Gå til innhold

Så drittlei av syt fra skoleansatte!


Anbefalte innlegg

Koronapandemien har virkelig bragt ut det verste i lærere og SFO-ansatte! De tror visst at de er de eneste som sliter med situasjonen, mens sannheten vel er at mange har det mye verre. Det er bare syt og klag og sure mailer. Jeg har virkelig mistet all respekt for denne sutregjengen. 

Anonymkode: 46e84...a44

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

😂😂😂 Men du derimot sutrer ikke??

Anonymkode: 829ca...e62

Hvis bare skoleansatte hadde sutrer på dib i stedet for i virkeligheten ville verden vært et MYE bedre sted. 

Anonymkode: 46e84...a44

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Koronapandemien har virkelig bragt ut det verste i lærere og SFO-ansatte! De tror visst at de er de eneste som sliter med situasjonen, mens sannheten vel er at mange har det mye verre. Det er bare syt og klag og sure mailer. Jeg har virkelig mistet all respekt for denne sutregjengen. 

Anonymkode: 46e84...a44

Dette har jeg opplevd under nedstengningen i mars-mai 2020, da vi foreldre slet oss gjennom hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor og holdt på å jobbe oss i hjel. Jeg hadde på det tidspunktet to barn på videregående som klarte seg selv og hadde bra undervisningsopplegg via digitale plattformer, en andreklassing med leseutfordringer og et barnehagebarn med behov for hjelp fra PPT. Mannen jobbet på anlegg og var borte fra mandag morgen til torsdag kveld, og jeg hadde hjemmekontor der jeg måtte jobbe overtid for å dekke for to kolleger som selvfølgelig skulle slutte rett før pandemien. 

Undervisningen for andreklassingen var totalt fraværende. Vi fikk oppgaver klokka 8 på morgenen, så måtte vi gjennomgå lærestoffet og levere oppgavene (maaange oppgaver) innen klokka 14 samme dag. Dette ble gjort for at "barna skulle få så normal skoledag som mulig" ifølge lærerne. Noe digital undervisning var det ikke å oppdrive. Jeg har ikke gått på skole i Norge, så jeg er ukjent med hvordan de lærer bort ting på barneskolen. Selv om jeg klarte å hjelpe henne med det meste av oppgavene, så var jeg selvfølgelig usikker på om jeg lærte bort ting riktig, slik man skal gjøre det på norsk barneskole. 

Flere av foreldrene tok kontakt med skolen og fortalte at det var helt umulig å få levert oppgavene og gjennomgått alt de skulle lære mellom 8 og 14, fordi vi liksom skulle jobbe de samme timene... Da fikk vi beskjed om at vi måtte tenke på barna og prioritere dem foran jobben vår, jobbe inn på ettermiddagen (hvem skulle passe barna da?), finne løsninger og så videre. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne tvinge mine barnløse kolleger til å flytte alle møtene til mellom 14 og 20, da vi jobber mye i team og har mange møter per dag. Det var liksom mitt problem fikk jeg inntrykk av... 

I barnehagen var det full stopp med hjelp fra PPT og logoped, det kunne ikke gjøres disse to månedene, selv om barnet mitt var skolestarter og trengte sårt opplegget sitt. Så selvfølgelig rykket han flere steg bakover i utviklingen, for de klarte heller ikke å skaffe ham hjelp i juni og juli heller. 

Så nei, jeg har ingenting til overs for den overdrevne sytingen til lærere, som krever hjemmeskole fordi de er redde for smitte og mener at de er i en unik posisjon (sånn i motsetning til hjelpepleiere, sykepleiere, butikkansatte, fysioterapeuter, kirurger og så videre :D ). Vi har alle hatt tøffe tak, og det er ikke en konkurranse om å ha det verst og skrike høyest.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette har jeg opplevd under nedstengningen i mars-mai 2020, da vi foreldre slet oss gjennom hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor og holdt på å jobbe oss i hjel. Jeg hadde på det tidspunktet to barn på videregående som klarte seg selv og hadde bra undervisningsopplegg via digitale plattformer, en andreklassing med leseutfordringer og et barnehagebarn med behov for hjelp fra PPT. Mannen jobbet på anlegg og var borte fra mandag morgen til torsdag kveld, og jeg hadde hjemmekontor der jeg måtte jobbe overtid for å dekke for to kolleger som selvfølgelig skulle slutte rett før pandemien. 

Undervisningen for andreklassingen var totalt fraværende. Vi fikk oppgaver klokka 8 på morgenen, så måtte vi gjennomgå lærestoffet og levere oppgavene (maaange oppgaver) innen klokka 14 samme dag. Dette ble gjort for at "barna skulle få så normal skoledag som mulig" ifølge lærerne. Noe digital undervisning var det ikke å oppdrive. Jeg har ikke gått på skole i Norge, så jeg er ukjent med hvordan de lærer bort ting på barneskolen. Selv om jeg klarte å hjelpe henne med det meste av oppgavene, så var jeg selvfølgelig usikker på om jeg lærte bort ting riktig, slik man skal gjøre det på norsk barneskole. 

Flere av foreldrene tok kontakt med skolen og fortalte at det var helt umulig å få levert oppgavene og gjennomgått alt de skulle lære mellom 8 og 14, fordi vi liksom skulle jobbe de samme timene... Da fikk vi beskjed om at vi måtte tenke på barna og prioritere dem foran jobben vår, jobbe inn på ettermiddagen (hvem skulle passe barna da?), finne løsninger og så videre. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne tvinge mine barnløse kolleger til å flytte alle møtene til mellom 14 og 20, da vi jobber mye i team og har mange møter per dag. Det var liksom mitt problem fikk jeg inntrykk av... 

I barnehagen var det full stopp med hjelp fra PPT og logoped, det kunne ikke gjøres disse to månedene, selv om barnet mitt var skolestarter og trengte sårt opplegget sitt. Så selvfølgelig rykket han flere steg bakover i utviklingen, for de klarte heller ikke å skaffe ham hjelp i juni og juli heller. 

Så nei, jeg har ingenting til overs for den overdrevne sytingen til lærere, som krever hjemmeskole fordi de er redde for smitte og mener at de er i en unik posisjon (sånn i motsetning til hjelpepleiere, sykepleiere, butikkansatte, fysioterapeuter, kirurger og så videre :D ). Vi har alle hatt tøffe tak, og det er ikke en konkurranse om å ha det verst og skrike høyest.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Det er helt utenkelig for deg at de lærerene du syter over, og har egne liv, familie og forpliktelser. Du avslutter en lang klagesang med at det ikke er en konkuranse om å ha det verst og skrike høyest....oh, the irony.

Anonymkode: ed137...128

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt utenkelig for deg at de lærerene du syter over, og har egne liv, familie og forpliktelser. Du avslutter en lang klagesang med at det ikke er en konkuranse om å ha det verst og skrike høyest....oh, the irony.

Anonymkode: ed137...128

Hva har dette med saken å gjøre? Jeg må gjøre jobben min, da må også lærerne gjøre jobben sin. I likhet med anonym over her hadde heller ikke min andreklassing noen form for digital undervisning. Jeg vet at læreren også har sin egen andreklassing hjemme. Du mener at læreren ikke skal gjøre jobben sin overfor min andreklassing for i stedet for å ta vare på sin egen, også får heller jeg undervise min andreklassing? Det ville ikke vært bedre at jeg gjorde min jobb, hun gjorde sin jobb, og læreren til hennes andreklassing gjorde sin?! 

Jeg har fått inntrykk av at lærere er en gjeng sytete mennesker som helst bare vil ha ferie med full betaling. De er misunnelige på oss som sitter på hjemmekontor fordi de tror det betyr at vi tar lange pauser, joggeturer og gjør husarbeid mens de selv må være på jobb. De forstår virkelig ikke hva det vil si å jobbe på hjemmekontor. Men hva kan man forvente - dette er tross alt offentlig ansatte som får lønnen sin uansett hva de gjør, og som ikke måles på verken prestasjoner eller inntjening slik som vi i det private næringsliv gjør.

Anonymkode: 46e84...a44

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette har jeg opplevd under nedstengningen i mars-mai 2020, da vi foreldre slet oss gjennom hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor og holdt på å jobbe oss i hjel. Jeg hadde på det tidspunktet to barn på videregående som klarte seg selv og hadde bra undervisningsopplegg via digitale plattformer, en andreklassing med leseutfordringer og et barnehagebarn med behov for hjelp fra PPT. Mannen jobbet på anlegg og var borte fra mandag morgen til torsdag kveld, og jeg hadde hjemmekontor der jeg måtte jobbe overtid for å dekke for to kolleger som selvfølgelig skulle slutte rett før pandemien. 

Undervisningen for andreklassingen var totalt fraværende. Vi fikk oppgaver klokka 8 på morgenen, så måtte vi gjennomgå lærestoffet og levere oppgavene (maaange oppgaver) innen klokka 14 samme dag. Dette ble gjort for at "barna skulle få så normal skoledag som mulig" ifølge lærerne. Noe digital undervisning var det ikke å oppdrive. Jeg har ikke gått på skole i Norge, så jeg er ukjent med hvordan de lærer bort ting på barneskolen. Selv om jeg klarte å hjelpe henne med det meste av oppgavene, så var jeg selvfølgelig usikker på om jeg lærte bort ting riktig, slik man skal gjøre det på norsk barneskole. 

Flere av foreldrene tok kontakt med skolen og fortalte at det var helt umulig å få levert oppgavene og gjennomgått alt de skulle lære mellom 8 og 14, fordi vi liksom skulle jobbe de samme timene... Da fikk vi beskjed om at vi måtte tenke på barna og prioritere dem foran jobben vår, jobbe inn på ettermiddagen (hvem skulle passe barna da?), finne løsninger og så videre. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne tvinge mine barnløse kolleger til å flytte alle møtene til mellom 14 og 20, da vi jobber mye i team og har mange møter per dag. Det var liksom mitt problem fikk jeg inntrykk av... 

I barnehagen var det full stopp med hjelp fra PPT og logoped, det kunne ikke gjøres disse to månedene, selv om barnet mitt var skolestarter og trengte sårt opplegget sitt. Så selvfølgelig rykket han flere steg bakover i utviklingen, for de klarte heller ikke å skaffe ham hjelp i juni og juli heller. 

Så nei, jeg har ingenting til overs for den overdrevne sytingen til lærere, som krever hjemmeskole fordi de er redde for smitte og mener at de er i en unik posisjon (sånn i motsetning til hjelpepleiere, sykepleiere, butikkansatte, fysioterapeuter, kirurger og så videre :D ). Vi har alle hatt tøffe tak, og det er ikke en konkurranse om å ha det verst og skrike høyest.

Anonymkode: 01b5b...9a3

De yrkesgruppene du ramser opp, har alle en form for smittevern. De har heller ikke på langt nær så mange nærkontakter som lærere har. Så spør du meg, så skjønner jeg godt at ansatte i lærere og barnehage krever litt anseelse for jobben de gjør. Hilsen ei som er gift med en lærer, som har ca 150 nærkontakter i løpet av noen få dager. 
 

Det eneste jeg misunner mannen er likevel at han faktisk kan dra på jobb og treffe andre mennesker (er drittlei hjemmekontor).

Anonymkode: e6bda...494

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg opplevd under nedstengningen i mars-mai 2020, da vi foreldre slet oss gjennom hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor og holdt på å jobbe oss i hjel. Jeg hadde på det tidspunktet to barn på videregående som klarte seg selv og hadde bra undervisningsopplegg via digitale plattformer, en andreklassing med leseutfordringer og et barnehagebarn med behov for hjelp fra PPT. Mannen jobbet på anlegg og var borte fra mandag morgen til torsdag kveld, og jeg hadde hjemmekontor der jeg måtte jobbe overtid for å dekke for to kolleger som selvfølgelig skulle slutte rett før pandemien. 

Undervisningen for andreklassingen var totalt fraværende. Vi fikk oppgaver klokka 8 på morgenen, så måtte vi gjennomgå lærestoffet og levere oppgavene (maaange oppgaver) innen klokka 14 samme dag. Dette ble gjort for at "barna skulle få så normal skoledag som mulig" ifølge lærerne. Noe digital undervisning var det ikke å oppdrive. Jeg har ikke gått på skole i Norge, så jeg er ukjent med hvordan de lærer bort ting på barneskolen. Selv om jeg klarte å hjelpe henne med det meste av oppgavene, så var jeg selvfølgelig usikker på om jeg lærte bort ting riktig, slik man skal gjøre det på norsk barneskole. 

Flere av foreldrene tok kontakt med skolen og fortalte at det var helt umulig å få levert oppgavene og gjennomgått alt de skulle lære mellom 8 og 14, fordi vi liksom skulle jobbe de samme timene... Da fikk vi beskjed om at vi måtte tenke på barna og prioritere dem foran jobben vår, jobbe inn på ettermiddagen (hvem skulle passe barna da?), finne løsninger og så videre. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne tvinge mine barnløse kolleger til å flytte alle møtene til mellom 14 og 20, da vi jobber mye i team og har mange møter per dag. Det var liksom mitt problem fikk jeg inntrykk av... 

I barnehagen var det full stopp med hjelp fra PPT og logoped, det kunne ikke gjøres disse to månedene, selv om barnet mitt var skolestarter og trengte sårt opplegget sitt. Så selvfølgelig rykket han flere steg bakover i utviklingen, for de klarte heller ikke å skaffe ham hjelp i juni og juli heller. 

Så nei, jeg har ingenting til overs for den overdrevne sytingen til lærere, som krever hjemmeskole fordi de er redde for smitte og mener at de er i en unik posisjon (sånn i motsetning til hjelpepleiere, sykepleiere, butikkansatte, fysioterapeuter, kirurger og så videre :D ). Vi har alle hatt tøffe tak, og det er ikke en konkurranse om å ha det verst og skrike høyest.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Jeg har full sympati med deg, akkurat slik var det her også (med unntak av at jeg ikke har en mann som jobber ute heldigvis). Vi hadde undervisning med 1/2-klassingen og underholdning av 4-åringen mens vi begge hadde mer enn full jobb på hjemmekontoret. Ikke EN telefon fra lærer i den perioden. Bare hjemmeskole som vi foreldre selv måtte fikse.

Jeg har mistet troen på det offentlige dessverre, og tror løsningen er privatskole. Jeg har allerede skaffet med privat helseforsikring for å kompensere for det det offentlige ikke greier. 

Anonymkode: 46e84...a44

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De yrkesgruppene du ramser opp, har alle en form for smittevern. De har heller ikke på langt nær så mange nærkontakter som lærere har. Så spør du meg, så skjønner jeg godt at ansatte i lærere og barnehage krever litt anseelse for jobben de gjør. Hilsen ei som er gift med en lærer, som har ca 150 nærkontakter i løpet av noen få dager. 
 

Det eneste jeg misunner mannen er likevel at han faktisk kan dra på jobb og treffe andre mennesker (er drittlei hjemmekontor).

Anonymkode: e6bda...494

Jeg er også drittlei hjemmekontor og merker at motivasjon etter jul er ikke-eksisterende. Når man kommer tilbake på jobb etter lang juleferie, så er jo nettopp det å komme seg ut av huset, komme på kontoret og møte kollegene sine man gleder seg aller mest til. I år var det å "komme tilbake på jobb" det samme som å "fortsette å sitte i den samme jævla sofaen man satt i hele juleferien uten å se andre mennesker". Så jeg hadde vært sjeleglad for å komme meg ut og møte andre. Er man fullvaksinert og ikke svært gammel, noe de fleste lærere ikke er, har man ingen grunn til å frykte alvorlig sykdom eller død som følge av korona. Dette er et virus vi skal leve med resten av vårt liv, og vi må tilpasse oss den nye tilværelsen.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De yrkesgruppene du ramser opp, har alle en form for smittevern. De har heller ikke på langt nær så mange nærkontakter som lærere har. Så spør du meg, så skjønner jeg godt at ansatte i lærere og barnehage krever litt anseelse for jobben de gjør. Hilsen ei som er gift med en lærer, som har ca 150 nærkontakter i løpet av noen få dager. 
 

Det eneste jeg misunner mannen er likevel at han faktisk kan dra på jobb og treffe andre mennesker (er drittlei hjemmekontor).

Anonymkode: e6bda...494

Hva så om han har 150 nærkontakter? Han er vel vaksinert? Myndighetene har sagt til det kjedsommelige at målet ikke er å unngå smitte hos den enkelte, men å begrense det slik at alle ikke blir syke på en gang. 

Anonymkode: 46e84...a44

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva så om han har 150 nærkontakter? Han er vel vaksinert? Myndighetene har sagt til det kjedsommelige at målet ikke er å unngå smitte hos den enkelte, men å begrense det slik at alle ikke blir syke på en gang. 

Anonymkode: 46e84...a44

Nettopp. Jeg regner med at lærerne har barn som omgås andre barn uten smitteverntiltak som munnbind og avstand, de møter andre mennesker i sosiale sammenheng på fritiden. De kan like gjerne bli smittet i et familieselskap eller av egne barn, som på skolen.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dette har jeg opplevd under nedstengningen i mars-mai 2020, da vi foreldre slet oss gjennom hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor og holdt på å jobbe oss i hjel. Jeg hadde på det tidspunktet to barn på videregående som klarte seg selv og hadde bra undervisningsopplegg via digitale plattformer, en andreklassing med leseutfordringer og et barnehagebarn med behov for hjelp fra PPT. Mannen jobbet på anlegg og var borte fra mandag morgen til torsdag kveld, og jeg hadde hjemmekontor der jeg måtte jobbe overtid for å dekke for to kolleger som selvfølgelig skulle slutte rett før pandemien. 

Undervisningen for andreklassingen var totalt fraværende. Vi fikk oppgaver klokka 8 på morgenen, så måtte vi gjennomgå lærestoffet og levere oppgavene (maaange oppgaver) innen klokka 14 samme dag. Dette ble gjort for at "barna skulle få så normal skoledag som mulig" ifølge lærerne. Noe digital undervisning var det ikke å oppdrive. Jeg har ikke gått på skole i Norge, så jeg er ukjent med hvordan de lærer bort ting på barneskolen. Selv om jeg klarte å hjelpe henne med det meste av oppgavene, så var jeg selvfølgelig usikker på om jeg lærte bort ting riktig, slik man skal gjøre det på norsk barneskole. 

Flere av foreldrene tok kontakt med skolen og fortalte at det var helt umulig å få levert oppgavene og gjennomgått alt de skulle lære mellom 8 og 14, fordi vi liksom skulle jobbe de samme timene... Da fikk vi beskjed om at vi måtte tenke på barna og prioritere dem foran jobben vår, jobbe inn på ettermiddagen (hvem skulle passe barna da?), finne løsninger og så videre. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne tvinge mine barnløse kolleger til å flytte alle møtene til mellom 14 og 20, da vi jobber mye i team og har mange møter per dag. Det var liksom mitt problem fikk jeg inntrykk av... 

I barnehagen var det full stopp med hjelp fra PPT og logoped, det kunne ikke gjøres disse to månedene, selv om barnet mitt var skolestarter og trengte sårt opplegget sitt. Så selvfølgelig rykket han flere steg bakover i utviklingen, for de klarte heller ikke å skaffe ham hjelp i juni og juli heller. 

Så nei, jeg har ingenting til overs for den overdrevne sytingen til lærere, som krever hjemmeskole fordi de er redde for smitte og mener at de er i en unik posisjon (sånn i motsetning til hjelpepleiere, sykepleiere, butikkansatte, fysioterapeuter, kirurger og så videre :D ). Vi har alle hatt tøffe tak, og det er ikke en konkurranse om å ha det verst og skrike høyest.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Hvordan tenker du at læreren skal undervise kanskje 30 andreklassinger via nett? De hadde jo også sine barn hjemme som hadde hjemmeskole med andre lærere i en situasjon ingen var forberedt på. Jeg syns du går de klagende lærerne en høy gang, om jeg skal være ærlig. Snakk om å kun se sin side av saken. Og nei, jeg er ikke lærer selv, men skjønner veldig godt utfordringene de hadde med hjemmeskole. Og når det gjelder ppt og oppfølging der, hva er ditt tips til å gjennomføre det når det ikke var mulig å møtes fysisk?

Anonymkode: 1a6fa...e56

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Jeg regner med at lærerne har barn som omgås andre barn uten smitteverntiltak som munnbind og avstand, de møter andre mennesker i sosiale sammenheng på fritiden. De kan like gjerne bli smittet i et familieselskap eller av egne barn, som på skolen.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Enig. Lærernes bidrag er å gå på jobb på skolen (helst med litt mindre syt), vårt bidrag er å jobbe fra det forhatte hjemmekontoret slik at vi reduserer trafikk og trengsel ute i samfunnet - altså skjermer dem som må jobbe fra jobb. Alle fortjener like mye "anseelse" spør du meg.  

Anonymkode: 46e84...a44

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan tenker du at læreren skal undervise kanskje 30 andreklassinger via nett? De hadde jo også sine barn hjemme som hadde hjemmeskole med andre lærere i en situasjon ingen var forberedt på. Jeg syns du går de klagende lærerne en høy gang, om jeg skal være ærlig. Snakk om å kun se sin side av saken. Og nei, jeg er ikke lærer selv, men skjønner veldig godt utfordringene de hadde med hjemmeskole. Og når det gjelder ppt og oppfølging der, hva er ditt tips til å gjennomføre det når det ikke var mulig å møtes fysisk?

Anonymkode: 1a6fa...e56

Vel, de kunne ha lagt det opp slik at vi hadde undervisning på ettermiddagen og leverte oppgaver på kveldstid. Men vi ble ikke hørt, oppgavene skulle publiseres kl 8 og leveres kl 14, fordi barna skulle ha normal skoledag i regi av oss foreldre. Det er å spytte på alle andre jobber enn deres egen.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke lærere bruke munnbind og visir/vernebriller? det gjør  vi eldreomsorgen....

Anonymkode: 46a56...398

Sikkert fordi mange barn har lærevansker eller andre utfordringer (nedsatt hørsel, tillitsutfordringer osv) som gjør at de må se hele fjeset til læreren. Visir hadde hjulpet, men ikke munnbind.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Dette har jeg opplevd under nedstengningen i mars-mai 2020, da vi foreldre slet oss gjennom hjemmeskole, hjemmebarnehage og hjemmekontor og holdt på å jobbe oss i hjel. Jeg hadde på det tidspunktet to barn på videregående som klarte seg selv og hadde bra undervisningsopplegg via digitale plattformer, en andreklassing med leseutfordringer og et barnehagebarn med behov for hjelp fra PPT. Mannen jobbet på anlegg og var borte fra mandag morgen til torsdag kveld, og jeg hadde hjemmekontor der jeg måtte jobbe overtid for å dekke for to kolleger som selvfølgelig skulle slutte rett før pandemien. 

Undervisningen for andreklassingen var totalt fraværende. Vi fikk oppgaver klokka 8 på morgenen, så måtte vi gjennomgå lærestoffet og levere oppgavene (maaange oppgaver) innen klokka 14 samme dag. Dette ble gjort for at "barna skulle få så normal skoledag som mulig" ifølge lærerne. Noe digital undervisning var det ikke å oppdrive. Jeg har ikke gått på skole i Norge, så jeg er ukjent med hvordan de lærer bort ting på barneskolen. Selv om jeg klarte å hjelpe henne med det meste av oppgavene, så var jeg selvfølgelig usikker på om jeg lærte bort ting riktig, slik man skal gjøre det på norsk barneskole. 

Flere av foreldrene tok kontakt med skolen og fortalte at det var helt umulig å få levert oppgavene og gjennomgått alt de skulle lære mellom 8 og 14, fordi vi liksom skulle jobbe de samme timene... Da fikk vi beskjed om at vi måtte tenke på barna og prioritere dem foran jobben vår, jobbe inn på ettermiddagen (hvem skulle passe barna da?), finne løsninger og så videre. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne tvinge mine barnløse kolleger til å flytte alle møtene til mellom 14 og 20, da vi jobber mye i team og har mange møter per dag. Det var liksom mitt problem fikk jeg inntrykk av... 

I barnehagen var det full stopp med hjelp fra PPT og logoped, det kunne ikke gjøres disse to månedene, selv om barnet mitt var skolestarter og trengte sårt opplegget sitt. Så selvfølgelig rykket han flere steg bakover i utviklingen, for de klarte heller ikke å skaffe ham hjelp i juni og juli heller. 

Så nei, jeg har ingenting til overs for den overdrevne sytingen til lærere, som krever hjemmeskole fordi de er redde for smitte og mener at de er i en unik posisjon (sånn i motsetning til hjelpepleiere, sykepleiere, butikkansatte, fysioterapeuter, kirurger og så videre :D ). Vi har alle hatt tøffe tak, og det er ikke en konkurranse om å ha det verst og skrike høyest.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Haha, jeg kjenner igjen hverdagen. Vi gjorde en endring i livet rett før det smalt, skulle leve enkelt og sentralt. Flyttet til en mindre enhet i sentrum, fra ett stort hus på landet. Skal innrømme jeg angret da vi satt to unger og to voksne med hjemmekontor og skole ved kjøkkenbordet 🙈🤯 snublet i kontorutstyr heler tiden og ga opp middag, for da var jeg nødt til å demontere og rydde alt frem og tilbake. Savnet at skolen brukte en informasjonskanal, det var meldinger og oppgaver på tusen forskjellige steder og vi brukte mer tid på å finne de enn å gjøre de. 
 

Men, er på sin plass å nevne, mange lærer der ute som absolutt ikke klager og som har ordnet veldig bra opplegg. De fleste klager ikke, men er stødige voksne som loser ungene gjennom dette, tross de sikkert kjente på mye frustrasjon. Media har sørget for at kun noen yrkesgrupper får fokus, men vi er mange som fikk kastet på oss mye ekstra arbeid. På toppen av å fungere som lærer ved siden av 😵💫

Anonymkode: 79366...51e

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har fått inntrykk av at lærere er en gjeng sytete mennesker som helst bare vil ha ferie med full betaling. De er misunnelige på oss som sitter på hjemmekontor fordi de tror det betyr at vi tar lange pauser, joggeturer og gjør husarbeid mens de selv må være på jobb. De forstår virkelig ikke hva det vil si å jobbe på hjemmekontor. Men hva kan man forvente - dette er tross alt offentlig ansatte som får lønnen sin uansett hva de gjør, og som ikke måles på verken prestasjoner eller inntjening slik som vi i det private næringsliv gjør.

Wow, snakk om å være blind for på begge øya. Og, nei, før du kommenterer, jeg er ikke lærer.

Anonymkode: ed137...128

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Koronapandemien har virkelig bragt ut det verste i lærere og SFO-ansatte! De tror visst at de er de eneste som sliter med situasjonen, mens sannheten vel er at mange har det mye verre. Det er bare syt og klag og sure mailer. Jeg har virkelig mistet all respekt for denne sutregjengen. 

Anonymkode: 46e84...a44

Hva vil du med dette innlegget egentlig? Tenker du at «alle lærere» som leser dette vil komme på bedre tanker,gjøre helomvending og ta en for laget?
Jeg tror heller at du er ute etter å provosere, men for meg personlig er jeg redd du fremstår som litt (?) lite reflektert.

 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Sikkert fordi mange barn har lærevansker eller andre utfordringer (nedsatt hørsel, tillitsutfordringer osv) som gjør at de må se hele fjeset til læreren. Visir hadde hjulpet, men ikke munnbind.

Anonymkode: 01b5b...9a3

Men mine pasienter med demens, nedsatt syn, hørsel og hjerneskader fikser det?  og om man har det på der det fungerer vil jo antallet nærkontakter gå ned...  nei det der kan ikke skjønne om det hadde roet folk litt... Det er jo  ikke  gode arbeidsdager, slitsomt men tryggere...

Anonymkode: 46a56...398

Jeg vil i grunn si at jeg kun har møtt positive,kreative og løsningsorienterte lærere i pandemien jeg. Herregud for en kjempejobb lærere gjør. Jeg er i alle fall mektig imponert .

At noen mener at lærerne skulle jobbet på ettermiddagen med undervisning i stedet for i deres egen arbeidstid blir jo så latterlig at jeg har ikke ord.

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg vil i grunn si at jeg kun har møtt positive,kreative og løsningsorienterte lærere i pandemien jeg. Herregud for en kjempejobb lærere gjør. Jeg er i alle fall mektig imponert .

At noen mener at lærerne skulle jobbet på ettermiddagen med undervisning i stedet for i deres egen arbeidstid blir jo så latterlig at jeg har ikke ord.

...men det er IKKE latterlig at lærerne krevde at anonym skulle undervise sitt barn på formiddagen og gjøre sin egen jobb på ettermiddagen? 

Anonymkode: 46e84...a44

×
×
  • Opprett ny...