Gå til innhold

Utebukser og regnklær i ett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det jakker og bukser som kan brukes både med regn og opphold. Ellers må ein kjøpe regnklær i tillegg?. Barn i barneskolealder

Anonymkode: 45cd1...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Finnes det jakker og bukser som kan brukes både med regn og opphold. Ellers må ein kjøpe regnklær i tillegg?. Barn i barneskolealder

Bor på vestlandet og er ein del regn og vind. 

Skrevet

Det blir et kompromiss. Egne regnvær holder deg bedre tørr, hvertfall om bi ikke snakker ekdpediskinsutstyr til mange tusen.

Anonymkode: 0ed07...65a

Skrevet

Ingen av oss, voksne eller barn, bruker regntøy. Barna har forsåvidt hatt regntøy opp igjennom, men de vil ikke bruke det. Nå, når de er på mellomtrinnet og ungdomsskolen, har jeg sluttet å kjøpe.

Vi holder oss alle varme og tørre i allværstøy med minst 10 000 vannsøyle. Gjerne 20 000. Har aldri opplevd at noen av oss blir våte gjennom klær med 20 000 vannsøyle. Med 10 000 har det skjedd, men kun etter flere timer ute i pøsregn. Ordentlig tøy koster jo litt, men det kan brukes til alle anledninger, så man slipper å kjøpe flere ulike ytterplagg til ulikt vær. Brukes gjerne på vinteren også, med f. eks. dunjakke under under.

Anonymkode: 3cefa...ba7

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ingen av oss, voksne eller barn, bruker regntøy. Barna har forsåvidt hatt regntøy opp igjennom, men de vil ikke bruke det. Nå, når de er på mellomtrinnet og ungdomsskolen, har jeg sluttet å kjøpe.

Vi holder oss alle varme og tørre i allværstøy med minst 10 000 vannsøyle. Gjerne 20 000. Har aldri opplevd at noen av oss blir våte gjennom klær med 20 000 vannsøyle. Med 10 000 har det skjedd, men kun etter flere timer ute i pøsregn. Ordentlig tøy koster jo litt, men det kan brukes til alle anledninger, så man slipper å kjøpe flere ulike ytterplagg til ulikt vær. Brukes gjerne på vinteren også, med f. eks. dunjakke under under.

👍 Har kjøpt Bergans skalljakke fra XXL til ungene, satser på det blir bra. Og skallbukser har de. 

Skrevet

Har og kjøpt ei Bjørn Dæhlie skibukse til 12 åringen, noen som vet hvordan de er i forhold til vind og vanntett. Stod det var vanntett stoff foran. HI

Skrevet

HH bruker vi. Overtrekksbukse og jakke. Shelter pant / jacket. Ofte på tilbud på feks Obs. 

Anonymkode: 36f99...eab

Skrevet

Kommer ann på været der dere bor og hvordan ungene er. Mine barn er veldig aktive, så de måtte ha regntøy om det var vått. De klattret, akte og krabba rundt selv når de var store. Nå er begge store ungdommer og vil ha skikkelig regntøy enda.

Mine tidligere bonusbarn kunne ha utetøy med litt vannsøyle, de gikk fra a til b og ingen klattring eller leking. 

Anonymkode: b2015...dab

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kommer ann på været der dere bor og hvordan ungene er. Mine barn er veldig aktive, så de måtte ha regntøy om det var vått. De klattret, akte og krabba rundt selv når de var store. Nå er begge store ungdommer og vil ha skikkelig regntøy enda.

Mine tidligere bonusbarn kunne ha utetøy med litt vannsøyle, de gikk fra a til b og ingen klattring eller leking. 

Anonymkode: b2015...dab

Ikke enig. Jeg har tre superaktive gutter, og de synes alle tre at regntøy er klamt og ubehagelig, og holder seg tørre i all slags vær og under alle typer aktiviteter i allværstøy. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har og kjøpt ei Bjørn Dæhlie skibukse til 12 åringen, noen som vet hvordan de er i forhold til vind og vanntett. Stod det var vanntett stoff foran. HI

Dette er trolig en treningsbukse, vindtett/vannavvisende front, men ikke bakside. Ikke varm og heller ikke laget for å ha mer enn ull/superundertøy under. Kun egnet til skiturer/trening (men til det formålet er den super)

Anonymkode: b6aa2...082

Skrevet

Vi har kjøpt Twentyfour til vår 9-åring, ikke vært våt gjennom en eneste gang. Veldig fornøyd!  

Anonymkode: 6e932...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...