Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Hvordan gjorde dere det? Ble de isolert fra resten av husstanden? Det går liksom mot alle mine instinkter å ikke være tett på når barnet/ungdommen er syk Anonymkode: 1a76c...40c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Nei. Hele husstanden må uansett i karantene, så her lever vi som normalt uansett. Anonymkode: c115f...6b7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei. Hele husstanden må uansett i karantene, så her lever vi som normalt uansett. Anonymkode: c115f...6b7 Ok. Så dere forsøker ikke å unngå smitte? Det virker jo uansett som om alle vil få det en eller annen gang.. HI Anonymkode: 1a76c...40c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Nei, snarere tvert imot😂 Vi skal få det alle sammen, ingen i familien er i risikogruppen, og når vi uansett sitter innestengt i ei uke, risikerer vi ikke å smitte andre som kanskje ikke tåler det. Så vi sørger for å bli smittet hele gjengen, og slipper nå å risikere ny karantene de neste mnd💁🏻♀️ Anonymkode: 8cb30...773
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Jeg kjenner i gen som har fått annet enn milde symptomer, men syns fortsatt det er litt scary 🙈🙈 HI Anonymkode: 1a76c...40c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Her satt ungdommen på rommet sitt en uke. Snakket så klart med han flere ganger om dagen, og forsynte han med mat og annet godt. Han hadde ingen symptomer, bortsett fra å miste smak og luktesans. Anonymkode: c68d2...1b0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Jeg kommer IKKE til å isolere min i alle fall, og jeg syns det er skikkelig drøyt at anbefalingen er å isolere et barn. Vi vil nok si null adgang til kjøkkenet, bruke eget bad (vi har to) og ellers leve som vanlig når det er vår tur. Våre har egne rom. Anonymkode: ea907...caf
Twintipp Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Ungdommen her er nærkontakt for x antall gang nå, og vi snakket faktisk om dette i går. Vi kommer ikke til å isolere noen, verken voksne eller barn. Vi voksne har 3 doser, og ser ingen grunn til å isolere noen. Ungdommen har uansett sitt eget bad, og vi kommer kun til å unngå og klemme hverandre eller sitte tett opptil.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Twintipp skrev (1 time siden): Ungdommen her er nærkontakt for x antall gang nå, og vi snakket faktisk om dette i går. Vi kommer ikke til å isolere noen, verken voksne eller barn. Vi voksne har 3 doser, og ser ingen grunn til å isolere noen. Ungdommen har uansett sitt eget bad, og vi kommer kun til å unngå og klemme hverandre eller sitte tett opptil. Samme her. Jeg forstår ikke at det gis signaler om å isolere sine egne barn. Selvfølgelig skal man ta viruset på alvor, men la barnet sitte alene i en uke for at barnet ikke smitter sine fullvaksinerte foreldre, er toppen av galskap. Anonymkode: 69818...014
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Det er galskap å isolere en unge i en uke for en forkjølelse. Hva tror dere det gjør med psyken deres? Hvis vi får det i hus, kommer vi til å gå inn for å få det alle sammen. Anonymkode: 291a5...438
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Samme her. Jeg forstår ikke at det gis signaler om å isolere sine egne barn. Selvfølgelig skal man ta viruset på alvor, men la barnet sitte alene i en uke for at barnet ikke smitter sine fullvaksinerte foreldre, er toppen av galskap. Anonymkode: 69818...014 Ja, men ta det på alvor tenker jeg er ovenfor de som er utsatt. Ikke friske, unge mennesker. Når en attpåtil er fullvaksinert som voksen. Som ei over skriver, det er vel bare å la den gå gangen i familien når en først må sitte i karantene. Hvor mange fullvaksinerte, unge voksne ligger det sykehuset nå? Jeg tipper ingen. Av innlagte nå er rundt 6 % mellom 20-49. Det er inkludert uvaksinerte og utsatte. Ingen register for under 19 innlagt. Kan ikke med beste vilje forstå hva vi som både er unge og vaksinert skal være redde for? Anonymkode: 741e6...68d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Da min 7. klassing fikk det levde vi nokså som normalt. Jeg antok jo at jeg kom til å bli smittet, men han ble ganske dårlig, med høy feber og oppkast, så det var uaktuelt å isolere ham. Jeg ble smittet også forøvrig, og ble ganske dårlig selv også. Som en heftig influensa. Anonymkode: de50e...474
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, men ta det på alvor tenker jeg er ovenfor de som er utsatt. Ikke friske, unge mennesker. Når en attpåtil er fullvaksinert som voksen. Som ei over skriver, det er vel bare å la den gå gangen i familien når en først må sitte i karantene. Hvor mange fullvaksinerte, unge voksne ligger det sykehuset nå? Jeg tipper ingen. Av innlagte nå er rundt 6 % mellom 20-49. Det er inkludert uvaksinerte og utsatte. Ingen register for under 19 innlagt. Kan ikke med beste vilje forstå hva vi som både er unge og vaksinert skal være redde for? Anonymkode: 741e6...68d Helt riktig. I tillegg kan jeg føre opp at det ligger flere unge på sykehus nå på grunn av vaksinen de er tvunget til å ta, ikke for sykdommen de tok vaksinen mot, men på grunn av. I perioden fra desember 2020 til 04. januar 2022, har legemiddelverket mottatt og behandlet 379 bivirkningsmeldinger i denne aldersgruppen. Av disse er 50 klassifisert som alvorlige. Dette på én måned. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20220106 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf#page8 Anonymkode: 291a5...438
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Helt riktig. I tillegg kan jeg føre opp at det ligger flere unge på sykehus nå på grunn av vaksinen de er tvunget til å ta, ikke for sykdommen de tok vaksinen mot, men på grunn av. I perioden fra desember 2020 til 04. januar 2022, har legemiddelverket mottatt og behandlet 379 bivirkningsmeldinger i denne aldersgruppen. Av disse er 50 klassifisert som alvorlige. Dette på én måned. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20220106 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf#page8 Anonymkode: 291a5...438 Korrigerer meg selv, ikke på én måned, men siden oppstart av vaksinering startet i aldersgruppen 12-17 år i september 2021. Anonymkode: 291a5...438
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Kjørte med koronasmittet sønn (13) i bagasjerommet - ville ikke bli smittet (tv2.no) Her har vi en forelder i USA som fraktet sin koronasmittet sønn i bagasjerommet på bilen sin for å ikke bli smittet selv. Way to go Anonymkode: 69818...014
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2022 #16 Skrevet 11. januar 2022 Vet ikke hvordan det blir om et av barna skulle bli smittet. Jeg er i risikogruppe og bør absolutt ikke bli smittet, men blir et av barna syke og trenger omsorg og pleie, så er det på med munnbind eller maske og risikere det. Jeg vil heller risikere å dø enn at barna skal føle at jeg ikke tar vare på dem når de er syke. Anonymkode: a1e23...190
Anbefalte innlegg