treffe dem.

Og da regner jeg med at du selv bidrar ved å kutte ut den delen av familien som bor utenfor din kommune, ikke sant? Ellers er det kun hykleri ute og går.

Anonymkode: 72431...731

Så lenge reglene åpner for reiser er det lov, men du kan ikke forvente at venner ikke holder avstand til deg.

Det hadde jeg så absolutt forventet at mine venner ikke gjør. Holder avstand altså . Hadde de gjort det så hadde jeg hatt noen venner mindre gitt.

Vel, mine venner har aldri holdt avstand til meg bare fordi jeg har vært og besøkt familien min. De var også ganske så overlykkelige for at min mor sendte med tradisjonelle hjemmelagde delikatesser fra hjemlandet :) 

Jeg hadde for så vidt selv kuttet ut venner som mente at jeg måtte kutte kontakt med min egen familie. Slike "venner" trenger ingen.

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hun må ikke godta at hun ikke får sett dem sp lenge det er fullt lovlig å reise for å treffe dem.

Så lenge det er lov, er det lov  men hun bør ikke kunne forlange spesiallaget eller velsignelse fra alle. Det er ikke alt som er lov som er sosialt akseptabelt.

Så lenge det er lov, er det lov  men hun bør ikke kunne forlange spesiallaget eller velsignelse fra alle. Det er ikke alt som er lov som er sosialt akseptabelt.

Hun skal ikke ha velsignelse fra noen på noe som helst tidspunkt for å se sin egen familie . Covid eller ei. Ærlig talt!

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vet du hva? Normale, oppegående mennesker trenger ikke VELSIGNELSE for handlinger de foretar seg. Hva "spesiallaget" betyr, vet jeg ikke. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og da regner jeg med at du selv bidrar ved å kutte ut den delen av familien som bor utenfor din kommune, ikke sant? Ellers er det kun hykleri ute og går.

Da det ikke car anbefalt gjorde vi det ja, eller vi snakket jo på telefon ol. Men vi traff hverandre ikke. For oss er det ganske enkelt. Vi har bestemt oss for å bo nære hverandre. Vi er en nær familie dom vil treffes ofte. Da må vi bo nære. Vi har rn kusine som bodde i utlandet en periode. Da traff vi henne sjelden  men nå har hun flyttet hjem så vi sees ofte.

Da det ikke car anbefalt gjorde vi det ja, eller vi snakket jo på telefon ol. Men vi traff hverandre ikke. For oss er det ganske enkelt. Vi har bestemt oss for å bo nære hverandre. Vi er en nær familie dom vil treffes ofte. Da må vi bo nære. Vi har rn kusine som bodde i utlandet en periode. Da traff vi henne sjelden  men nå har hun flyttet hjem så vi sees ofte.

Det er ikke noen anbefalinger angående det å ikke reise til utlandet nå bortsett fra å overholde gitte smittevern regler og være forberedt på endringer i regler. 

Vet du hva? Normale, oppegående mennesker trenger ikke VELSIGNELSE for handlinger de foretar seg. Hva "spesiallaget" betyr, vet jeg ikke. 

Spesiallaget skulle være spesialregler.

Hin gjør som hun vil  men det gjør alle andre også  selv om det er lov å reise må hun regne med at andre da tar avstand fra henne.

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Denne tråden får meg til å tenke på hvorfor jeg aldri hadde klart å bo i en liten bygd. 

Hva har det med liten bygd å gjøre? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dere bor alle sammen i den lille bygda deres? Foreldrene dine, søsken, besteforeldre, barnebarn, kusiner, fettere osv? Så bygda består for det meste av slektningene dine? Dette er svært uvanlig. De fleste flytter litt på seg i forbindelse med studier, jobb, kjærlighet og andre forhold. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noen anbefalinger angående det å ikke reise til utlandet nå bortsett fra å overholde gitte smittevern regler og være forberedt på endringer i regler. 

Selv om det er lov kan jeg velge å holde avstand til dem som nylig har reist.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Enda godt det er myndigheter og fagfolk som bestemmer dette og ikke en bygdetulling fra DIB 😅

Anonymkode: 90e50...a00

Spesiallaget skulle være spesialregler.

Hin gjør som hun vil  men det gjør alle andre også  selv om det er lov å reise må hun regne med at andre da tar avstand fra henne.

Men du er ikke i hennes omgangskrets, så DERE kan ikke ta avstand fra et menneske dere ikke kjenner. Og nei, det er ingen spesialregler. Det er ingen regler om at man ikke får lov til å dra til utlandet. Det er heller ikke gitt at de som har reist til utlandet, er mer smittsomme enn de som har reist til Oslo. Jeg har vært i utlandet flere ganger og aldri hatt covid. Ikke en liten forkjølelse en gang på de to årene pandemien har vart. Min mann har vært syk EN gang, med vanlig forkjølelse. Så hvorfor mine venner plutselig skulle ta avstand fra meg, er fullstendig uforståelig. 

Det kan du velge ja. Håper du da ikke skiller på de som reiser innenlands og til utlandet. Jeg håper også at du for din egen del ikke ytrer deg likt i ditt daglige liv til mennesker i din omgangskrets som du gjør her inne.

Dere bor alle sammen i den lille bygda deres? Foreldrene dine, søsken, besteforeldre, barnebarn, kusiner, fettere osv? Så bygda består for det meste av slektningene dine? Dette er svært uvanlig. De fleste flytter litt på seg i forbindelse med studier, jobb, kjærlighet og andre forhold. 

Den liille bygda er Asker og diaré er ja. Rn del har flyttet bort noen år og så kommet tilbake. Et par gar flyttet lengre vekk. Dem har vi mindre kontakt med, naturlig nok.

Men da gjør du det. Og så gjør vi noe annet. Du kan ikke forvente at bygdedyret deres eksisterer i hele Norge.

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det kan du velge ja. Håper du da ikke skiller på de som reiser innenlands og til utlandet. Jeg håper også at du for din egen del ikke ytrer deg likt i ditt daglige liv til mennesker i din omgangskrets som du gjør her inne.

Det ironiske hadde vært hvis de som tar avstand fra utenlandsreisende, friske mennesker ble smittet av korona i egen bygd. Det hadde vært karma og lættis :D 

Den liille bygda er Asker og diaré er ja. Rn del har flyttet bort noen år og så kommet tilbake. Et par gar flyttet lengre vekk. Dem har vi mindre kontakt med, naturlig nok.

Asker ja… da skal det godt gjøres å holde seg unna de som har reist noe sted . 

Her har 16 på 6. trinn corona. Ingen har vært i utlandet. Og man vet ikke hvem som var først. Hva skal vi gjøre da? Skyte alle for sikkerhets skyld?

Anonymkode: 5bf64...8f1

Ta avstand fra de egoistiske, selvfølgelig. Så må man finne ut hvem som er mest egoistisk. Gjerne ved tredjegradsforhør av foreldrene, sporing og spionering. :D 

• Opprett ny...