Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Uff hjelp. Er kvalm 24/7. Ikke kastet opp, men følelsen av det hele tiden. Kan våkne midt på natten å være kvalm. Dette sliter veldig psykisk på meg. Har 4 andre barn som trenger meg. Hva hjelper? Kan jeg få medisinser mot det eller er det skadelig for barnet? Anonymkode: a0646...4c0
Lille krøll Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 For meg hjalp afipran. Men den skal du ikke ta i 3 trimester.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Jeg drakk noen næringsdrikker beregnet for barn, Fortini sommerfrukt og en med jordbær. I glass sammen med masse isbiter og sugerør. Det hjalp iallefall meg 😊 God bedring og lykke til! Anonymkode: 35a9c...ef0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg drakk noen næringsdrikker beregnet for barn, Fortini sommerfrukt og en med jordbær. I glass sammen med masse isbiter og sugerør. Det hjalp iallefall meg 😊 God bedring og lykke til! Anonymkode: 35a9c...ef0 Tusen takk for tips. Skal kjøpe dette Anonymkode: a0646...4c0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Ingefær, kjeks, avkok, te Myntete Anonymkode: 2258a...70b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Her var det bare Mariekjeks, Villa brus og klementiner som var mulig å få i seg. Håper du snart slipper den verste kvalmen! Anonymkode: 86bab...cd3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Jeg fikk Phenergan på resept av legen, det hjalp mye sammen med det å småspise hele tiden. Jeg var mest opptatt av å klare å spise noe, heller enn at det skulle være sunt, så jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på. Anonymkode: aaa3f...32f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Etter fire svangerskap med hypermesis har jeg erfart at det ikke finnes noen fasit. Jeg tålte forskjellig i alle svangerskapene, og levde på kakemenn, nektarin, druer (frosne druer er godt å suge på og man får i tillegg i seg væske), hockypulver, eplebiter med kanel, kavring med kaviar, loff med smør, tørre risnøtter, toast med ost og skinke.... Altså ikke alt samtidig, men delt over alle svangerskapene. Jeg fikk også råd om å ikke drikke iskald drikke da det er hardt for en sensibel mage. Te gjorde også godt. (Du verden, jeg er glad for at jeg er ferdig med å være gravid ) Lykke til, det går uansett snart over Anonymkode: 3befb...ae8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Når jeg bare var kvalm, uten å kaste opp, hadde jeg god hjelp av postafen reisesyketabletter. De tok den verste kvalmen og er reseptfritt. Anonymkode: 0b231...8c3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Jeg fikk lov av fastlegen og jordmor å ta ingefærkapsler (kun ingefær) på 400 mg 2 dager døgnet. Jeg spydde som jeg var besatt og konstant kvalm med en kvalme som var tusen ganger verre en spysykekvalme. Stoppet å spy da jeg fikk i meg ingefær, tok ei uke før kvalmen roet seg, men var småkvalm en god stund, men det var overkommelig. Anonymkode: f3f8a...110
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Eneste som fungerte ok på meg var zofran/odansetron. Men ikke alle leger vil gi ut dette. Afipran fikk jeg ille bivirkninger av og den anbefales vel ikke brukt så mye lenger. Jeg måtte alltid prøve å ikke ha tom mage, stod opp 3 ganger hver natt får å spise... Det er hyperemesis forum på facebook, det kan kanskje hjelpe. Anonymkode: e82d2...18c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 var kvalm fra uke 5 til 36, eneste jeg fikk i meg var tomat, cola og taco, resten kom opp igjen Anonymkode: 654cb...5c1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #13 Skrevet 13. januar 2022 Sånn seaband fra apoteket hjalp veldig når jeg var var gravid og var så kvalm. Anonymkode: 3a0b9...4f8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 Alt det de andre har skrevet, pluss salt snacks (popkorn, french frieser eller hva som kan friste), tørre knekkebrød på senga slik at du får spist mange små måltider. Brukte å spise et knekkebrød før jeg stod opp. Var kvalm i 25 uker med begge, og prøvde det meste som er skrevet, det meste funka litt iallefall. Men spis ofte, hva som helst du klarer å få i deg. Anonymkode: ca91c...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå