Gå til innhold

Anbefalte innlegg

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/vi-fejlede/9072013?fbclid=IwAR3KD8Wttm8lqxy5TE-Q8vau_twPxo2E64zR4Rkr8-kqEqv6wG5sC3ZrL_w

De innrømmer at de har hatt fokus på feil sted, noe som har ført til unødvendig frykt i befolkningen. 

"I NÆSTEN to år har vi – pressen og befolkningen – været nærmest hypnotisk optagede af myndighedernes daglige coronatal.

VI HAR STIRRET på tal-pendulets svingninger, når det gjaldt smittede, indlagte og døde med corona. Og vi har fået betydningen af pendulets mindste bevægelser udlagt af eksperter, politikere og myndigheder, som konstant har advaret os om det slumrende corona-monster under vores senge. Et monster, der bare venter på, at vi falder i søvn, så det kan slå til i nattens mulm og mørke.

DET KONSTANTE mentale alarmberedskab har slidt enormt på os alle sammen. Derfor må vi – pressen – også gøre status over vores egen indsats. Og vi har fejlet."

Anonymkode: 67221...894

Fortsetter under...

Applaus for omsider våknet selvinnsikt! Pandemien har vært en drøm for klikk-journalistikken som kan kaste ut artikler med krigstyper mange ganger om dagen på småsaker og detaljer som i den store sammenhengen ikke er viktig.

Nå håper jeg presse i mange land følger etter og begynner med det viktige ansvaret de har som den fjerde statsmakt. Nemlig å stille de viktigste spørsmålene i tiden, der pandemien har synliggjort store feil gjort over tiår, hvordan demokratiet i stadig flere land står i fare. Lite er viktigere enn dette siste!

Det hadde forresten vært interessant å vite hvor mye de store mediehusene i inn og utland har tjent på pandemien. Det har det vært helt stilt om... Jeg venter i spenning for å se hvem som tør ta akkurat den saken? Kanskje Nrk, som tross alt er statsstøttet og ikke avhengig av noe reklame? Man kan jo håpe...

Anonymkode: bb12d...6a2

For en lettelse å lese dette! Det var virkelig ikke en dag for sent. Media bør gå mange runder med seg selv etter disse to årene. De burde skamme seg dypt og inderlig for denne ensporede fryktpropagandaen de har spydd ut i media i to år. De har ikke gjort jobben sin: bare de siste dagene har det kommet frem en masse vi burde fått opplyst for lenge siden, bla:

- tallene vi får opplyst om innlagte inneholder de som har testet positivt selv om de er innlagt med andre ting.

- det skrikes om sykepleiermangel samtidig som sykepleiere vasker doer og skifter sengetøy.

- Sverige trenger halvparten så mange intensivsykepleiere. 

- myndighetene holder tilbake informasjon om avveininger av forholdsmessighet.

Måtte den norske pressen hive seg på denne danske journalisten. Applaus til vedkommende!

Anonymkode: aea86...aa8

Endelig!

Dette har jeg tenkt en stund, men jeg har fryktet at innrømmelsen aldri ville komme. Det sitter en unødvendig frykt i mange mennesker jeg er redd det kan bli vanskelig å bli kvitt.

Enkelte er dobbelt- og trippelvaksinert, men velger likevel å kjøre et testregime, selv uten symptomer, av frykt for å være den som bringer smitten. Det er ikke bra, og et resultat av en besatt presse som gjør alt for klikk.

Håper de norske journalistene følger på sine danske kolleger snarlig. 

• Opprett ny...